Délmagyar logó

2019. 02. 17. vasárnap - Donát -2°C | 12°C Még több cikk.

Felbontja a szerződést a NIF - az elnök vezérigazgató levele a konzorciumhoz

A szerződésszegés miatt felbontja a NIF a Tisza M43-mal kötött szerződését. A NIF elnök-vezérigazgatójának levelét közöljük.

Tisztelt Konzorciumvezető!

A Szeviép Zrt, mint a Tisza M43 Konzorcium tagja, a közelmúltban csődvédelmet kért. Ezen eljárás során derült ki, hogy a Konzorcium, illetve annak tagjai megsértették a hatályos szerződéses feltételek 3.1.0.1, 3.10 .5 pontjait, vagyis hogy a szerződött alvállalkozók a teljesítések egy részét további alvállalkozókra bízták. A nem közvetlenül szerződött alvállalkozók egy része a fenti konzorciumi tag - és egyben a konzorciumvezető alvállalkozója - csődje okán nem jut hozzá az igazolt teljesítéseinek ellenértékéhez. A kialakult helyzet nagy eséllyel kárt okoz a Megrendelőnek. Ezen kár elhárítása érdekében 2010. május 4-én egyeztetést tartottunk, ahol a Megrendelő kifejtette, hogy a tiltott alvállalkozásba adás megszüntetésével, illetve a már elvégzett alvállalkozói teljesítések elismerésével, a konzorciumi egyetemleges felelősség deklarálásával és a fizetési szándék konzorcium általi megerősítésével elhárulhat az a közvetlen kárveszély, mely a Megrendelőt a szerződés megszegése miatti a szerződéstől való elállásra kényszerítené.

Ezen egyeztetést követően kelt nyilatkozatukban a következőket deklarálták:

,,A Tisza M43 Konzorcium a szerződéssel összhangban biztosítja az alvállalkozók foglalkoztatásával kapcsolatos szerződéses kötelmeket. A tárgyi autópálya szakaszon alvállralkozói jogviszonyban elvégzett, Mérnök és Megrendelő által elismert jogszerű teljesítést a Konzorcium, az alvállalkozók felé elismeri.
Ezen teljesítések alvállalkozói szerződése szerinti jogos ellenértéke kifizetésre fog kerülni.

Egyúttal vállaljuk, hogy az érintett alvállalkozókat a még fennmaradó munkák elvégzésébe bevonjuk, mellyel lehetőséget biztosítunk a projekt teljesítése során az az alvállalkozói szerződések lehetőség szerinti teljesítésére.

A Tisza M 43 Konzorcium, ezúton is deklarálni kívánja, hogy mint eddig is teljesítés és a projekt megvalósítása érdekében együttműködik a Tisztelt Megrendelővel.
A jelen kialakult speciális alvállalkozói követeléseket illető rendezésében is együttműködéséről biztosítja a Tisztelt Megrendelőt."

A kifizetések technikai előkészítése érdekében 2010. május 10-én tartott egyeztető tárgyaláson a elhangzottakhoz képest, Társaságunk felé 2010. május 12-én tett nyilatkozatukban az alábbiakról tájékoztattak. ,,...a csődeljárás (jogerős) befejezetté nyilvánítása esetén tárgyalásokat kezdeményez és minden tőle telhetőt megtesz a megoldás érdekében..."

Úgy értékeljük, hogy a 2010. május 12-i nyilatkozatuk visszalépés a 2010. május 4-i nyilatkozatukhoz képest, amely azt eredményezheti, hogy a ki nem fizetett alvállalkozók munkaterületen folytatott akadályozó tevékenysége (lezárások és megépített létesítmények elbontása stb.) veszélyezteti az M43 autópálya megvalósulását és későbbi üzemét, tehát a Megrendelő kárenyhítési, kárelhárítási törekvései nem teljesülnek. Ezért tájékoztatom Önöket, hogy a szerződés előbbiekben leírt megszegése, miatt a NIF Zrt. megkezdte a szerződéstől való elállás előkészítését. Tájékoztatom továbbá, hogy ezen súlyos szerződésszegés alapján Megrendelő, a jövőben lefolytatandó közbeszerzési eljárásokban ajánlatkérőként a Konzorcium tagjait három éven keresztül kizárja.

Budapest, 2010. május 13.

Üdvözlettel:

Reményik Kálmán
elnök-vezérigazgató

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Olvasóink írták

86 hozzászólás
  • 86. Gerard 2010. május 16. 12:45
    „üdv...és majd csinálnak másik néven,1 másik céget és megy továbba csusztatás...jeah, és majd kérnek annak is csődvédelmet ,majd a bíróság nekik is megadja....szval...hányingerem van..ezektől a projattoktól....én visszavonnám a védelmet..azt fingófára ültetném az összes jobbágyot, aki ezeknek a cégeknek a vezetői..beleértve a szeged pólust is... ,mert meglehetne találni a pénz útját,csak valamiért nem akarják...peace”
  • 85. frakk 2010. május 15. 09:11
    „És Logaritmus, csónalos, Ifj Nagy mélyen hallgat, hiszen Csiatt jól megírta : "akiknek feladata a fórum figyelése, és az elvakult mentegetése a "vezetőinknek". Nekik mindegy milyen ész érveket állítanak, valami terelő szöveggel pár percen belül azonnal jön a félre"magyarázat" napszaktól, időszaktól függetlenül. Amolyan szóvivők itt a fórumon."
    Logaritmus folyamatosan a képünkbe hazudik, Ifj Nagy azonnal tromfolja a b...ságait, Csónakos annyira s..ét , szóra sem érdemes.
    Szeviép mindenhol, elmaradt, rossz minőségű munkák mindenütt ezek mégis azonnal védelmeznek.”
  • 84. gumikacsa111 2010. május 14. 14:22
    „26. Logaritmus.
    Füvet is árulnak majd???”
  • 83. Dema 2010. május 14. 12:59
    „Na ez az HOL A LÓVÉ??!!!! :D”
  • 82. gavallér 2010. május 14. 12:38
    „Na de hol a lóvé? Ez azt hiszem elég konkrét kérdés. amennyiben annak teszik fel aki átutalta ill. akinek átutalták.
    Hát ezt miért nem kérdezi meg senki. Főként az aki kifizette.”
  • 81. Dema 2010. május 14. 11:16
    „81. csiatt igen egyet értek! Csak még kiegésszíteném egy kicsit! Nem kellene ennyi energiát, meg pénzt hagyni elpocsékolni! Teljesen mindegy ki a felelős (pártfüggetlenül) piszokul meg kellene büntetni azt aki a közvagyont elherdálja. Páldás büntetést kellen hozni minden esetben. De aki ártatlanul vádolta meg a másikat azt is! Már csak azért, hogy gondolja meg mindenki az alaptalan vádakat. Viszont aki felelős a károkozásért az ne tudjon kibújni, mindenféle trükkökkel. Ofsor cég meg egyéb szemétséggel!”
  • 80. Neszemetelj! 2010. május 14. 10:55
    „Akkor gondolom lőttek a Sövényházi úton lévő (Sándorfalvi út) 20-30 cm-es kátyúk eltüntetésének is, és a Dócig tartó útszakasz teljes felújítása is elmarad, pedig ezen a szakaszon szinte lassan már járhatatlan az út!

    Kérem a Délmagyar munkatársait menjenek már ki fotótzni a Sövényházi úti pályalehajtóhoz, az autók kb.: 10 km/ órás sebességgel tudnak haladni az út balkáni munősége miatt.
    Sajnos ez van már több mint fél éve, meddig kell még várni hogy biztonságosan autózhassunk???!!!
    Azt már csak reméljük hogy Augusztus 20.-ig megcsinálják, hiszen emberek ezrei mennek ezen a szakaszon Ópusztaszerre...

    Szégyen ami itt van...!”
  • 79. csiatt 2010. május 14. 10:52
    „80. Dema: Egyet értek. Első a környék lakói, és annak érdekei. Akkor egyet beszélünk. Ennek örülök. ezek szerint neked is szúrja a szemedet, hogy a városvezetés alatt eltünt rengeteg pénz, és össze-vissza hazugságokkal magyarázkodnak, érdemi eredmények meg nincsenek.
    A pénzlenyúlást sajnos megszoktuk, de, hogy ehhez még arrongáns lehülyéző gőgös modor is társul azért az kicsit sok.
    Amúgy a BKV-botrány is így indult. Először azt kommunikálták, hogy nincs semmi gond, csak a jobb oldal kelti az indulatokat, aztán elkezdtek össze-vissza ellentmondásokba keveredni (itt tartunk most), majd egymásnak estek maguk között, hogy ki vigye el a balhét, aztán szépen lassan kezdtek bedőlni egymás után. Ez az élet rendje... Aztán egyszer csak a Széchenyi tér másik oldalán találják magukat!”
  • 78. Dema 2010. május 14. 10:41
    „75. csiatt Speciel nem konkrétan a 47-es átadásáról beszéltem csak.
    az Újhelyi biztos valami státuszba van azért volt meghívva. Pont erről beszéltem. Aki betölt valami sz@r funkciót azt illik meghívni minden ilyen sz@rságra. Nem felelős semmiér! Csak van, és játsza a fejét, mert ez a dolga.
    Remélem ezek már befelyezik a 47-es teljes szakaszát Szegedig kiszélesítve. Épp erről beszélek! Nem szabad pártérdekek szerint dönteni a fejlesztésekről. Legyen a legfontosabb szempont a térség fejlesztése, minden áron hasznot hozó beruházások. Az ott lakók érdekeinek képviselete a parlamentbe is a legfontosabb feladata. NEM A PÁRT ÉRDEK. A képviselő urunkat meg számon kell kérni, miért nem fizették ki a vállalkozókat az autópálya építkezésekor!!?? Ha nem tud rá érdemben magyarázatot adni akkor le kell mondatni!”
  • 77. csiatt 2010. május 14. 10:38
    „76. Ehhez jön a tegnapi hivatalos sajtóközleményből:
    "...Szeged város önkormányzati beruházásaiban a SZEVIÉP egyetlen tendert nem nyert meg az elmúlt években, semmiféle szerződéses kapcsolat nincs az önkormányzat és a SZEVIÉP között...

    Szeged, 2010. május 13.

    Szabó Sándor
    kabinetfőnök"

    Na ezér pofátlanul gusztustalan, amit művelnek és kommunikálnak (az itteni egy-két megmondó emberrel együtt). Ehhez jön az arrogáns letámadó, lehülyéző stílus...
    Kivétel azoknak, akik értelmes és nem össze-vissza hazudó magyarázatokkal támasztják alá a mondandójukat.”
  • 76. barkzso 2010. május 14. 10:34
    „76. hozzászólás nemelek 2010.05.14. 10:24

    Nálad a pont nemelek.”
  • 75. nemelek 2010. május 14. 10:34
    „Bocs, az M43-ra vonatkozó itt van, az előző beírás a villamosra vonatkozott.

    M43
    "A Szeviép Zrt. 3 nagyberuházásban érintett, 3 konzorciumnak is tagja. Az egyik a szegedi villamosprojekt kivitelezésére alakult A-SZ-E konzorcium, amely az 1-es villamospálya felújítását végzi: a munkálatok készültsége már 90 százalékos. A másik az M43-as sztráda 47-es úttól az algyői gázmezőn átvezető, a Tisza túloldalán véget érő 8,7 kilométer hosszú második szakasza, beleértve az új Tisza-hidat is. Ezen a részen a spanyol Sadesa S. A. vezeti a konzorciumot, tagjai a Hídépítő és a Szeviép Zrt. A harmadik munka a nyugati elkerülő út, amelynek 1,3 kilométeres 3. szakaszánál a Szeviép a Hídépítővel közös konzorciumot hozott létre. "”
  • 74. nemelek 2010. május 14. 10:24
    „"34. Logaritmus 2010.05.13. 18:45
    31. hozzászólás ruslan: Szegeden a Szeviép két munkát nyert:
    - a Fidesztől a Holt-Maros rekonstrukciót
    - az MSZP-től a villamospálya felújítást

    Az elsőt megcsinálta, a másodikat most is csinálja (körforgalom a Plazánál) de nem mernék fogadni rá, hogy ők is fejezik be. Tehát hogy "évek óta minden munkát kijátszottatok Pistruinak" nem hogy butaság, hanem szándékos hazugság."
    ***********************************

    Mielőtt hányjátok a borsót a falra, használjátok a guglit, azért van!!

    M43:

    Vállalkozási szerződés
    SZEGED MEGYEI JOGÚ VAROS
    ÖNKORMÁNYZATA
    6720 Szeged, Széchenyi tér 10-11.

    Dr. Botka László polgármester
    Amely létrejött egyrészről
    Cégnév:
    Székhely:
    Adószám:
    Költségvetési törzsszám:
    Számlavezető pénzintézet:
    Bankszámlaszám:
    Képviseli:
    /a továbbiakban: Megrendelő/
    és
    valamint másrészről
    A-SZ-E KONZORCIUM
    A Konzorciumot alkotó szervezetek:
    Konzorciumi vezető cégneve: A-HID ÉPÍTŐ Zrt.
    Konzorciumi tag cégneve,címe: SZEVIÉP Zrt. 6723 Szeged. Római krt. 21.
    EUROASZFALT Kft. 2225 Üllő, Zsarókahegy 053/30
    ************************************************************************
    MÁSIK

    Megkezdődik az 1-es villamos vonalának korszerűsítése

    Szeged Megyei Jogú Város Önkormányzata és az A-Sz-E Konzorcium ünnepélyes keretek között aláírta az 1 es villamosvonal felújítására kiírt kivitelezési szerződést, amely a Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése projekt legmeghatározóbb beruházási eleme.

    Most akkor miket is "épít" a SZEVIÉP"?? (avagy hol nincs a SZEVIÉP??)”
  • 73. csiatt 2010. május 14. 10:24
    „65. Dema: Most épp a 47-es átadásáról beszélsz, ahol Lázár nem volt meghívva, csak Újhelyi ünnepeltette magát? Az az Újhelyi, aki kézenfogva menetelet a néhai SZDSZ-el (de jó kimondani) annó a parlamentbe kijelentve, hogy a bűnös Vásárhelynek nem fejezzük be a 47-esét?”
  • 72. csiatt 2010. május 14. 10:19
    „A fórumozásokat hosszabb időre visszavezetve könnyen megálapítható a stílusokból, mondattani szerkezetekből, a mondandókból..., hogy vannak itt (L)userek, akiknek feladata a fórum figyelése, és az elvakult mentegetése a "vezetőinknek". Nekik mindegy milyen ész érveket állítanak, valami terelő szöveggel pár percen belül azonnal jön a félre"magyarázat" napszaktól, időszaktól függetlenül. Amolyan szóvivők itt a fórumon.”
  • 71. barkzso 2010. május 14. 10:14
    „moderálva sértő”
  • 70. csiatt 2010. május 14. 10:09
    „Eddig 2*3 sávos volt (kanyaródó sávokkal) a kereszteződés. Az autópályával csökken a tranzitforgalom, ami a kereszteződés jelentős forgalmát kiadta. Most, hogy a tranzit nagy része másfele megy (de még így is megy arra jelentős) símán megbírkózik még a felbontott 1-1 sáv is. Érdekes, ott pont sosincs dugó. Az autópálya majdani elkészültével még tovább csökken a forgalom. Akkor minek...?
    A Kossuth Lajos Mars tér felöli kereszteződésében a te logikád szerint miért nem gondoltak a jövőre? Vagy ott nem lesz 20-30 év múlva..... Hagyjuk ezt a parasztvakítós belemagyarázós dolgot.
    Fölösleges 4 sávos körforgalom, ha a bekötő út 2 sávos...

    Nem mindig azok a hülyék, akit hülyének néznek!
    Pl. a klasszikus vicc: Az öreg megy az autópályán, és a rádió bemondja, hogy egy hülye szembe megy a forgalommal, mire az öreg: méghogy 1 !!!”
  • 69. Dema 2010. május 14. 10:00
    „Kedves Gábor ez a gondolat tetszik! :D "Tehát ebből következően jó(kor elkészült) beruházás nem létezik. :-))"”
  • 68. ifj. Nagy Gábor 2010. május 14. 09:45
    „64. csiatt 2010.05.14. 09:15
    "53. N.P.: Szegedi lévén én is arra megyek, de nekem jó volt az eddigi is, és én elfértem volna egy jövőbeni 2 sávosban is"

    Sokan gondolták volna úgy... A Rókusi körút felé menő villamosvágányok miatt amúgy is át kellett volna építeni, és akkor már érdemes olyanra, hogy 20-30 évig jó legyen.

    Tudod: az a beruházás, ami már a hülyének is nyilvánvaló, hogy szükséges, elkésett - ami még nem nyilvánvaló a hülyének is, az meg felesleges.

    Tehát ebből következően jó(kor elkészült) beruházás nem létezik. :-))”
  • 67. Dema 2010. május 14. 09:38
    „67. ClarkGriswald :D annyira nem vagyok már rá kíváncsi! Elszállt a haragom, inkább sajnálatba mentem át! :D”
86 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

A NIF Zrt. megkezdte a Tisza M-43 Konzorciummal kötött szerződéstől való elállás előkészítését

Az M43 autópálya beruházója, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. megkezdte a szerződéstől való elállás előkészítését a II. szakasz kivitelezőjével, a Tisza M-43 Konzorciummal. Tovább olvasom