Szeged és környéke

2010.02.03. 22:30

Szabad a rakpart, megindult a forgalom

Szeged - Csütörtökön pár perccel dél után visszaengedték az autósokat a szegedi rakpartra, amely egy hónapig volt lezárva. Szerdán délelőttől takarították az utat a környezetgazdák. A legtöbb idő az útalap száradásához és a fagy kiengedéséhez kellett.

Munkatársunktól

Csütörtökön 12 óra után pár perccel elbontották a terelőtáblákat, és visszaengedték az autósokat a szegedi Huszár Mátyás rakpartra, amely egy hónapig volt lezárva a Tisza áradása miatt. Szerdán délelőttől takarították az utat a környezetgazdák. A legtöbb idő az útalap száradásához és a fagy kiengedéséhez kellett.

Elindult a forgalom a letisztított rakparton. Fotó: Frank Yvette (galéria)


Korábban írtuk

45 munkással és 6 nagygéppel kezdte szerdán délelőtt takarítani a Huszár Mátyás rakpartot a vízügy megbízásából a Szegedi Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. Két nagy teljesítményű seprőgép, két locsolóautó és 2 tolólapátos jármű igyekezett eltávolítani a tiszai árhullám lerakta iszapot, ami vastagon ráfagyott az aszfaltra. Közben a metsző hideg szél több helyen ráfagyasztotta a mosóvizet az úttestre, emiatt párhuzamosan síkosságmentesíteni is kellett. Sötétedés után négy fős éjszakai műszak folytatta a söprést, locsolást. Csütörtökön nagy erőkkel befejezik a tisztítást, majd a vízügy, a város és a környezetgazdálkodás 11 órakor közös bejáráson dönt a rakpart megnyitásáról. Ha az időjárás engedi, dél körül visszaengedik az autósokat a parti útra. A sok építkezés és terelés miatt nagy veszteség volt a közlekedőknek, amikor az év első munkanapján, január 4-én a rakpartot is lezárta a vízügy.

45 munkás takarította tegnap a szegedi rakpartot. Fotó: Veréb Simon

45 munkás takarította tegnap a szegedi rakpartot.
Fotó: Veréb Simon

– Minden árhullám után 7–10 nap kell az útalap száradásához, hogy megint biztonságosan stabil legyen. Ilyen elhúzódó áradás pedig különösen átáztatja az útágyat. Utána az időjárástól függ a rakparttisztítás; mi teljes kapacitással takarítjuk, amikortól lehetett – tájékoztatott Szabó Ferenc, a környezetgazdálkodási társaság ügyvezető igazgatója. Egy hete húzódott vissza a folyó vízszintje az útalapról, a száradáshoz szükséges minimum egy hét most telt le. Az volt a nagyobb probléma, hogy a rendkívüli hidegben a mederből kifolyt víz és a lerakódott iszap belefagyott az aszfalt hajszálrepedéseibe. Ledúrni csak az útpálya felszaggatásával lehetett volna a szennyeződést – ezt nem kockáztatta a vízügy és az útkezelő. Hétfőn lehordták az iszap nagyját, kedden sózással lazították az alsó réteget, a tegnapi enyhébb időben kezdhették letisztítani a fagyott iszapot.

A máshol alkalmazott termálvizes pucolásról az igazgató elmondta: nincs elérhető meleg víz a közelben. Fagypont alatt különben locsolni tilos, mert a munkagép is a folyóba csúszhat.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!