Délmagyar logó

2019. 07. 17. szerda - Endre, Elek 16°C | 25°C Még több cikk.

Adri kerekes székről raliautóra váltott

Szeged–Budapest - Nyitott gerinccel született, két éve kerekes székbe kényszerült Kis Adri. Január 25-én nekivág élete egyik legnagyobb kalandjának, versenyzőként vesz részt a Budapest–Bamako ralin.
Barátai, ismerősei és csodálkozó idegenek fogadták tegnap délután a Makkosházi Lidl parkolójában a Budapest–Bamako ralin Mitsubishi Pajero terepjáróval induló Kis Adrit és mitfahrerét, Siklósi Gábort. A döbbenet az autó megállását követően fokozódott, Adri kerekes székbe huppant, és úgy indult az ismerősöket üdvözölni.

– Állatira izgulok, de biztosan jó lesz – mondta az éhségtől szenvedő Siklósi Gábor, amikor a mitfahrerségről, a Budapest–Bamakóról kérdeztük. – Feltétlenül írd bele, hogy szegedi vagyok, mert anyukám olvassa az újságot! – tette hozzá, majd ebédért sietett.

Adri kerekes székről raliautóra váltott. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

– 6 évvel ezelőtt láttam a versenyről egy tudósítást, megfogott ez az óriási buli. Őrült emberek őrült autókkal vágnak neki Afrikának, emellett jótékonykodnak, ajándékot visznek magukkal. Köztük a helyem! Megfogadtam: végigmegyek a Budapest–Bamakón! – mesélte lapunknak a civilben újságíróként dolgozó Kis Adri.

Mi is az a Budapest–Bamako?

A Budapest–Bamako egy veszélyes, „minimál asszisztenciás" kaland és tájékozódási verseny. Nincsenek mentőhelikopterek, begyűjtő teherautók, idegenvezetők, animátorok vagy tolmácsok. „Mindenki a talpraesettségére, szerencséjére és felkészültségére számíthat. A Bamakón egy dolog biztos: minden bizonytalan. De a kaland erről szól. A Bamako közösségi esemény, ahol esténként a tábortűznél a hozzád hasonló őrültekkel oszthatod meg napi élményeidet és a sóletkonzervedet" – olvashatjuk a verseny honlapján.

Az első női kerekes székes sofőrrel felálló hármas – Lidl Csapat néven – január 25-én vág neki az útnak, a cél: 16 nap alatt közel 9000 kilométert utazva épségben megérkezni a fekete-afrikai Bissau-Guineába.

– Nyitott gerinccel születtem, két éve véglegesen kerekes székbe kerültem. Ketten kísérnek a ralin: Gábor, a Hungary Ambulance Mentőrobogó Szolgálat mentőse, valamint Szende Viktor operatőr. Alig várom a homokban vezetést, de egyikünk sem nagy turista, inkább a belvárosban szeretünk kávézgatni. Ehhez képest most sátrat, matracot kell beszereznünk – magyarázta Kis Adri.

A mindig jókedvű lány és két társának felkészülése 8 hónapja tart, Adri ma már bevallja: az évekkel ezelőtt kalandnak tűnő terepversenyről kiderült, hogy egy véresen komoly megmérettetés. Úgy gondolja, nincs olyan, amitől félne, és várja a megoldásra váró feladatokat. A bátor kerekes székes lány 10 éve vezet, a versenyre a Mitsubishi Pajerót át kellett alakítani neki kézi vezérlésre. Így könnyedén száguldozhat az automata váltós raliautóval. – Elkezdtük a terepezést, jövő héten Győr mellett egy bamakós ismerősünkkel fogjuk „veretni" – mondta kacagva, majd hozzátette: egy kommunikációs ügynökség segített neki megvalósítani nagy álmát, ők találták meg a támogatókat is.

A jótékonyság a Lidl Csapat részéről sem marad el: a Hungary Ambulance felajánlott egy röntgengépet, amelyet a csapat elvisz a célállomásra.

Olvasóink írták

  • 4. vmagdi 2013. január 14. 13:17
    „szerintem is, aki a bamakot megjárja az 200%-ban munkaképes :))”
  • 3. Kircsi 2013. január 13. 19:33
    „Én azért óvatos lennék, könnyen lehet, hogy felülvizsgálatra fognak hívni...”
  • 2. pandababa 2013. január 13. 09:25
    „Háát...bevállalós,az biztos!”
  • 1. MARGARÉTA11 2013. január 13. 09:00
    „Sok sikert ADRI !!!!”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

50 évnél idősebb tárgy csak kísérőlevéllel utazhat

Ha valaki azt hiszi, csak úgy odaajándékozhatja külföldön élő gyerekének a polcon árválkodó herendi vázát, az ősöktől megörökölt faliórát vagy rokkát, az téved. Tovább olvasom