Délmagyar logó

2019. 01. 22. kedd - Vince, Artúr -4°C | 0°C Még több cikk.

Balesetveszélyesnek tartják az új járdát

Szeged - A 3-as villamosvonal felújítása miatt átépítik a Kálvária sugárutat.
Balesetveszélyes, szűk járda, bicikliút és villamosmegálló épül egymás mellé az egyetem gazdasági karának forgalmas épülete elé. Megoldás az úttesten vezetett kerékpárút lenne mindkét irányban – mondta pénteken a helyszínen tartott sajtótájékoztatóján Dovalovszki András, akit a biciklisklub aktivistájaként ismernek a szegediek.

A meghívottak közül eljött a körzet új fideszes önkormányzati képviselője, Farkas László. Elfogadhatatlannak tartja a helyzetet. Szakál Péter, az egyetemi kar hivatalvezetője hozzátette: három éve próbálnak egyeztetni, de nem kaptak megnyugtató választ. A tervezők és kivitelezők közül nem jött el senki. Csanádi Zoltán, a tömegközlekedési nagyprojeket irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója megkeresésünkre elmondta: kompromisszumos megoldás született, a sajtótájékoztatón elhangzott felvetést vizsgálják.

Olvasóink írták

23 hozzászólás
12
  • 23. pirochatechin 2010. november 06. 18:50
    „Kompromisszumos megoldás, mi? Mert, ha esetleg változtattak egy hangya.... a terven, az már akkora kompromisszum! Csak szólok, hogy a kompromisszum megegyezésen alapul, de ezek tojnak az érintettek fejére, tehát semmi megegyezés nem volt! Ilyen helyzetben amúgy sem lehetséges kompromisszum, vagy a járdára vezetik a bicajosokat, vagy nem. Mi lenne a köztes megoldás, a járdaszegély? (Mondjuk ezektől az is kitelne!)

    De sebaj, ilyen kompromisszumot mi is tudunk: a mi kompromisszumos megoldásunk meg az lesz, hogy tojunk a fejükre és továbbra is a járműveket megillető helyen közlekedünk (gyk.: a közúton)!”
  • 22. nellyke1 2010. október 30. 22:27
    „EGY GYÁR - EGY UTCA !”
  • 21. CsImre 2010. október 30. 12:02
    „http://szegedbicaj.blog.hu/2010/10/29/gyalogos_kalvaria_80_cm_szeles_jardan

    Aki nem látta még a helyszínt...

    Jah, villamosmegállóról szó sem volt, azt csak az újságíró írta bele valamiért. Buszmegállóról volt szó, merthogy az van az út mellett a GTK-nál.”
  • 20. vuk 2010. október 30. 10:47
    „18. hozzászólás joy 2010.10.30. 06:44
    Az a poen, hogy megcsak az eloirasokat sem tartjak be. Maskulonben nem szulethetne 80 centis jarda :)
    A tobbivel egyetertek: mindig az van szem elott tartva, hogy az autos forgalom tokeletes legyen, a tobbi le van szarva.
    Kompromisszumos megoldas? Na ez nem az.

    Egy biztos, en az utat valasztom. 30 km/h-val ezen nem fogok tudni menni.”
  • 19. Besenyő_Pistabácsi 2010. október 30. 07:00
    „Tegnap a Somogyi utcán egy kapualjból kilépve majdnem elgázolt egy fiatal hölgy a járdán! Én megtorpantam de ő a hirtelen kormány mozdulattól majdnem leugratott a járdáról. Szerencsére, hogy most éppen nem az 5 méteres csövet hozva jöttem kifelé az épületből, mert akkor lett volna egy kerékpáros a nyárson!”
  • 18. joy 2010. október 30. 06:44
    „Megint ugyan az a nóta.
    Íróasztal mögött kitalál valaki valamit, amiről úgy véli betart minden előírást. Csak épp hasznlhatatlan, így épp az előírásosság okoz balesetveszélyt, mert a közlekedőknek alkalmatlan arra, amire tervezték.
    Mellesleg nem értem, miért kell arrébb teni azt a villamosmegállót, ami most kistecsó előtt van?”
  • 17. sagan 2010. október 30. 02:05
    „Dova legközelebb jobban tagold a kerékpárSÁV-ot,hátha egyszer megértik.
    Addig marad a LOL meg az úttesten vezetett kerékpárút.
    Vagy itt a kerékpáros nyom szenvedett torzulást?”
  • 16. Ferrer 2010. október 29. 23:21
    „Lári-fári kéremszépen...

    Egyébként van valami szabályozás, hogy minden új / felújított útra kell kerékpárút v. kerékpársáv?”
  • 15. CsImre 2010. október 29. 23:06
    „NTK

    A melósok csak elvégzik a munkájukat, nekik mindegy kell, hogy legyen, hogy hányszor, ha megfizetik őket. Amúgy a kapálózás évek óta tart, csak hiába.

    papus3:

    Azért ez vicces, hogy a gyalog- és kerékpárút ellen ki tiltakozik a leginkább? A gyalogos és a kerékpáros.”
  • 14. Vega 2010. október 29. 22:47
    „én simán végig tudok tekerni a tisza lajoson a villamossinen ötvennel. söt ugyanezt megcsinálom gond nélkül a somogyi utcán is csúcsforgalomban. ha mindeközben a rendőr elkap, akkor énis mondhatom azt, hogy kompromisszumos megoldást választottam?”
  • 13. atomboy 2010. október 29. 22:39
    „A hir szerkesztoje meg igazan irhatott volna szinvonalasabban. Elottem felsorolt par hiban kivul meg egy: Dovalovszki Andras nem kerekparutat mondott uttestre, hanem kerekparsavot. Illetve csinalhatott volna kepet, hogy a tobbi varosban is lassak, mekkora helyet hagytak a gyalogosoknak. Erre semmilyen magyarazatot nem lehet elfogadni, en a kozuton fogok menni, ugyanis a KRESZ-ben van egy kitetel: ha gyalog-es kerekparuton a gyalogos akadalyozna a kerekparos haladasaban, a kozuton is mehet.

    Akik ugy gondoljak, hogy a jarda a gyalogosokke, lepjen be ebbe a groupba facebook-n:
    http://www.facebook.com/group.php?gid=142209665790952”
  • 12. ifj. Nagy Gábor 2010. október 29. 22:36
    „11. hozzászólás Pitta 2010.10.29. 22:15
    "Nem értem azt a sok panaszt.... Csak ezt tudunk?? Panaszkodni?? Én már lassan 16 éve bringázok. Vezetek is (bár ritkán) Voltam szállító is. És ha figyelsz a környezetedre, akkor mindegy hogy hol tekersz..."

    Budapestre kocsival az autópályán mész, vagy az 5-ösön?

    Utóbbin sincs nyilván gond, csak jobban kell figyelni, meg lassabb.

    Pont úgy, mint a kerékpárúton biciklizés az úttest helyett.”
  • 11. Pitta 2010. október 29. 22:15
    „Szép estét....
    Nem értem azt a sok panaszt.... Csak ezt tudunk?? Panaszkodni?? Én már lassan 16 éve bringázok. Vezetek is (bár ritkán) Voltam szállító is. És ha figyelsz a környezetedre, akkor mindegy hogy hol tekersz... És nem kell egyből az egész családfámat felsorolni ha meglátsz bringával a "gyalogjárdán" . És Könyörgöm!!! Azért a 12 éves gyerekeket ne küldjük már ki az útra a kamionok, és az óriás csuklós buszok mellé! Nem kisvárosban élünk!
    Köszöntem........”
  • 10. h65535 2010. október 29. 22:04
    „a szar is keserű....”
  • 9. na_mit_talaltam 2010. október 29. 21:55
    „A villamosmegálló pedig valójában buszmegálló :-). Ejnye-bejnye Dombai kisasszony, siettünk azzal a szerkesztőségi telefonnal, mert letelt a munkaidő? Hol az elhivatottság? Hol az újságírói ujjgyakorlat? Hol a körültekintés, a téma és az olvasó tisztelete? DM a 100 éves napilap :-)”
  • 8. K.T. 2010. október 29. 21:48
    „#7
    Nekem ez tetszik benne a legjobban: "...villamosmegálló épül ..."”
  • 7. na_mit_talaltam 2010. október 29. 21:23
    „"K.T.: Hogy vizsgálhatnák az elhangzott felvetést, amikor nem is hallották, mert ott sem voltak?"

    Hát úgy vizsgálta, hogy a "munkatársunktól" fedőnév alatt megjelent Dombai kisasszony ugyan még nem is jegyzetelt, de azonmód letelefonálta a DM szerkesztőségével az ügyet. A bent lévő főügyelő azonmód elolvasta a másik szegedi portált (az állandóan moderáltat), majd gátlástalanul átemelte az ott korábban megjelent reakciót. Dombai kisasszony pedig legyen kedves és írjon normális cikket, mert az MTI anyagok átemelése, a telefonon péntek délután bediktált pár mondat NEM újságírás.”
  • 6. frakk 2010. október 29. 20:38
    „Milyen felvetést vizsgálnak, amikor lassan kész van minden. ????”
  • 5. frakk 2010. október 29. 20:37
    „Nem győzöm minden fórumon hangoztatni , ami itt kezd eluralkodni Szegeden közlekedés fejlesztés címen, már terror a lakosság ellen. Ez a rengeteg járdasziget , beton terelő , beton virágvályú, kőcicik mindenhová agyament ötlet. Szereptévesztésben vannak a tervezők, mert a közlekedőkkel csak kitolnak, de azokon nem segítenek. Szűkítések , rossz vonalvezetések mind mind egy tehetségtelen bandáról árulkodik. És csinálják büntetlenül , mert az önkormányzati, Uniós pénzeket el kell költeni. Dr. Farkas László EX közt. megbízott háza előtt is nagy a kavalkád.”
  • 4. K.T. 2010. október 29. 20:36
    „"Csanádi Zoltán, a tömegközlekedési nagyprojeket irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója megkeresésünkre elmondta: kompromisszumos megoldás született, a sajtótájékoztatón elhangzott felvetést vizsgálják. "

    Hogy vizsgálhatnák az elhangzott felvetést, amikor nem is hallották, mert ott sem voltak?”
23 hozzászólás
12

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Titkos fiók

Szeged - Szeged híres szülöttének, Dugonics Andrásnak egy véletlenül föllelt könyve 1972-ben került… Tovább olvasom