Szeged és környéke

2009.11.27. 22:31

Orosz Károly: Nem kínos, tudtuk, mit vállalunk

3 kérdést teszünk fel olyan embereknek, akik valamilyen okból az érdeklődés középpontjába kerültek, és olyanoknak, akik válaszolni hivatottak aktuális kérdésekre. Orosz Károlyt a kivitelező A-Sz-E Konzorcium vezetőjét, az A-Híd Zrt. híd- és mélyépítési igazgatóját az 1-es villamosvonal felújításának csúszásáról kérdeztük.

Dombai Tünde

- A módosított határidő a Boldogasszony sugárúton december 4., a Kossuth Lajos sugárúton január 15., az egész, nagykörforgalmastul február 28. Ezt betartják?
– Kevésbé izgalmas karácsonyt reméltünk. A Boldogasszony sugárúton jól állunk; az elvárt időpontban, vagy legalábbis az ahhoz közeli napokban visszaadjuk az autósoknak, és csak a finomhangolás marad. Ott az altalaj, a Kossuth Lajos sugárúton és a rókusi csomópontban pedig a rendkívül pontatlan közműtérképek, a szakhatóságok engedélyei akadályoztak. Most egyébként egy víz- és távközlési átkötésre várunk decemberig a nagykörforgalom helyén. Mi mindent megteszünk – a határidő-módosítást a szerződésünk indokolt esetben megengedi. Felújítási munkánál ez normális. A megrendelő önkormányzattal azért alakult ki köztünk véleménykülönbség, mert ők a lakosok érdekében a legszigorúbban értelmezik a határidőket. Így nem számolták bele az esetleges téli leállást, de mi igen.

– Nem érzi kínosnak az 1-esen kialakult helyzetet? A Pulz utcai villamosremíz felújításán is az A-Híd dolgozik, ott napra pontosan tudják tartani a határidőket.
– Nem kínos, tudtuk, mit vállalunk. Az SZKT járműtelepén egy kézben van a hatáskör, ott rögtön lépni tudunk. Közterületen egész más a helyzet; a forgalomra, a tucatnyi közművezeték és ingatlan tulajdonosára is várnunk kellett. Ennél jobban nem lehet összehangolni a munkát. Az sem lett volna megoldás, hogy csak ott zárunk le és bontunk fel utcát, ahol éppen dolgozunk, mert minden összefügg mindennel. A kóbor csöveket, kábeleket például egyenként jelentjük, feltárjuk, megterveztetjük az áthelyezést, jóváhagyatjuk, átszerelik, engedélyeztetjük, és akkor még mindig csak a kiinduló helyzetnél tartunk.

– Mit tesznek, hogy lefaragjanak a csúszásból?
– Amennyire a feladatok követelik, kapacitást és munkaidőt növelünk. 8,3 kilométer vágányt építünk, rengeteg és összetett a munka, egy helyen legalább 5-6 cég működik együtt. Szombaton estig összesen 120-130-an dolgoztak kint és a háttérben, vasárnap csak a váltóműszakosok maradtak. Szerdán megint 150-180-an dolgoztak. Az alvállalkozókkal nincs gond, zömükkel közvetlen kapcsolatot tartunk. Probléma az ő „szubalvállalkozóikkal" adódhat. Első és legfontosabb a biztonság és a minőség, még ha néhány nap késésbe kerül is.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!