Szeged és környéke

2012.11.11. 21:48

Piros lesz az új szegedi troli

Szeged - Lezárult a szavazás a szegedi trolibuszok színéről, a 9618 voksból 5771-et kapott a piros. A város közel 3 milliárd forint értékű járműflottáját a gyártó 2014 szeptemberére szállítja le, a prototípus jövő nyáron érkezik.

Dombai Tünde

A szegedi polgármesteri hivatalban összesítették a papíron és a neten beérkezett szavazatokat: az új trolik színére összesen 9618-an voksoltak, a legtöbben, 5771-en a piros színt választották. 2404 zöld és 1443 sárga szavazat érkezett. Vagyis pirosak lesznek az új trolik, a szavazók között ezen a héten nyereményeket sorsolnak ki. A játékban portálunk, a delmagyar.hu is részt vett, oldalunkon is leadhatták szavazatukat az olvasók.


A győztes szín a piros

A győztes szín a piros
Korábban írtuk:

Az új szegedi trolik tervezése abba a szakaszba ért, hogy a megrendelő önkormányzat és az SZKT tisztázta a főbb paramétereket a gyártó Ikarus–©koda Konzorciummal. Most már csak olyan finomításokat kell elvégezniük a szakembereknek a tervezőasztalon, mint véglegesíteni a műszerfalon a kapcsolók elrendezését és a beltéri berendezések elhelyezkedését. Nincs még döntés a jármű színéről, ezért a máskülönben pontos látványterv a jelenlegi troliflotta zöld-fehér színében készült el. A trolik színéről hamarosan a szegediek szavazhatnak, az új villamosok színéhez hasonlóan több színvariáció közül kiválaszthatják a legszimpatikusabbat.

Ilyen lesz a város új trolija. A színéről a szegediek nemsokára szavazhatnak. Látványterv

Ilyen lesz a város új trolija. A színéről a szegediek nemsokára szavazhatnak. Látványterv
Az új járművek karosszériája a konzorcium magyar tagjánál, a Magyar Autóbusz Kft. üzemében készül, a hajtásrendszert a cseh partner, a Plzen városában működő ©koda Electric a.s. cég gyártja le – tudtuk meg a munkamegosztásról a szegedi tömegközlekedési nagyprojektet koordináló Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatójától. [namelink name="Csanádi Zoltán"] hozzátette: a Pesa-villamosok gyártásához hasonlóan a szegedi szakemberek többször ellenőrzik majd a trolik előállítását.

Megírtuk: a város 13 trolibuszt rendelt a tendernyertes Ikarus–©koda Konzorciumtól egyenként 800 ezer eurós (nagyjából 228 millió forint) áron. A gyártás több hatósági bejelentés miatt, amelyekről többször beszámoltunk, másfél évet csúszik. A prototípus jövő nyáron várható, a flotta utolsó tagja várhatóan 2014 szeptemberében érkezik. Ez a nagyprojekt utolsó nagy beruházása. A járművek 100 százalékban alacsonypadlósak lesznek, csuklósak, 18,75 méter hosszúak és 2,55 méter szélesek. Klímaberendezéssel szerelik fel a vezetőfülkét és az utasteret is. A trolik önjárók lesznek, azaz meghibásodás vagy áramszünet esetén akár 5-7 kilométert is képesek lesznek megtenni felsővezeték nélkül, a legkorszerűbb lítiumionos akkumulátorok segítségével.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!