2010.02.18. 21:26
Reménytelen küzdelem: 10 új, hatalmas graffiti a partfalon
Szeged - A szürke szegedi beton partfalon újra megjelentek a graffitik. Még egy év sem telt el azóta, hogy az IKV Zrt. tavaly májusban többhetes kemény munkával mintegy 10 millió forintból letakarította a falfirkákat.
Tíz hatalmas graffitit lehet összeszámolni a szegedi partfalon, és mellettük még számos kisebb falfirka is található. Úgy tűnik, a szürke téli estéket nem töltötték haszontalanul az ismeretlen „művészek", a város főutcája, a Tisza-part most szinte ugyanolyan, mint a tavalyi nagymosás előtt volt.
2009 májusában beöltözve, maszkban, hetekig tartó kemény munkával takarította le az IKV Zrt. 19 közmunkása a beton partfalat, hogy a turistaszezon kezdetére eltüntesse a Huszár Mátyás rakpart falfirkáit. A mellvédet elcsúfító alkotásokat csak nehezen tudták eltávolítani: az egyetemi fejlesztésű, a Medikémia Zrt. által gyártott vegyületet kézzel kellett felvinni a felületre, hogy leázzon a festékanyag.
Egy a partfalat borító tíz rondaságból.
Fotó: Frank Yvette
Németh István, az IKV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, idén újrakezdik a takarítást. A cég „gyors reagálású hadteste" megvárja a jó időt, mert a szegedi fejlesztésű tisztítószert hidegben nem lehet alkalmazni.
Megint közmunkásokkal látnak neki a munkának: nemcsak a partfalat, az önkormányzati intézményeket, műemlékeket is letakarítják, akárcsak tavaly. A sziszifuszinak is nevezhető munkálatok költségei elérhetik az 50 millió forintot.
Már 10 új, hatalmas falfirka jelent meg.
Fotó: Frank Yvette
„Szóróanyag" a Kárászon
A Kárász utcai díszburkolatra ezen a télen is zúzottkövet szórtak ki: ez egy finom, a tégla fugázóanyagával azonos minőségű szemcsés anyag, amelynek egy részét az emberek beletapossák a díszburkolatba – mondta el Szabó Ferenc, a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. ügyvezető igazgatója – Mivel a korzót naponta seprik, a „szóróanyag" nagyobbik megmaradt hányadát már össze is szedték, végleg pedig márciusban tűnik el. Jövő januártól valószínűleg már a tisztább, de költségesebb megoldást kell alkalmazniuk az utakon is az uniós rendelkezések miatt. Homok helyett zúzottkövet szórnak ki, amelyet tavasszal összeszednek, átrostálnak, hogy azt újra fel lehessen használni.