Szeged és környéke

2017.12.29. 21:36

Szegedi kötődése is van a 2017-es Autósport évkönyvnek - Gálával is tisztelgetek a Top50 magyar autóversenyző előtt

Harmadik alkalommal jelent meg Autósport évkönyv az Autósport és Formula Magazin gondozásában, mely a F1-en túlmutatva, a motorsportok világát szinte teljesen lefedve hivatott bemutatni az elmúlt év eseményeit. Tisztelegnek azon versenyzők előtt, kiknek nem járt ki a rivaldafényből, ám teljesítményük mindenképpen becsülendő. A szerkesztők Gellérfi Gergő és Bethlen Tamás, a kiadványról és a budapesti Boscolo Hotelben első alkalommal megrendezett Top50 magyar autóversenyző gálájáról Gellérfi Gergőt kérdeztük, aki az SZTE BTK tudományos munkatársa.

Balogh Gergő

Mi található az Autósport évkönyv 2017 című kiadványban?

Az Autósport évkönyvet harmadik éve állítja össze az Autósport és Formula Magazin szerkesztősége azzal a céllal, hogy megemlékezzünk annak a sok ezer versenyzőnek és csapattagnak a teljesítményéről, akik a rivaldafényen kívül esve végzik munkájukat hétről hétre nagyon magas színvonalon. Magyarországon a motorsportok közül még mindig a Formula–1 a legismertebb és a legnépszerűbb, de az elmúlt évek sikereinek köszönhetően más szakágak, így mindenekelőtt a túraautózás is egyre inkább reflektorfénybe kerül. Éppen ezért szerkesztőségünk évente megjelenő F1-es évösszefoglalóját, a Száguldás és cirkusz című kiadványt mintegy kiegészíti ez az évkönyv, melyben összesen több mint ötven versenysorozat 2017-es szezonját mutatjuk be hosszabb-rövidebb terjedelemben.

Betheln Tamás és Gellérfi Gergő. Fotó: Formula.hu

Betheln Tamás és Gellérfi Gergő. Fotó: Formula.hu

Mivel ez nem az első ilyen kiadás, adódik a kérdés, hogy miben több, mint az előzőek?

Az évkönyv által bemutatott szériák, csapatok és pilóták száma folyamatosan nő, a kezdetben még 192 oldalas kiadvány idén már 240 oldalra hízott, természetesen változatlan áron. A célunk az, hogy a motorsportok színes és változatos világának minden szegletét megmutassuk, ezért a világ- és Európa-bajnoki sorozatok mellett olyan itthon kevésbé ismert szériákkal is foglalkozunk benne, mint például a brit túraautó-bajnokság, az észak-amerikai sportautó-bajnokság, vagy épp a japán Super Formula sorozat.

Harmadik éve állítotok össze ranglistát a top 50 legjobb versenyzőről, mi alapján folyik az értékelés?

Nagyon nehéz feladat összehasonlítani egymással különböző szakágak versenyzőinek teljesítményét, egy ralist egy gokartossal, egy autókrosszost egy túraautóssal, így az elért eredmények mellett a széria rangját is igyekeztünk figyelembe venni, valamint azt is, hogy milyen színvonalú mezőnyben kellett megmutatniuk tudásukat. A ranglista elkészítésekor a szerkesztők és felkért külső szakértők voksai mellett figyelembe vettük a Formula.hu olvasói szavazásának eredményét is. Ráadásul az elmúlt évektől eltérően mind a magyar, mind a nemzetközi TOP50-es rangsort kiegészítettük két további listával a tíz legjobb hölgy- és a tíz legjobb juniorversenyzőről.


Ez a harmadik ilyen lista, mégis először rendeztetek köré gálát, ünnepélyes díjátadót.

Az elmúlt években azt tapasztaltuk, hogy a TOP50 magyar autóversenyző ranglistájának egyre nagyobb a presztízse, a versenyzők büszkék arra, ha felkerülnek a listára, foglalkoztatja őket a helyezésük, szeretnének minél magasabban szerepelni. Ezért úgy éreztük, hogy érdemes egy színvonalas, a magyar autósport egyre jelentősebb sikereihez méltó gálaeseményen díjazni a legjobbakat, egy valódi autósportünneppel zárni az évet. Van mire büszkének lennünk, hogy mást ne mondjunk, a három legrangosabb nemzetközi túraautós sorozatban egyaránt a második helyet szerezte meg egy-egy magyar pilóta Michelisz Norbert, Tassi Attila és Nagy Norbert személyében.

A két Alesi. Fotó: Formula.hu

A két Alesi. Fotó: Formula.hu

Az est sztárvendége a 201 F1-es futamon induló élő Ferrari-legenda Jean Alesi volt, hogy fogadta a felkérést?

Nagyon lelkesen, különösen azért is, mert mint elmondta, régóta figyelemmel kíséri a túraautó-világbajnokságot, ahol Michelisz Norbert hosszú évek óta a legjobbak közé tartozik, így személyes élményei is vannak a magyar autósportról. Ráadásul vele tartott fia, a jelenleg a Ferrari versenyzői akadémiáján pallérozódó Giuliano is, aki az év nemzetközi tehetségének járó díjat vehette át Mészáros Sándor szerkesztőkollégánktól. Nagy örömünkre az idősebb Alesi nagyon elégedetten nyilatkozott, elmondása szerint a gála színvonalában egyáltalán nem maradt el a nagy nyugati motorsportnemzetek hasonló eseményei mögött.

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!