Szeged és környéke

2011.07.04. 18:57

Összeértek a sínek a 2-es vonalon

Szeged - Várhatóan ebben a hónapban megtartják az új 2-es villamosvonal próbajáratát. Akkor derül ki, mikor fejeződhet be a nagyprojekt egyetlen új villamosvonalának építése. 16 hónapja kezdték el.

Dombai Tünde

Összeértek végre az új rókusi 2-es villamosvonal vágányai, az utolsó 60 méteres darabot is állványra rögzítették a Kisteleki utcánál. Szabályozásra és betonozásra vár, majd a bemérések és hegesztések következnek. A vágányok mentén a Szatymazi és Körtöltés utcánál peron- és felsővezeték-építőket látni. Látványos mozzanat, hogy a sínek mentén töltik a humuszt, hogy utána füvesíthessék a terepet. Kirajzolódnak a megállók a Kisteleki Ede, a Szatymazi, a Körtöltés és a Csáky utcánál, egészen a Vértói út végállomásig, ahol a hurokforduló van. Dolgoznak az útépítők a körút szélesítésén és aszfaltozásán, most már azt is ki lehet venni, hogy a körút közepén futó füvesített vágányt a Szatymazi utcánál lehet keresztezni.

Célegyenesben a sínépítők a szegedi Rókusi körúton. Még ebben a hónapban jöhet a villamos. Fotó: Schmidt Andrea


Várhatóan még ebben a hónapban megtartják a villamos próbajáratát – tájékoztatott a lebonyolító Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektmenedzsere. Németh Zoltán Ádámtól azt is megtudtuk: a tesztelés után tűzik ki a műszaki átadás kezdetének időpontját.

A három kilométeres vágányrendszer terepmunkáit 16 hónapja kezdte el a cseh–magyar kivitelező. Azóta többször beszámoltunk róla, hogy a Szeged Villamos 2 Konzorcium – amelynek tagja a brnói OHL ZS a. s., a Középszolg Kft. és a Kelet-Út Kft. – nettó 2,1 milliárd forint értékben vállalta a 2-es szárnyvonal kiépítését a Csongrádi sugárúttól a Kossuth Lajos sugárútig. Ez a tömegközlekedési nagyprojekt egyetlen újonnan épülő villamosvonala. Több mint 80 százalékban füvesített vágány lesz, mellette helyreállítják a járdát és a kerékpárutat, és 13 ezer négyzetméter utat aszfaltoznak.

Összeértek a sínek a 2-es vonalon. Fotó: Schmidt Andrea (galéria)


A 2-es villamosnak egy hónap híján egy éve már közlekednie kellene. Beszámoltunk: a kivitelezőnek gondja adódott az időjárással, a pontatlan közműtérképekkel, valamint problémás volt a munka szervezése és intenzitása. Az önkormányzat a csúszások miatt a maximális összegű – 417 millió forintos – kötbért követeli a konzorciumtól. A cégtársulás sem a kötbér tényével, sem a mértékével nem ért egyet, ezért a város áprilisban pert indított a 2-es építője ellen.

Vágányrapszódia

2010. március 16.: elkezdődik a terepmunka. Határidő: 2010. augusztus 18.
2010. július 14.: 20 nap csúszást engedélyez a város a sok eső miatt. Új határidő: szeptember 9.
2010. szeptember 18.: Ketyeg a napi 10 millió forintos kötbér.
2010. október 26.: A kötbérkövetelés október 30-án eléri a 417 milliós maximumot. A közgyűlés döntött: kivitelező szigorú ellenőrzés mellett folytathatja az építkezést. Új határidő: december 15.
2010. december 23.: A téli fagyok miatt leáll az építkezés.
2011. március 14.: Ismét dolgozik a kivitelező. Egy éve épül a szárnyvonal, a kivitelező szerint június végére elkészülhet.
2011. április 7.: Elindult a kötbérper a megyei bíróságon.
2011. április 10.: Fizetési nehézségekkel küzd a konzorcium egyik tagja. Leállhat az építkezés.
2011. június 21.: Újra a menetiránynak megfelelő oldalon halad a közúti forgalom.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!