Délmagyar logó

2019. 02. 21. csütörtök - Eleonóra 0°C | 11°C Még több cikk.

A Jégvirág 27 éve vár

Szeged - A kemény zimankó ellenére is csak öt-tizenöt centisre hízott a folyó jégpáncélja – mondta Andó Mihály, az Atikövizig főmérnöke.
Noha a vízügyi igazgatóság kezelésébe tartozó jégtörő hajó – az 1973-ban épített Jégvirág V – készen áll a jégtörésre, úgy tűnik, idén sem lesz szükség rá. A medencés kikötőben vár.

Utoljára 1981-ben rontott neki a befagyott Tiszának, de akkor már az alsó rakpartot is jégtáblák fedték. Nem ez okozta a legfőbb gondot, hanem hogy az ártéri erdők fáit is „elkaszálták" az éles jégtömbök. Különben mindig szerencséjük volt a vízügyeseknek; a Tisza alsó szakaszát hamarabb felmelegítette a délről jövő felmelegedés, és akadálytalanul levonult a föntebb összetorlódott jég.

A szegedi jégtörő a medencés kikötő jegét aprítja.
Fotó: Segesvári Csaba

Robbantani egyáltalán nem kellett még élesben, eddig csak gyakorlaton szimulált jégdugót az Atikövizig. Két-három méter vastag mederzárnál avatkoznának be drasztikusan, ha a torlasz a mindszentihez hasonló éles folyókanyart veszélyeztetne.

Legutóbb 2000-ben állt be a Tisza teljes hosszában 20-30 centi vastagon, de mire a szakemberek eldöntötték, hogy feltörik és úgy nyitnak utat a víznek, egy éjszaka alatt elkásásodott a jégpáncél és zajlás nélkül lefolyt.

Olvasóink írták

  • 2. NTK 2008. január 15. 18:29
    „Igaz! :-))”
  • 1. lelketlen 2008. január 15. 13:33
    „kedves újságíró.óriási baj lenne,ha a jégtálblák az ÁRTÉRI fákat kaszálnák el.kérem kérdezze meg egy szakembertől,mi a különbség az ÁRTÉR és a HULLÁMTÉR között.meg fog lepődni.ÓRIÁSI.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

270 millió uniós forint szegedi bicikliutakra

Szeged - A dél-alföldi régió 230 milliárd forintot kap az uniótól 2013-ig a gazdaság, a turisztika,… Tovább olvasom