Szeged és környéke

2011.04.27. 19:13

Pénzügyi fogyasztóvédelmi iroda nyílt Szegeden

Szeged - Megnyílt a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) és civil fogyasztóvédelmi szervezetek együttműködésével létrehozott pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadó iroda szerdán Szegeden.

Delmagyar.hu

[namelink name="Balogh László"], a PSZÁF alelnöke a megnyitó kapcsán tartott sajtótájékoztatón elmondta: április 1-je óta országszerte összesen nyolc hasonló iroda várja az ügyfeleket, s ha ezek beváltják a hozzájuk fűzött reményeket, a jövő évben tovább bővülhet a hálózat. Az irodákhoz forduló ügyfelek a pénzügyi folyamatokkal kapcsolatban kaphatnak tanácsokat, információkat. Az eddigi tapasztalatok szerint elsősorban a banki hitelszerződésekkel összefüggésben keresik fel a tanácsadót az érdeklődők.

Az irodában jogász vagy közgazdász végzettségű, a pénzügyi világban legalább két éves pénzügyi tapasztalattal rendelkező szakemberek segítenek eligazodni a banki, biztosítási, befektetési termékekkel kapcsolatos kérdésekben.

Az alelnök a megnyitón hangsúlyozta: "mindenkinek az az érdeke, hogy a fogyasztó ismét bízzon a pénzügyi rendszerben". Az ügyfeleket eligazítják például abban, hogy vitás kérdéseiket melyik szervezet tudja a leghatékonyabban orvosolni, segítik a szakszerű, formailag helyes nyomtatványkitöltést. Ha pedig a szolgáltatók és az ügyfelek vitáját nem sikerül rendezni peren kívül, július 1-jétől a pénzügyi békéltető testületek is gyors, költségmentes és hatékony eljárásban nyújtanak majd segítséget.

A PSZÁF-hoz 2010-ben mintegy 50 ezer megkeresés futott be. Miután ennek nagy része nem a fővárosból érkezett, nagyon fontos, hogy mostanra legalább régiós szinten lefedték az irodák az országot, és helyben megoldhatók a kérdések - hangzott el a tájékoztatón. A nyolc helyszínből már csak a kecskeméti vár a jövő heti nyitásra, a székesfehérvári, a győri, a debreceni, a kaposvári, az egri és a zalaegerszegi már hivatalosan is bemutatkozott.

[namelink name="Polner Örs"], a Csongrád Megyei Kormányhivatal főigazgatója elmondta: a fogyasztóvédelem új alapokra helyeződött, s tájékoztató, tanácsadó funkciót kapott. Létrejött a pozitív lista, amely a fogyasztóvédelmi szempontból mindenben megfelelő partnereket jeleníti meg, s megkezdődött a tanácsadás már a középiskolás korosztályban is. Ezért fontos, hogy minél közelebb legyen az ügyfelekhez a tájékoztatás lehetősége.

A többi irodához hasonlóan Szegeden is heti 24 órában várják a szakemberek a fogyasztókat, általában délelőtti, de szerdánként délutáni időpontban is. A szolgáltatásokról és az ügyfélfogadásról bővebben a www.penzugyifogyasztok.hu és a www.pszaf.hu oldalon tájékozódhatnak az ügyfelek.

Címkék#Szeged

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!