Szeged és környéke

2008.11.03. 21:49

Szeged-Makó: másfél óra a 43-ason

Szeged - Másfél órát autózik a 43-ason Szeged és Makó között – aki szerencsés. Az útjavítás miatt terelőutat javasolnak, de ez nincs kitáblázva. Maguk az építők is a dugóban dekkolnak teherautóikkal. A táblázásért felelős Magyar Közút Kht. szerint ez a jó megoldás.

Dombai Tünde

Megismétlődik a nyár eleji közlekedési káosz a 43-ason Szeged és Makó között, megint óriási torlódást okoz a nemzetközi főútvonal javítása. Ezúttal van terelőút – igaz, 30 kilométeres kerülőt jelent –, mégis óriási dugók álltak be. Két helyen dolgozik a kivitelező algyői Délút Kft.: Szegedtől Szőregig felmarták az aszfaltot, azon repesztett tegnap mindenki, ahogy a csövön kifért. Nem figyelte a 30 kilométeres sebességkorlátozást annak a román rendszámú autónak a vezetője sem, aki – megírtuk – vasárnap ráhajtott a felbontott úton a terelőszigetre. Az megdobta, felcsavarodott egy fára. Egy ember meghalt, kettő súlyosan megsérült.

Az életveszélyes vágta Klárafalva határáig tart. Ott újabb három kilométeren dolgoznak az építők, megállásra kényszerülnek a sofőrök. Szeged felől tegnap két kilométeres dugót mértünk. A határ felőli oldalon a falun is átnyúlt a három kilométeres toporgó kamioncsorda.

Aki siet, jobban jár, ha Vásárhely felé megy Makóról Szegedre. Fotó: Miskolczi Róbert

Aki siet, jobban jár, ha Vásárhely felé megy Makóról Szegedre.
Fotó: Miskolczi Róbert

Az útjavítást megrendelő Magyar Közút Kht. munkásai irányítják a forgalmat. Ha szabad az út, lakott területet nem kímélve folytatódik a száguldás. Aki betartaná a KRESZ-t, az életével játszik. A teherkocsik villogva, dudálva leszorítják az útról. A Szegedtől Makóig tartó 30 kilométert a megszokott 40 perc helyett így is másfél óra alatt tettünk meg. A dugóban szitkozódó holland, román, bolgár sofőrök azt mondták: nem tudtak az útjavításról. Terelőtáblát nem láttak.

Nem téretnek le

Hétvégén egy órát álltak a dugóban, tegnap 10-20 perces késéssel jártak a helyközi és távolsági buszok. Ők nem térhetnek le az előírt útvonalról, különben megállók maradnának ki – tájékoztatott a Tisza Volán munkatársa.

– A mi aszfalthordó teherkocsijaink is bent araszolnak a dugóban. Magunkat akadályozzuk. Nem ritka az 5-6 kilométeres torlódás. 2-3 órába telik, mire le tudják tenni az anyagot. Szünnap nélkül dolgozunk, hogy a hónap közepére elkészüljünk. Hiába. Segítség nincs. Egy ilyen 430 milliós beruházás zökkenőmentes bonyolítása pedig közös érdekünk lenne a megrendelővel. Elméletileg – tájékoztatott a Délút Kft. építésvezetője, Székely András. Ők úgy dolgozzák le a késést, hogy üzemanyagot nem kímélve Makón és Vásárhelyen át, a 47-esen járnak Algyőre anyagért. Noha a kerülő plusz 30 kilométert jelent, mégis egy óra alatt körbeérnek.

A 47-esen viszont az M43-as építkezéseire ingázó teherjárművek nehezítik a kerülők életét. A megkérdezettek azért kerültek, mert elcsíptek egy hírt a rádióban, lapunkban olvastak a terelésről, vagy mert már megjárták a 43-ason.

Terelőút tábla nélkül

A 43-ason Szegedről egyetlen terelőtábla sem mutat menekülő utat Vásárhely felé. Egyedül Makó határában látni egy figyelmeztetést, de az sem kötelező, csak ajánlott. A Magyar Közút Kht. azzal indokolta a helyzetet: forgalomszámlálási adataik szerint ez a megfelelő megoldás. Azt állítják: nincs nagyobb torlódás.

Címkék#Szeged

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!