Délmagyar logó

2018. 12. 11. kedd - Árpád -1°C | 5°C Még több cikk.

Az M43-as hoppon maradt alvállalkozói tovább tárgyalnak

Szeged - Az M43-as autópálya második ütemét kivitelező konzorciumot vezető Sedesa S. A.-val kedden délután folytatják a tárgyalásokat azok az alvállalkozók, akinek a kivitelezésben résztvevő egyik konzorciumi tag, a csődvédelem alatt álló Szeviép Zrt. tartozik jelentős összeggel – közölte Temesvári Zoltán, a vállalkozásokat képviselő ügyvéd pénteken.
A jogász kijelentette, mindenképpen tárgyalásos úton szeretnék a helyzetet megoldani, s elérni azt, hogy a Sedesa S. A. olyan garanciákat is tartalmazó nyilatkozatot tegyen, amely rögzíti, hogy a cég miként, és milyen határidővel vásárolja meg a Szeviép Zrt. alvállalkozókkal szemben fennálló tartozásait.

Az alvállalkozók pénteken járműveikkel újra több kilométer hosszban lezárták a 47-es út egyik sávját Szeged és Hódmezővásárhely között. A teherautók némelyikén a demonstrálók feliratokat helyeztek el: „A pénzünket akarjuk, fizessetek!", „Mi megépítettük. Ti meg kifizetitek, ugye?!", „Itt az idő a magyar vállalkozók megsegítésére".

Az M43-as autópálya második ütemét kivitelező Tisza M-43 konzorcium szerdán tett nyilatkozatot arról, hogy megvásárolja az egyik konzorciumi tag, a csődvédelem alatt álló Szeviép Zrt. alvállalkozóival szemben fennálló tartozásait. Az alvállalkozók azonban részben formai okok, részben a garanciális biztosítékok hiánya miatt nem tartották elfogadhatónak ezt a nyilatkozatot.

A ki nem fizetett alvállalkozók május 6-án kezdtek demonstrálni az épülő M43-as autópálya és a 47-es út csomópontjának közelében, s május 13-án elkezdték bontani az út töltését a 10-es kilométerszelvénynél, Szeged határában.

Az alvállalkozók azért kezdték el tiltakozó akciójukat, mert az autópálya kivitelezésében résztvevő, április 26-án csődvédelmet kért Szeviép Zrt. mintegy 3 milliárd forinttal maradt adósa a cégeknek úgy, hogy a teljesítést elismerte, a számláikat befogadta.

Olvasóink írták

  • 6. Parttalan 2010. május 22. 18:23
    „Emberek!

    Nem "kancigány"-nyal kell rémísztgetni, mert többek közt ezek az urak már nem ijedősek.
    Bőven elegendő lenne a törvényesség és a nyilvánosság.
    Ehhez azonban az kell, hogy sokan, sokáig követeljük - addig, míg teljesül.
    Először is valós és átlátható pártfinanszírozás szükséges. Ne legyenek a politikai pártok zsiványok adományaira szorulva, mert ennek az a vége hogy a politikus is zsivánnyá lesz, a zsivány pedig erdményesen lobbizik a politikában. Rosszabb esetben beül a parlamentbe és személyesen is részt vesz a törvényhozásban.
    Ezek korrupció legfőbb hajtóerői, mi pedig mindannyian a költségviselői.
    (Lásd: Tonhauser László, Sándor István"Papa", Parrag László,...stb. munkáját)”
  • 5. Minibusz 2010. május 22. 11:58
    „Gyakorlatilag ezért (is) tart a "válság" itthon is, mert 1-2 személy a sápot is leszedi, meg ezen felül mindet.
    Ha nincs al-al-al-al-al meg alvállalkozó, csak mondjuk 2 szintig, esetleg 3 szint mélyen, akkor jutna is meg maradna is. De nem, itt mindenki munka nélkül akar meggazdagodni.

    Én mondjuk már régen javasoltam volna, hogy legyen heti vagy 10 napos kifizetés a legalsó szintű alvállalkozók felé, hogy legalább aki tényleg dolgozik, az kapja meg a fizetését.

    Egyébként meg az a cégvezető, aki csődbe viszi a cégét, az feleljen érte. Igenis csukják le mindet.
    Pláne ha már részükre történtek kifizetések, és azt nem adták tovább.
    Nem tudom elképzelni, hogy egy nagy cég egyik napról a másikra csődbe tud jutni úgy, hogy a pályázatba biztos voltak garanciák kérve arra, hogy legalább addig életben marad a cég, amíg tart az építkezés.
    Az meg megint a vezetők hibája, ha mondjuk nekik tartoztak, és nem tudták behajtani ezt a tartozást.
    És persze majd megint nekünk kell fizetni majd megint, vagyis az állam majd még egyszer fizet, hogy mégis meglegyen az út.

    A másik, ehhez is tartozhat, a 90 meg 180 napos fizetési határidő kérdése. Bár mintha ezt már eltörölték volna, erre most nem emlékszem. Számlát benyújtom, van rá 7 napja, hogy kifizesse. A villanyszámlámra sem kapok többet.

    Bár az is lehet, hogy én látom rosszul a helyzetet.”
  • 4. szilléri 2010. május 22. 10:37
    „Csőd büntet úgy hívják !
    Előzetesbe kéne tenni Pistrujt, Baranyit és Újhelyit !
    Ez a megoldás.
    A második, harmadik ,,barátnővel" töltött éjszaka után ,,énekelnének" !
    Régi bevált rendőr módszer az emlékezőképesség frissítésének amikor 110 kilós kancigánnyal összeengedik az úrhölgyeket. Működik !
    3 milliárdot lenyúlni nem semmi! Autópályát építeni veszteségesen lehetetlenség, ha mondjuk Horvátországban a km-re eső beruházási költség a hazai 60 %-a.”
  • 3. igazságkereső 2010. május 22. 10:27
    „#2.ValakiaSOKKözül: teljesen igazad van, ilyen alapon a közel-múltban szándékosan csődbe vitt Délépítő Zrt ügyeit is nyilvánosságra kellene hozni, hiszen nagy valószínűséggel ott is történtek" sumákságok" a körbetartozásokra hivatkozással!Mit csinált a Délépítő jogásza,miért nem tett lépéseket a cégnek tartozókkal szemben, a Budapesten Délépítő által megépített lakások miért nem lettek kifizetve "állítólag" és még sok mindent mást is ki kellene és lehetne vizsgálni! Miért nem fizette ki a végkielégítéseket mind a mai napig a Horizont Holding felszámolóbiztosa,Dr. Munz Károly ügyvéd úr, amikor Ő maga ismerte el a jogos,"a" kategóriás követelésként a végkielégítési összegeket?!”
  • 2. ValakiaSOKKözül 2010. május 21. 22:28
    „támogatom....
    hozzanak nyilvánosságra minden gennyes ügyet...és gennygyanúsat is”
  • 1. Parttalan 2010. május 21. 21:23
    „Kedves károsultak!

    Folyamatos nyomásgyakorlás + teljes nyilvánosság!

    Ezek nélkül ESÉLYTELENEK vagytok.

    "Le a korrupcióval!"”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ismét lezárják a Huszár Mátyás rakpartot

Elönti a szegedi rakpartot a Tisza a hétvégén, ezért szombaton reggel az utat lezárják a gépjárműforgalom elől. Tovább olvasom