Délmagyar logó

2019. 07. 17. szerda - Endre, Elek 16°C | 26°C Még több cikk.

Büntetik a bicikliseket a Vár utcában

Szeged - "Hétfőn lezárták a Vár utcai bicikliutat a Stefánia és a Deák Ferenc utca között. Én mégis áthajtottam, le is kapcsoltak a rendőrök, és 5000-re megbüntettek."
- Hétfőn lezárták a Vár utcai bicikliutat a Stefánia és a Deák Ferenc utca között. Én mégis áthajtottam, le is kapcsoltak a rendőrök, és 5000-re megbüntettek. Ez idáig rendben van, de akkor hol közlekedjek? – kérdezte szerkesztőségünket egy szegedi fiatalasszony. Évával végiggondoltuk, a legegyszerűbb áttolni a kerékpárt ezen a rövid szakaszon, hogy bicikliúttól bicikliútig kerekezhessen. Ha nyeregben akar maradni, szabályosan a Vörösmarty utca vagy a Híd utca felé kerülhet.

– A lezárás jó esetben a jövő hét közepéig marad, a rosszabb verzió szerint július 7-éig tart – tájékoztatott a polgármesteri hivatal városüzemeltetési irodavezetője, Molnár László. Azért van rá szükség, mert a Mikszáth Kálmán utcai lezárások miatt itt fordulnak meg a trolik és trolipótlók. Az ideiglenes megállót a kerékpárút helyére, a Vár utcába telepítette az SZKT, így ott sem autósok, sem biciklisek nem férnek el.

A Szegedi Rendőrkapitányság rendőrei hétfőn és kedden kizárólag figyelmeztették a szabálytalankodókat. Helyszíni bírságot csak szerda óta szabnak ki – kaptuk a tájékoztatást a megyei rendőr-főkapitányságtól. A bírság minimumösszege 5000, maximuma 50 ezer forint. Szabálysértés elkövetése esetén a rendőr vagy figyelmeztet, vagy helyszíni bírságot szab ki, vagy szabálysértési feljelentéssel él.

Olvasóink írták

91 hozzászólás
  • 91. okz63 2013. július 14. 07:45
    „41. igazságkereső 2013.06.22. 16:11
    "A zebrán történő kerékpárral való áthajtás már nem is különlegesség, csak akkor van baj baj, ha hirtelen egy autós kerül elő és elüti!"
    Az a baj, hogy ha pl. van is átvezetés, ott azt hiszik, nekik mindenhol elsőbbségük van és belemennek. A mackósajt pedig nagyon sok helyen kint van nekik, érdekes módon azt már nem ismerik...ha ilyenből van baleset, akkor hiába vinnyognak. :-)”
  • 90. okz63 2013. július 14. 07:39
    „23. Roland1000 2013.06.22. 12:47
    "a magyarországi büntetési tételek inkább vannak szabva a képviselők fizetéséhez, mint a csóró melósához"
    Ha könnyedén kifizethető lenne, akkor mindenki bevállalná.
    Éppen az összeg az, amivel el lehet rettenteni a szabálytalankodástól az embereket.”
  • 89. mats15 2013. június 24. 18:56
    „szegedivagyok Akkor hagyd ki lépj tovább.”
  • 88. szegedivagyok 2013. június 24. 17:38
    „85. mats15 2013.06.24. 15:16

    Márpedig van gond a helyesírással. Még mindig csak egy maszlagnak tűnik az egész.”
  • 87. ifj. Nagy Gábor 2013. június 24. 17:24
    „66. la-za

    Az értelmetlen sallangjaidra (1-es-2-es pont) nem reagálnék, ha nem baj, hanem csak a lényeg:

    igen, kétségtelenül egyetértek abban, hogy sok kerékpáros szabálytalanul, ezek egy része ráadásul veszélyesen is közlekedik (a kettő nem mindig fedi egymást!), de amikor ennek okaként az emberek 90%-a nem jut tovább annál, hogy nem kapott KRESZ oktatást, akkor kénytelen vagyok továbbra is hangoztatni, hogy itt súlyos rövidlátás áll fenn.

    Az 57-esben pl. pontosan leírtam, hogy hasonló helyzetben az autós is ugyanolyan szabálytalanul viselkedik, ezen el lehetne gondolkodni, hogy akkor nem a közlekedési eszközzel, hanem

    annak a vezetőjével
    és/vagy
    az annak közlekedését szabályozóval

    van a baj.”
  • 86. dBrown 2013. június 24. 15:45
    „85, egy kis központozást, mondattagolást ha lehetne...”
  • 85. mats15 2013. június 24. 15:16
    „szegedivagyok.Mit nem lehet ezen érteni?annyi.hogy olcsobb lenne a tömeg közlekedés kevesebb kerékpáros baleset és kevesebb kerékpárt tulajdonítanának el ami alkatrészként kerül elő ez senkinek nem tüník fel kerék gumi fogas kerék stb. van csak váz nincs hozzá hétvégén meg ha kerékpározik rajta ül de az se biztos egyszer csak kiesik alóla a helyes írással meg nincs gond csak nem akartam megsérteni a tisztelt árusokat kereskedő mert így nevezik magukat”
  • 84. szegedivagyok 2013. június 24. 10:41
    „82. mats15 2013.06.24. 06:18

    Ezt most kezd elölről, mert értelmezhetetlenül és borzalmas helyesírással született meg a korábbi kommented.l”
  • 83. geza 2013. június 24. 09:11
    „A Dugonics térre vidáman behajtanak az autósok, motorosok a hétvégén, szinte az átadása óta..
    Rendőrt 1x láttam ott, akkor mikor ők is keresztülhajtottak (persze megkülönböztető jel használata nélkül)”
  • 82. mats15 2013. június 24. 06:18
    „Mindkét részről csak a vádaskodás megy azt hiszitek ezt elolvassa valaki aki kirakta a táblát vagy törvényt hozott rá söförje van mi a gondja csökkenteni kéne a tömegközlekedési árakat nem volna rákényszerülve sok kis pénzű polgár a kerékpározásra csak hétvégén /érdekes módon a cserép soron mért nincs ott a szerv sok bicikli alkatrész van de hol a váz?egy két árustól azért megkérdezném a helyükben ha magyarázkodik az tuti,hogy hazudik/”
  • 81. +36 2013. június 23. 23:15
    „1x engedett át egy biciklis hölgy a zebrán amikor gyalog voltam. egyébként mintha fék sem volna a kerékpáron. nem áll meg és nem is lassít a zöme. nekik nem kell a gyalogost át engedni???
    a sarkon kibukkanó kerékpárostól olyan gyomorrángásom lesz mint az első órákon a forgalomban. kell ez ?
    jöhet az egyirányú utcából..jöhet a járdán...a bokor mögül....éjjel 3 órakor a pusztában is átmegy egy a tolató autó mögött.
    minden nap látok 6-7 éves gyereket az utcán biciklizni...általában az anyjával. nem féltik...!”
  • 80. CsImre 2013. június 23. 20:26
    „Megjegyzem eléggé álszent megszüntetni a bicikliutat, csak mert megállót jelöltek ki rá, miközben a városban csomó helyen direkt a megállón keresztül vezetik a kerékpárosokat, és akkor büntetik meg őket, ha nem ott mennek át a buszra várók között. Ha ezt a kerékpárutat nem ilyen balf-sz módon jelölik ki, (mert úgy van kijelölve) akkor most senkinek nem fájna.

    2. Papamaci59:
    Meg arra is, aki lezárogatja az utakat. Ők azok, akik úgy sérthetnek szabályt, káoszt okozva a közlekedésben, hogy semmilyen szankciótól nem kell tartaniuk.

    3. szegedifiú :
    Gondolom magaddal is ilyen szigorú lennél...
    8. mangó1:

    Mielőtt lepofátlanozol valakit, tanuld meg a KRESZ-t, és ne írj butaságot.

    18. szegedifiú :

    Tipikus eset vagy. Ahelyett, hogy tájékozódnál, inkább a polgártársaid torkának esel, dögöljön meg a szomszéd tehene. A Belvárosi hídon eredendően az úttesten jelölték ki a sávot, csak ment a hiszti, hogy kevés így a hely. Ezért tették föl az egyik járdára a kerékpárutat, ami sajna nem helyes, de kényszermegoldás. A hídon nem kéne engedni a korlátlan gépjárműhasználatot, és akkor változhatnak a helyzet. igazad van, hogy nem a járdákból kéne elvenni a kerékpárutakat, de ha kicsit odafigyelsz, láthatod, hogy ez nem a szemét biciklisek akaratára történik.

    19. m.ogreg: A biciklisek 81%-ának van jogsija. A nyomógombos lámpánál azonnali zöldet adatnék a gyalogosoknak, akkor nem mennének át a piroson.”
  • 79. CsImre 2013. június 23. 20:06
    „Egy tökös újságíró megkérdezné, hogy hol tették közzé előzetesen a Vár utcai kerékpárút lezárását. A kerékpárral közlekedők mintha nem is léteznének, kitábláznak valamit suttyomban, aztán meg a csodálkozás, hogy nagy a fejetlenség. A megfelelő tájékoztatást az út kezelőéjnek kötelezettsége lenne megtenni, vagy megkövetelni. Ehhez képest csak akkor hallani előre lezárásról, terelő útvonalról, ha személygépjárműveket, v. tömegközlekedést érint a lezárás, ha a kerékpárosokat, akkor senki nem szól egy szót sem. Ugyanez megy a Dóm téren évek óta. A közlekedők fikázása persze megy utána.

    Arra is válaszolhatna a közút kezelője - majd lehet, rá is kérdezek - hogy pl. a híd felől érkező bicikliseknek ki tett ki elsőbbségadás kötelező táblát a múzeum felől jövő kihajtó elé. (nem most, már régen, de még most is ott van) Ha a közút kezelője, akkor ennek valami értelmes indoka kellene, hogy legyen, ha nem, akkor meg feljelentést kellett volna tenni.”
  • 78. tol 2013. június 23. 20:01
    „hogy ti mekkora majmok vagytok ezzel a dühödt ellenségképpel, azt ebben az életetekben biztos nem éritek fel ésszel! Hajrá, magyarok!”
  • 77. J.G. 2013. június 23. 19:18
    „66. la-za 2013.06.23. 01:10
    "A kerékpárosok nagy része ön- és közveszélyesen közlekedik."
    Ezt milyen statisztikabol idezted?

    "és még sorolhatnám"
    Szerintem sok kerekparos hosszasan tudna sorolni, hogy a jogositvannyal rendelkezo gepjarmuvezetok miket csinalnak az utakon, en magam is. Szegeden minden utam alkalmaval szabalyos kozlekedesem ellenere atlag egyszer el akar utni valami utodott. Szerencsere van eleg gyakorlatom es szamitok ra, kivedem. Szoval felesleges ilyen nagy szavakkal dobalozni, a statisztika szerint kerekparos-autos baleseteket nezve atlag 50% az okozoi arany. Vagyis egyik sem jobb vagy rosszabb mint a masik.”
  • 76. bicikliör 2013. június 23. 17:26
    „Naponta jönnek nekem a Novotel és az árvizi emlékmü közti sétányon”
  • 75. bzoli-41 2013. június 23. 16:52
    „Bezzeg a Felsővárosi hídon nem ilyen buzgók a rend őrei! Nem győztünk ma is félrehúzódni a megjegyzéselő biciklisek elől. Mert ugyebár fogalmuk sincs arról, hogy ott bizony nem bicikliút van...”
  • 74. Michelle1981 2013. június 23. 15:16
    „Teljesen jogos volt a büntetés. Jó lenne, ha a bicajosok is tisztában lennének a KRESZ szabályaival, de amíg az egyértelmű útburkolati jeleket nem tudják értelmezni (vagy nem érdekli őket...), addig mégis mit várunk tőlük? Akárhányszor bicajozom a Boldogasszonyon folyamatosan szembe jönnek velem, és persze nekik áll feljebb ha rájuk merek szólni, hogy "A másik oldalon kellene!" Persze mondhatják, hogy ez nem eget rengető bűn, de mi lenne, ha egy autós egyszer csak Angliában érezné magát, és a másik oldalt közlekedne "mert ő úgy szokta meg, és amúgy is balra akart kanyarodni, blablabla..." A zebrán sosem szállnak le, a Huszár Mátyás rakparton a gyalogút tele van velük. Teljesen mindegy milyen korú vagy neműek.
    A gyalogosokra és az autósokra is lehetne fújni ugyanúgy. Én anno még általános iskolában környezetismeret órán tanultam, hogy hogyan kell közlekedni, és sokat néztük már ÓVODÁBAN is a STOP! Közlekedj okosan-t. De amíg egy kisgyerekkel közlekedő ember átmegy gyalogosként/autósként a piroson és a kisgyerekkel bicajozó a zebrán, addig mit várunk esetleg a következő generációtól? Milyen példát mutatnak?”
  • 73. +36 2013. június 23. 13:49
    „lehetne 500.000 ezer is ...a kerékpáros magyar ki is fizetné....kicsit morogna, de fizetne.”
  • 72. szöszmő 2013. június 23. 11:58
    „4. karaly 2013.06.22. 10:02
    Bocsáss meg, de miért. Lezárták behajtott, megbüntették.”
91 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A kortárs balett művészei a Leányvásárban

Új műfajban mutatkoznak be a Szegedi Kortárs Balett táncosai a szabadtérin. Tovább olvasom