Olvasónk írta - Kálváriám a Nemzeti Közművekkel

"Az áramszolgáltató esetében természetesen nem a 217 Ft dühít, hanem a gátlástalan igazságtalanság!"

1. Áramszolgáltató üzletág: Az ősz végén kaptam egy közel hétezer forintos becsült számlát. Irreálisan magasnak tartottam, ezért az órát leolvastam, és a gyanúm beigazolódott: a tényleges fogyasztás a négyezer forintot sem érte el. Ezért az óraállást telefonon bediktáltam. Mivel az áramszolgáltató a két leolvasás között csak akkor küld csekket, ha a fogyasztás 6300 Ft feletti, és az én számlám összege 4000 Ft alatti volt, az ügyet lerendezettnek tekintve vártam az egy hónap múlva esedékes, éves leolvasás alapján kiállított számlát.

Január 19-én megdöbbenve vettem kézbe a fizetési felszólítást, a 4000 Ft alatti összegről. 217 Ft felszólítási díjat is kiszabtak rám. Telefonon kérdeztem az ügyintézőt, hogy kaphattam felszólítást, ha még a rendes számlát sem küldték ki? Azt felelte, azért, mert a bediktáláskor nem kértem számlát. De könyörgöm, már számlát is úgy kell kérni? S miért kértem volna, amikor egy hónap múlva úgyis megtörtént az éves leolvasás? Kértem, tekintsenek el a 217 Ft büntetés megfizetésétől, mert nem tartom jogosnak. 3 nap múlva az ügyintéző felhívott, és kérésemet elutasította. Azt is megjegyezte, hogy a mai napig sem történt meg a csekk befizetése. Nem tudom, hogyan tehettem volna, hiszen a számla kézhezvételétől mindössze 3 nap telt el, benne egy hétvégével.

2. Gázszolgáltató üzletág: 2017 decemberében kellett volna megérkeznie az aktuális gázszámlának, de ez nem történt meg. December végén betelefonáltam, azt ígérték, új számlát küldenek, ami körülbelül két hét múlva fog megérkezni. Már több mint 3 hét telt el, de számlát azóta sem kaptam.

Mi a Nemzeti Közművek célja? Indokolatlan késedelmi díjakkal pluszbevételekhez jutni? Ha én az elmúlt 10 évben korrekt ügyfél, pontos fizető voltam, ez viszont nem jár nekem? Mindössze néhány hónapja került e két szolgáltatás a Nemzeti Közművekhez, de azt látom, hogy a jövőben túl sok jóra nem számíthatok tőlük. Ráadásul a gázszolgáltatót most már telefonon sem lehet elérni: az elmúlt 5 napban 4 különböző indokkal bontotta a vonalat az automata.

Az áramszolgáltató esetében természetesen nem a 217 forint dühít, hanem a gátlástalan igazságtalanság!

Gulicska Zoltán, Szeged