Szeged - Bár egyre fogynak a fizetős parkolóhelyek a szegedi belvárosban, nem csökkentik a bérletek és a jegyek árát. Jövőre kitiltják az autókat a Dugonics térről és környékéről is, amivel mintegy 300 parkolóhelyet szüntetnek meg a városközpontban.
Megváltozott a parkolási trend és rend Szegeden. Forrai Gábor, az SZKT parkolásiüzletág-igazgatója elmondta, hogy 2008-hoz képest tavaly mintegy 10 százalékkal kevesebben vásároltak órás és napos parkolási jegyet, viszont a negyedórás jegyekből 20 százalékkal több fogyott. A kombinált parkolóbérlet-forgalom 12 százalékkal csökkent, míg a kék-sárga bérleteladás 8 százalékkal növekedett. Forrai szerint mindez azt mutatja, hogy növekedett a forgási sebesség a fizetős parkolóhelyeken.
Ismeretes: az önkormányzat 2007 végén döntött a fizetős parkolási rendszer átalakításáról. 2008. január elseje óta csak kombinált és kék-sárga parkolóbérletet lehet vásárolni. Ugyanekkor határozott a városi közgyűlés a parkolási tarifák emeléséről is: 2008-ban 20, 2009-ben 10, 2010-ben pedig 5 százalékkal növelték a díjakat. Tavaly az áfaemelés miatt további 5 százalékkal nőttek a parkolási tarifák. Szegeden jelenleg körülbelül 2400 fizetős parkolóhelyet vehetnek igénybe az autósok.
Ám miközben növekednek a díjak, egyre fogynak a fizetős parkolóhelyek a városközpontban. A nagy, belvárosi beruházások miatt többek között a Kölcsey, Vitéz, Markovits és Gutenberg utcában, valamint a Boldogasszony sugárúton és a Tisza Lajos körúton szüntetnek meg parkolóhelyeket. Számítások szerint év végéig összesen mintegy 200 parkolóhelyet számolnak fel. És ez még nem a vége! Az önkormányzat tervezi, hogy 2011-től újabb mintegy 100 parkolóhelyet szüntet meg a Dugonics téren és környékén.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester lapunknak elmondta: a városrehabilitációs programban jövő évtől szeretnék megszüntetni az átmenő forgalmat a Somogyi utcán a Tisza Lajos körúttól a Zrínyi utcáig. Nem lehet majd parkolni az Árpád téren, az Eötvös és az Apáthy utcában, és természetesen a Dugonics téren. Ugyanakkor tervezik, hogy a Dugonics téri Tesco előtt 150-200 férőhelyes mélygarázst létesítenek. Ez és a 150 férőhelyes Honvéd téri parkolóház kiválthatná a megszűnt fizetős parkolóhelyeket. Kérdésünkre, használhatná-e ezeket a városi parkolóbérletet váltó szegedi, Nagy Sándor azt válaszolta: mindez megegyezés kérdése.
A város célja, hogy kiszorítsa az autósokat a belvárosból, illetve közösségi közlekedésre ösztönözze az embereket. Az alpolgármester kérdésünkre, nem gondolja-e, hogy arcátlanság kevesebb szolgáltatásért több pénzt kérni, illetve tervezik-e, hogy csökkentik a parkolási tarifákat, azt válaszolta: a belvárosi beruházások lezárultával lehet átgondolni a parkolási díj rendszerét.
Ismeretes: az önkormányzat 2007 végén döntött a fizetős parkolási rendszer átalakításáról. 2008. január elseje óta csak kombinált és kék-sárga parkolóbérletet lehet vásárolni. Ugyanekkor határozott a városi közgyűlés a parkolási tarifák emeléséről is: 2008-ban 20, 2009-ben 10, 2010-ben pedig 5 százalékkal növelték a díjakat. Tavaly az áfaemelés miatt további 5 százalékkal nőttek a parkolási tarifák. Szegeden jelenleg körülbelül 2400 fizetős parkolóhelyet vehetnek igénybe az autósok.
![]() |
A város célja, hogy kiszorítsa az autósokat a belvárosból, illetve közösségi közlekedésre ösztönözze az embereket. Fotó: Karnok Csaba |
Ám miközben növekednek a díjak, egyre fogynak a fizetős parkolóhelyek a városközpontban. A nagy, belvárosi beruházások miatt többek között a Kölcsey, Vitéz, Markovits és Gutenberg utcában, valamint a Boldogasszony sugárúton és a Tisza Lajos körúton szüntetnek meg parkolóhelyeket. Számítások szerint év végéig összesen mintegy 200 parkolóhelyet számolnak fel. És ez még nem a vége! Az önkormányzat tervezi, hogy 2011-től újabb mintegy 100 parkolóhelyet szüntet meg a Dugonics téren és környékén.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester lapunknak elmondta: a városrehabilitációs programban jövő évtől szeretnék megszüntetni az átmenő forgalmat a Somogyi utcán a Tisza Lajos körúttól a Zrínyi utcáig. Nem lehet majd parkolni az Árpád téren, az Eötvös és az Apáthy utcában, és természetesen a Dugonics téren. Ugyanakkor tervezik, hogy a Dugonics téri Tesco előtt 150-200 férőhelyes mélygarázst létesítenek. Ez és a 150 férőhelyes Honvéd téri parkolóház kiválthatná a megszűnt fizetős parkolóhelyeket. Kérdésünkre, használhatná-e ezeket a városi parkolóbérletet váltó szegedi, Nagy Sándor azt válaszolta: mindez megegyezés kérdése.
A város célja, hogy kiszorítsa az autósokat a belvárosból, illetve közösségi közlekedésre ösztönözze az embereket. Az alpolgármester kérdésünkre, nem gondolja-e, hogy arcátlanság kevesebb szolgáltatásért több pénzt kérni, illetve tervezik-e, hogy csökkentik a parkolási tarifákat, azt válaszolta: a belvárosi beruházások lezárultával lehet átgondolni a parkolási díj rendszerét.
Témák:
Szegedhirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
Olvasóink írták
Én pontosan felfogtam, de Te sajnos nem értetted meg amit mondtam!
159 SP inkább megfogalmazta amit szeretten volna közölni. A modern élet körülményei felé kellene tekintgetni, nem visszafelé. Az Arany jános utcai parkolóba igen körülményes a parkolás, és a kocsi "visszaszerzése". Meg nem is olcsó!!!
Ugyan is nem azért vesznek autót az emberek, hogy a biciklisek miatt meg akármi miatt korlátozzák a használatát. Minden felé szeretne azzal menni, és parkolni a cél közelében ha lehet. Na ennek kellene megfelelni. Ha ezt a tényt elfogadjuk, akkor gondoljunk a közeli jövőképre is. Mint SP írta, villanyautők töltése stb. Minden lakosra egy parkoló legalább a városban! ez legyen a cél, és ne az, hogy kiszoritjuk szabályokkal. Aztán meg a kereskedők, vállalkozók le vannak sz@rva. Aki akar mindig is mehetett bringával. Én soha nem mondtam, hogy ne közlekedj biciklivel csak minden második napon. Ne szankciókat hozzanak! szabadságot!”
Csak kimaradt a logikából, hogy a XX. században feltalálták az autót. Lesz környezetbarát villanyos autó is, akkor mi van?
Van hely a föld alatt, mélygarázs a Kárász alá, meg ahová kell. Ezt hozta a fejlődés.
Lóval, zabbal már nem kell kalkulálni.”
Megint nem sikerult felfogni a lenyeget. Aki 30 kilos szonyeget vesz (most az mellekes, hogy hol - bar ketlem, hogy a karaszon van szonyegbolt), az menjen kocsival. Aki viszont nem, az NE. Es akkor a szonyegert menonek lesz parkolohelye. Nemtom ertheto-e.
Amint elojon, hogy ne jarjanak feleslegesen(!) kocsival a belvarosba, mindig van aki nagyon okosan benyogi, hogy "jovan akkor gyalog/buszon vigyem a 40 kilot??". Nem. Ha 40 kilo akkor vidd kocsival. Ha 1 kilo akkor meg gyalog/buszon/biciklin. Nem atomfizika ez gyerekek.”
egyébbként pedig az egy szem parkolóház is kong az ürességtől az Arany János utcában.”
Valóban nem tudom, hová tüntetik el a parkolásból befolyt milliárdokat!?”
Hiszen írtam a minap, hogy szeretem a találgatókat. :-))”
"Eladtad már a Hondádat Ifj. Nagy Gábor?"
Igen, ezért agitálok most már az autózás ellen. ;-)))
-----------------------------
184. SP 2010.02.03. 16:01
"A felsorolt és sorolható kategóriák(ott lakó, képviselő, követségi, elvtárs és barátai, önkormányzati cégek vezetői és rokonai stb stb.) tehát kedvezményezettek. Ez lefedi az autósok jelentős részét. Az ezen halmazon kívüli 20-30% kitiltásának pedig már nincs is sok értelme így."
20-30% kitiltása is enyhítene a helyzeten, de igencsak alábecsülöd az arányt...
-----------------------------
185. man 2010.02.03. 17:47
"171: Saját magad írtad hogy az..."
Nem írtam, vagy nem arra írtam.”
"""""""""50. SP 2010.02.02. 10:13
"Mozgáskorlátozottak parkolását,
beteg és idős családtag szállítást, szolgáltatók és rakodók megállását, egy teljes városrész ellátását hogyan kívánják megoldani?"
- mozgáskorlátozott bemehet (a KRESZ is engedi)
- rakodó beengedhető (például a 103-as és 156-os hozzászólásban leírt módon)
További kérdés?"""""""""""""
A felsorolt és sorolható kategóriák(ott lakó, képviselő, követségi, elvtárs és barátai, önkormányzati cégek vezetői és rokonai stb stb.) tehát kedvezményezettek. Ez lefedi az autósok jelentős részét. Az ezen halmazon kívüli 20-30% kitiltásának pedig már nincs is sok értelme így. Adtuk 1 pofont a bizonyosnak.”
+1”
"Ifj Nagy G-t ignoráljátok inkább.<moderálva> Mind1 mit mondatok, Ő az ellenkezőjét magyarázza meg.:))"
Mi az, tán félsz, hogy a tündérmeséidtől elveszem az olvasóközönséget? ;-)
"Bár bringázni én is szeretek."
Ennek örülök.”
"173. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.02.03. 08:58
- mozgáskorlátozott bemehet (a KRESZ is engedi)
Azért én kíváncsi lennék, hogy ha egy mozgáskorlátozott kártyával ellátott autó megjelenik mondjuk egy olyan utcában, amire most gondoltál, akkor milyen gyorsan kerülne fel a fotós topikba"
Azon ment a sírás, hogy el lesznek vágva ezek a területek.
A fotós topic ezzel elég mérsékelten függ össze...
------------------------------
175. bélabá 2010.02.03. 09:17
"171: Nem a teljes kitiltás jelenti az üdvözítő megoldást."
Attól elég messze is vagyunk...
"A működő kerékpársávok szerintem viccesek."
De a lényeg, hogy biztonságosak és használhatók.
"Az egyirányú utcában szembe közlekedés pedig egyenesen baromság."
Ja, szívjon a kerékpáros is, kerülgessen, amikor elférne, mi?
"Neked egyébként fizetnek azért, hogy így dicsérjed ezeket?"
Egy részét én is utálom rendesen (pl. a Fő fasori kerékpárutat, de több más helyen is eléggé el lett cseszve).
"Ez a fejlesztés? Ugye nem gondolod komolyan!"
Szerinted mi (lenne) a fejlesztés? Komolyan!”