2010.01.05. 18:29
Se kép, se hang a tévén - válaszolt a T-Home
Szeged - Összekeveredtek és eltűntek a tévécsatornák, a digitális adás pedig órákon keresztül szünetelt - ezzel hívták a delmagyar.hu-t felháborodott nézők. A csatornakiosztás változásairól és a digitális adás szüneteléséről is van tájékoztató a szolgáltató honlapján, de elég nehéz megtalálni.
A szegedi Batthyány utcából jelezte egyik olvasónk, hogy kedd reggel 6 és fél 8 között egyáltalán nem tudta fogni a T-Home digitális tévécsatornáit. A képernyőn a következő felirat jelent meg a set top box bekapcsolása után: "nincs kapcsolat, ellenőrizze a kábelek csatlakozását". Ugyanez a felirat volt olvasható délután is.
A Dugonics utcában lakó nyugdíjas villamosmérnök, Györki Antal pedig azon bosszankodott, hogy kedd reggelre az általa fogott 43-ból 10-12 adót összekevert a szolgáltató, illetve voltak olyan csatornák - mint például az ATV -, amelyek "eltűntek".
Hemil tippje
Az egyik hozzászólásban a digitális csatornák helyreállításához hemil a következőt javasolja: menjünk be a menübe, majd a gyári beállításokra, írjuk be a jelszót (0000), okézzunk, és a set top box újraprogramozza magát. Kipróbáltuk, és bejött. Köszi!
"A T-Home szegedi kábeltévé szolgáltatása ma egész nap akadozik" - írta e-mailben Lajta József. "Az analóg csomagban több korábbi tévécsatorna más helyen fogható, ezért újra kell hangolni a vevőkészülékeket. A digitális kábeltévé szolgáltatás pedig egész nap szünetel, vélhetőleg valamilyen műszaki probléma miatt."
Szintén a T-Home-nál előfizető makói olvasónk, akik a 62/217-185-ös számról jelezte: kedden megszűnt a kábeltévéadás, a hibabejelentőt pedig egyszerűen lehetetlen elérni.
A T-Home 1412-es ügyfélszolgálati telefonszámán a delmagyar.hu sem járt sikerrel: a géphang csupán arról tájékoztatott, hogy "egyes körzetekben a T-Home tévé működésével problémák lehetnek. A hiba elhárítását munkatársaink megkezdték."
A www.t-home.hu oldalon böngészve végül rátaláltunk egy ide vonatkozó tájékoztatóra, amit a sajtóközlemények menüben "dugott el" a szolgáltató. Valószínűleg a problémájukra a neten választ keresők inkább a lakossági ügyfelek menüre kattintanának, ehelyett A T-Home világa menü alatt, a sajtóközlemények rovatban a közérdekű információk között olvashatunk a csatornakiosztás változásairól és a digitális szolgáltatás szünetelését okozó karbantartási munkálatokról.
A tájékoztatóból kiderül, hogy az analóg szolgáltatásban Szegeden és attól keletre 2 csatorna került ki a repertoárból, 2 új jött be, 9 csatorna található új helyen. Vásárhelyen és a Homokhátságon 3 helyett 2 új állomás fogható, 4 helye változott meg. A szolgáltató kivette az analóg csomagból például a CNN és a BBC World idegen nyelvű hírcsatornát, valamint a Mezzo komolyzenei adót, a digitálisból a Deutsche Welle, a Rai Uno csatornát is. Lesz helyettük életmódtévé és női csatorna is.
A változásokról részletesen az alábbi két linken tájékozódhatnak a nézők:
http://www.t-home.hu/lakossagi/tv/kabeltv/analog_valtozasok_2010jan5
http://www.t-home.hu/lakossagi/tv/kabeltv/digitalis_valtozasok_2010jan5
A T-Home-nak szerdán négy kérdést tettünk fel, amelyre a következő válaszokat kaptuk Sólyom Balázs PR-menedzsertől:
1. A digitális és az analóg kábeltévé csatornakiosztásainak megváltozása után sok tévénéző panaszkodott arra, hogy nem tudja nézni a készüléket, nem talál bizonyos adókat. Mit kell tenniük az előfizetőknek, hogy újra minden rendben menjen? (Nyilván az analóg esetében újra meg kell keresni és programozni a csatornákat.)
- Az ügyfeleknek semmiféle tennivalójuk nem volt, mivel a digitális vevőegységek (set top boxok) a karbantartási munkálatokat követően maguktól "felálltak", azaz az áthangolást automatikusan elvégezték.
2. Szegeden, Mórahalmon is volt olyan ügyfelük, aki arra panaszkodott: nem kapta meg a változásról szóló levelet. Mindenki kapott megfelelő tájékoztatást az átállásról?
- A változásokról a jogi kötelezettségünknek eleget téve, ÁSZF közleményben tájékoztattuk az ügyfeleket, a csatornakiosztás módosításokat megelőzően 30 nappal. Ezen felül a délkelet-magyarországi régióban élő analóg és digitális kábeltévé-előfizetőket decemberben külön levélben is értesítettük az analógkiosztás változásáról. Továbbá az ügyfelek a januári számlakommunikációban is folyamatosan kapnak részletes tájékoztatást, valamint 15 nappal az átállás előtt az előfizetők a weboldalon is értesülhettek a tervezett karbantartási munkálatokról. A jelzett munkák alatt egyébként az előfizetők az analóg adást zavartalanul és a megszokott minőségben nézhették, vagyis egy percre sem maradtak tévé nélkül.
3. Mi alapján dőlt el, hogy mely csatornák kerülnek ki bizonyos programcsomagokból? Többen kifogásolták például a Mezzo vagy az angol nyelvű hírcsatornák eltűnését.
- A T-Home az előfizetői igényeket, továbbá üzleti és műszaki megfontolásokat figyelembe véve tesz lépéseket a csatornakínálat kialakítása (bővítése, változtatása) során. (A Mezzo csatorna egyébként éppen e szempontok miatt továbbra is a digitális kínálat részét képezi.)
4. Számíthatnak-e bármilyen kompenzációra azok az ügyfelek, akiknél bizonyos ideig nem működött a szolgáltatás (például a digitális kábeltévé esetében), például csökkentett előfizetési díjra, kedvezményre stb.?
- Jelen esetben nem merül fel a kompenzáció kérdése (lásd még 2. pont).