Délmagyar logó

2019. 02. 18. hétfő - Bernadett -1°C | 12°C Még több cikk.

Az Ezüst Nyíl már csak Röszkéig jár

Röszke - Március 11-étől annak, aki Szabadkáról Szegedre utazik a szerbek Ezüst Nyilával, Röszkén át kell szállnia. A szerb vasúttársaság motorvonata nem közlekedhet a magyar pályán.
Érdekes információra bukkantunk a MÁV honlapján.
"Tájékoztatjuk Tisztelt Utasainkat, hogy technikai okok miatt 2010. március 11-étől kezdődően a Subotica–Szeged viszonylatban közlekedő, Röszke állomásra 11 óra 40-kor érkező, valamint a Szeged–Subotica viszonylatban Röszke állomásra 12 óra 45-kor érkező személyszállító vonatokról Röszke állomáson a kishatárforgalomban utazóknak át kell szállniuk."

Március 10-én kilátogattunk a röszkei állomásra, hogy megtudjuk, miért kell átszállni. Az állomáson szolgálatot teljesítő hölgy érdeklődésünkre csak annyit felelt: –Nem tudom, nekem nem szóltak, hogy holnaptól átszállós lesz a vonat.

Ezüst Nyíll már csak Röszkéig jár. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

Ráadásul 10-én kimaradt a fent említett járat – műszaki hiba miatt. Ezért elmaradt az Ezüst Nyíl utolsó szegedi menete.

Március 11-én mindössze 40 perces késéssel érkezett a szerb motorvonat Röszkére, ahol csak az utasok egy része lepődött meg azon, hogy a magyar oldalon majd át kell szállniuk. A hó sem zavarta a Szerbiából érkező vonatot. A 12 utasból párat még Horgoson tájékoztattak a szerb vasutasok, hogy csak Röszkéig közlekedik a sinobusz becenévre is hallgató szerb motorvonat. A tucatnyi utas vám- és útlevélvizsgálata alig 5 percig tartott, az utasokat átszállás után egy Bzmot motorkocsi szállította Szegedre. A szerb vasutasoktól nem sikerült megtudnunk, mi az útvonal-rövidítés oka.

A MÁV megkeresésünkre a következőket közölte: "A szerb vasút által kiállított 7462/7463. számú Szabadka–Szeged–Szabadka között közlekedő motorvonatok technológiai okok miatt Röszke–Szeged viszonylatban nem közlekedhetnek, így a két állomás között az utasok Szerbiából, illetve Szerbiába röszkei átszállással, a MÁV-START Zrt. által biztosított Bz motorvonattal utazhatnak. A szerb vasúttársaság a MÁV-START Zrt.-t tájékoztatta a problémáról, azonban erről bővebb információkat illetékességből a szerb vasúttársaság adhat."

Olvasóink írták

55 hozzászólás
  • 55. cickányzat 2010. március 14. 00:12
    „Röszkén átszállás...igazi nyomor...
    Ez már szinte Európa...
    Javaslom nosztalgia-kézihajtányok
    rendszerbe állítását!
    Mi buli lenne!”
  • 54. Laserdance 2010. március 13. 22:46
    „moderálva”
  • 53. flexsnake 2010. március 13. 07:34
    „nyugi, hamarosan utazhattok vagonokban :)”
  • 52. aslani 2010. március 13. 06:26
    „Ezüstnyíl elemzésétől már megint elkanyarodtunk - jó magyar szokás szerint - és Szabadka város hovatartozásáról kezdtünk vitát.
    Reagens hozzászólásával egyezzek. Fejleszteni kéne a vonalat inkább, nem még jobban tönkretenni.
    Három járat közlekedik Szabadka felé egy vonat 12.30 perckor és két busz - magyar és szerb - szintén 12.30 perckor.
    Javaslom a MÁV-nak még tegyenek be 12.30-ra egy-két járatot.
    Esetleg ha lenne rá mód délutánra beiktatni valamit? Régebben volt négy óra után valami járat.”
  • 51. A80 2010. március 13. 01:54
    „dblaci

    Te aztán tudod ki magyar, ugye? Te például az vagy? Biztos lehetek benne? Aki nem irredenta, az nem is magyar?”
  • 50. Csecs 2010. március 12. 23:57
    „moderálva”
  • 49. flexsnake 2010. március 12. 23:37
    „Jelenleg is szerbia. Aki ezt nem tudja feldolgozni, veheti a kabátját.”
  • 48. dblaci 2010. március 12. 22:23
    „moderálva”
  • 47. TrombiFrédi 2010. március 12. 17:05
    „Majd nosztalgia járatként üzemel tovább!!!:)”
  • 46. bélás 2010. március 12. 14:55
    „Mc Laren Mercedes megáll Röszkén.”
  • 45. zehn 2010. március 12. 14:53
    „Hát ez az "ezüst nyíl" egy kályhaezüsttel lemázolt múlltszázadi förmedvény. De nem is ez a lényeg, hanem az, hogy városunk - a sokat hangoztatottal ellentétben - nem összeköt,inkább elválaszt a szomszédoktól. Sem híd,sem vasút,sem semmi.Csak az aktuális kampányszövegek , levegőben úszkáló tervek évről-évre.Már unalmas. Arad,Temesvár,Szabadka,Újvidék, légvonalban kb.mint Kecskemét. Normális körülmények mellett egy óra.Így viszont....”
  • 44. varadipal 2010. március 12. 14:39
    „A lusta, lassú utasok a hibásak! Mikor az a rozsdaboglya leáll menet közben, akkor gyorsabban kell nekik tolni, hogy ne legyen késés. Ha ezt nem teljesítik, menjenek gyalog. Vizsgálta-e magyar hatóság a belépéskor bármikor is műszakilag ezt a múzeumból visszalopott konzervdobozt?”
  • 43. Csecs 2010. március 12. 14:16
    „38: Szerbia ....<moderálva> Az Délvidék és a volt Juogoszlávia csapatai szállták meg.”
  • 42. reagens 2010. március 12. 13:52
    „Szeged első számú közlekedési feladata:

    felszámolni a lemaradást az elővárosi és a szomszédos városok felé irányuló vasúti közlekedésben. Ez elsősorban menetidő csökkentést jelent, majd színvonal emelést.

    A Szeged-Hmvhely, Szeged-Szabadka, Szeged-Makó vonalak fejlesztése különösen fontos városérdek. A Szeged-Makó vonal a vasúti Tisza híddal és a temesvári ill. aradi irányban vonalrekonstrukcióval egyenesen nemzeti érdek!”
  • 41. reagens 2010. március 12. 13:28
    „RE: 30. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.03.12. 10:18

    "adott még valami rangot" a még valami a hangsúlyos.

    A nemzetközi kapcsolatokat pedig komolyan gondolom, hogy nem elhanyagolandóak és rangot adnak.
    Az eszköz is számít, de sokkal fontosabb a munka, a feladat maga.

    Elfogadhatóbb lenne a helyzet a szabadkai vonallal, ha beállítottak volna újabb, megbízhatóbb, használhatóbb vonatot (vonatokat). Mostanába úgyis jópár vonalat mögszüntetött a MÁV.

    Ez tipikusan az egyik Szeged környéki vasútvonal amit fel kellene pörgetni. Rövidebb menetidő, újabb szerelvény, 1előre ennyi.

    Szeged, hogy ütőképes legyen, kell hogy infrastrukturálisan fejlődjön. Nem csak a villamos és troliközlekedést kell erőltetni, hanem a környező településekkel kapcsolatos - és különösen a szomszédos városokkal - elővárosi jellegű közlekedést kell ütőképesen tartani. Vasúton mindig olcsóbb kell legyen közlekedni (kisebb gördülési ellenállás a vaspályán mint aszfalton ---> kevesebb fajlagos üa költség), ezért az elkövetkező energiaválságos időkben egyre nagyobb jelentősége lesz, reneszánszát éli.”
  • 40. THK 2010. március 12. 13:16
    „37,
    ez érthető - de akkor a MÁV miért nem ezt nyilatkozza?”
  • 39. shalomka 2010. március 12. 12:28
    „most komolyen azt az ócskavasat siratjátok?”
  • 38. flexsnake 2010. március 12. 12:13
    „36. álmodban, az szerbia.”
  • 37. ferdzso 2010. március 12. 11:53
    „"10, és 33" hozzászólók!Ez el képesztő! Meglátszik, hogy nem voltatok a túloldalon, ahol még a szegedi felszedett villamossínek is újnak tűnnek, az ottaniakhoz képest! Azért szűnt meg a vonat, mert az ottani sínek, még ezt a "pehelykönnyű" ipari hulladékot sem bírják már el, és a korszerűtlen, lelógó vágányfékeikkel tönkre teszik a magyar oldalon működő fénysorompók indító pontjait. Ezek több milliós érzékelők, amik meghibásodása, katasztrofális, közút, vasúti ütközéses balesetekhez vezethetne! Gondolom emlékeztek Pörbölyre, a nem működő sorompó gyerek életekbe került! A magyar oldal, nagyon is korszerű megoldásokkal rendelkezik, az ottaniakhoz képest! Nem kellene feleslegesen, ál- okoskodással égetnetek magatokat! (Ja, csak megsúgom: Nem a sínt húzzák hátra, hanem a vas kerék gurul előre, lehet, hogy ezt azért már tudtátok?)”
  • 36. dblaci 2010. március 12. 11:11
    „Szabadka Magyarország része.”
55 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Márciusi hó: 8 centi esett Szegeden!

Mintegy 8 centi hó esett csütörtök reggelre Szegeden. A hideg miatt csak lassan olvad. A meteorológia elsőfokú, sárga riasztást adott ki az ország egész területére. Tovább olvasom