Szeged - A dél-magyarországi sztrádának számító M9-est egyedül a Dunántúlon építgetik. Az Alföldön csak Bács-Kiskun megyében van meg a nyomvonal, Csongrád megyében még csak ki sem jelölték. Az M9-esnek Szeged fölött kellene találkoznia az M5-ös sztrádával.
Megírtuk: déli autópálya híján csak a mára széttaposott 55-ös főúton lehet megközelíteni kelet felől szinte toronyiránt haladva a Dunántúlt. Mivel a bajai út állapota katasztrofális, és a Nyugat-Dunántúlra gyorsan, jó minőségű aszfalton, ám kitérővel, hatalmas benzinköltséggel egyedül Budapesten keresztül lehet eljutni, a Csongrád megyében élők jogosan kérdezgetik: hol a beígért M9-es?
![]() |
Ködös jövő. Senki nem tudja megmondani mikor éri el a szegedi csomópontot az M9-es. Fotó: Karnok Csaba |
A Dunántúl fontosabb A NIF-től tudjuk: a Szombathely–Vasvár közötti szakaszon rendelkeznek előzetes környezetvédelmi véleménnyel. Jelenleg közbeszerzési eljárás van folyamatban a környezeti hatástanulmány elkészítéshez és a környezetvédelmi engedély megszerzésére. A Vasvár–Nagykanizsa közötti szakaszon szintén közbeszerzési eljárás van folyamatban a megvalósíthatósági tanulmány és a környezeti hatástanulmány elkészítéséhez, valamint a környezetvédelmi engedély megszerzésre. A Szekszárd–Kaposvár közötti szakaszon a NIF Zrt.-nek előzetes környezetvédelmi véleménye van, jelenleg a környezeti hatástanulmány készül. Az Index.hu azt írta idén januárban, hogy a Kaposvár–Bonyhád–Szekszárd szakasz építése 2015-ben vagy 2016-ban indulhat el. A Dunától keletre egyszer már majdnem elindult az útépítés, a Vegyépszer 2010-ben megnyerte az 51-es és az 54-es közötti szakasz kivitelezését, majd csődbe ment. |
– Az 54-es és 53-as főutak közötti szakasz megépítése, amennyiben erre lesz forrás, a 2021–2024-es uniós költségvetési ciklusban lehetséges – válaszolta M9-essel kapcsolatos kérdéseinkre Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője. – Az M9-es autóút Bács-Kiskun megyei szakaszaira vonatkozóan megvannak a nyomvonalak, ez a 2 főút közötti szakasz környezetvédelmi engedéllyel is rendelkezik.
Ez azt jelenti, hogy az M9-esnek legfeljebb a Bács-Kiskun megyei szakaszát adhatják át több mint 10 év múlva, de kérdés, mikor indulhat el az 53-astól az M5-ösig tartó, Csongrád megyén áthaladó beruházás. Loppert Dániel úgy nyilatkozott: az 53-as főút és az M5-ös autópálya közötti szakasz kapcsán több nyomvonalváltozat is lehetséges.
Információink szerint 2005–2006-ban az UTIBER Kft. készítette el a tanulmánytervet, ekkor 2 nyomvonalra tettek ajánlatot, de még nem sikerült a legjobbat kiválasztani. Mindkettő az 55-ös főúttal párhuzamosan, Öttömös, Ruzsa, Zákányszék felett halad, laikus számára nincs jelentős különbség köztük. Azt is látni, hogy se a Himaláját, se a Mercedes-gyárat nem kell megkerülni, ezért is érthetetlen, miért nem rögzítik azokat koordinátákat, amelyek a „pénzszerzés" alapfeltételei.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Pécsről sem tudsz eljutni autópályán vagy főúton a Balatonra!!
Csak még nagyobb kerülővel mint Szegedről!
Tudom,hogy ez nem vigasztal...:)”
Az 55. 56. 61. 67. sz. utak főutak, nem mellékutak. Ezeken tudod elérni a Balatont Szegedről. De értem mit akarsz kifejezni, minőségük valóban mellékútra emlékeztet.”
uraknak.Általános több évtizedes jelenség,hogy dél és kelet Magyarország az a másod osztályt jelenti a döntéshozóknál.
Ezt az utak is jól reprezentálják !!”
Néztél már rá autóstérképre?
Az összes nagyvárosból autópályán vagy főúton elérhető a Balaton. Nem 100km kerülővel Bp-en keresztül.”
???
Végig tudsz autópályán menni, és időben jobban is jársz, ha arra mész. Más kérdés, hogy van egy költségvonzata.”
http://www.origo.hu/itthon/20120608-a-kormany-autopalyaepitesi-tervei-a-kovetkezo-15-evre.html”