Szeged és környéke

2015.11.23. 22:46

Ráunt a hivatalokra, kikátyúzta a 260 méteres utcát

Szeged - Alkalmi útmunkás lett egy újszegedi szobafestő, aki fiaival felújított egy 260 méteres utcát. Fébert István valószínűleg ma Magyarország legolcsóbb útépítője: saját munkáját nem számolva 20 liter gázolajból és több köbméter ledarált hulladék aszfaltból megoldotta a 3 éve húzódó problémát.

Segesvári Csaba

Hivatalosan

A történet hallatán megkerestük az út gazdáját és a vízművet. A Szegedi Környezetgazdálkodási Nkft.-től megtudtuk, a rossz út miatt csak idén ősszel 5 bejelentést kaptak. Azt írták, „Az út állapotával kapcsolatos probléma évek óta ismert, ami meghaladja a cég kátyúzási munkálatainak keretét. A Polgármesteri Hivatal felé minden évben javasoljuk felújításra." A Szegedi Vízmű Zrt.-nél pedig azt közölték, „a csatornaszakasz kamerás vizsgálatát követően megállapította, hogy mind a csatorna, mind a csatornafedelek megfelelő műszaki állapotban vannak, a problémát az út kivitelezési hibája, a megfelelő tömörítés hiánya okozta, így a hibajavítás nem a vízmű, hanem az útkezelő Szegedi Környezetgazdálkodási Kft. feladata volt."
– 2012 óta várt az utcában elkerítve egy csatornafedél arra, hogy a körülötte lévő lyukat kijavítsák. Több helyen akkora kátyúk voltak, hogy felakadt a feleségem autója – mesélte az újszegedi [namelink name="Fébert István"]. A Füvészkerti úton hazajáró férfi elmondta, a hibát többen jelezték a Szegedi Vízmű Zrt.-nek, ami korlátokkal „oldotta meg" a problémát.

– A lezárás miatt az autók a földút felé kerültek, 30 centiméteresre nőtt a mélyedés. Szinte mindegyik szomszéd panaszkodott a közveszélyes utcára, de nem történt semmi – folytatta. A beszélgetésbe egyik szomszédja is bekapcsolódott, aki megmutatta, a növögető lyukban eltűnt a 4,5 literes mosószeres flakon harmada.

A szokványos történet váratlan fordulatot vett, amikor kiderült: Fébert István ráunt a hivatalok hívogatására, fiaival nekivágott a 260 méternyi út javításának.

– A Kamaratöltés utcánál láttam, hogy az útjavításhoz felmart anyagot is használnak. A munkásoktól megtudtam, hogy a padkához kiöntött aszfaltot a Belvárosi hídtól hozták, megkérdeztem, kaphatnék-e a padkára szánt anyagból, igennel válaszoltak – mesélte az egyébként szobafestő férfi. Kifaggatta a szakmunkásokat, hogyan érdemes az aszfaltot felhasználni, kölcsönkért egy tömörítőt, és munkához látott.

Ráunt a hivatalokra, kikátyúzta a 260 méteres utcát. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

– 15-20 fordulónyi töret kellett, mivel a kis autóba csak ennyi anyag fér. Közel 3-4 köbméternyi felmart és ledarált aszfaltot hordtam át az utcába, ahol először kitisztítottam a lyukakat, majd belegereblyéztem az anyagot. Lapvibróval tömörítettem, majd a legvégén gázolajjal locsoltam be a felületet – mesélte Fébert István. Elmondta, egy hétig dolgozott a felújításon, a délutánokon túl a fiaival egy teljes hétvégét is rászántak. István szereti a pontosságot, végig ügyelt arra, hogy a kátyúzás után vízszintes legyen az út, ezért a kanyarokban fokozatosan töltötte fel az elporladt padkát.

– A szomszédok is örülnek, végre jobb lett az út. A vízmű elvitte a kordonokat, más nem történt. Levágtuk a gazt is, hogy ha már széles az út, használni is tudjuk – tette hozzá. Fébert István hangsúlyozta, nem akarta az egész utcát felújítani, de amikor nekikezdett, azt látta, csak teljes megoldásban szabad gondolkozni.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!