Délmagyar logó

2019. 05. 19. vasárnap - Ivó, Milán Még több cikk.

Ezer méter kerékpárútért gyűjtik az aláírásokat

Ezer méter kerékpárútért gyűjtik az aláírásokatBajai úti felüljáró. Az útépítők mostohagyerekei a kerékpárosok. Fotó: Kuklis István
Aláírásgyűjtésbe kezdenek a homokhátiak. Megelégelték, hogy az M5-ös autópálya bajai úti felüljárója kettészakítja a Szegedre vezető kerékpárutat, a bicikliseknek kész életveszély átjutni a túloldalra.
– Jól hangzik, hogy kerékpárút köti össze Zákányszéket, Mórahalmot és Domaszéket Szegeddel, de ez nem igaz. Itt van ez az ezerméteres szakasz, elindulsz rajta, és vagy túléled, vagy nem – mutatta a ruzsai elágazásnál lévő körforgalomnál az M5-ös autópálya bajai úti felüljáróját a zákányszéki Börcsök Zoltán, Paraginé Tóth Edina és Széll-Tanács Tünde.

A Zákányszéki Otthonokért Egyesület elnöke, a helyi könyvtár vezetője és a település egyik önkormányzati képviselője azért emelte fel a hangját, mert megelégelték, hogy csak az életük kockáztatásával juthatnak át kerékpárral a felüljárón. Hiába készült el a kerékpárút, a körforgalom előtt véget ér.

A problémával már többször foglalkoztunk lapunkban. Utánajártunk, miért szakítja ketté a kerékpárutat a felüljáró (2009. június 24.: Kifelejtették a kerékpárutat, 2015. szeptember 8.: Kettészakítja a bicikliutat a sztráda).

Az 55-ös főút beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő sajtóosztályától korábban azt a választ kaptuk, hogy az AKA Zrt.-vel megakadtak az üzemeltetői tárgyalások, így a kerékpárút megépítése ellehetetlenült. Az M5-ös üzemeltetője ugyanis az AKA Zrt., így a felüljáró is hozzá tartozik.

Az ügyben előrelépés azóta sem történt, ezért a zákányszékiek úgy döntöttek, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Területi Szervezetének támogatásával saját kezükbe veszik a dolgokat, aláírásokat gyűjtenek. – Az összes homokháti település polgármesterét megkeressük, bevonjuk őket az aláírásgyűjtésbe. Október 16-án, vasárnap a mórahalmi vásáron kezdjük. Szeretnénk legalább 5 ezer aláírást összegyűjteni, felhívni az illetékesek figyelmét, és megoldást találni a problémára – tette hozzá Börcsök Zoltán.
 
Külön pályát javasolnak
– A helyzet áthidalására ugyan készültek tervek, amelyek ideiglenesen bevezetik a kerékpárforgalmat a kerékpárútról az úttestre, felhívva egyidejűleg az ott közlekedők figyelmét a fokozott balesetveszélyre, azonban ennek kivitelezése is elmaradt. Ezt sürgősen pótolni kellene, az igazi, hosszú távú megoldást a külön pályán vezetett kerékpárút jelentené az autópálya fölött – mondta Terjék Balázs, a Magyar Kerékpárosklub Szegedi Területi Szervezetének programszervezője.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Leugrott a negyedikről: tizenhat évesen akart meghalni

Leugrott a negyedikről: tizenhat évesen akart meghalni
A telefonos lelkisegély-szolgálathoz beérkező hívások közel 20 százalékát az öngyilkosságot… Tovább olvasom