Délmagyar logó

2019. 05. 19. vasárnap - Ivó, Milán Még több cikk.

Három is szerepel az országos top 20-ban - ezek a legveszélyesebb utak, amelyek érintik Csongrád megyét

Nem vagyunk benne az első háromban semmilyen kategóriában, aminek jelen esetben örülnünk kell - de azért a top 10-be belefért két út, amelynek van Csongrád megyei szakasza is.
A KSH adatait kérte ki a Vezess a napokban: a 2017-es összesítés a legfrissebb, eszerint nőtt a halálos tragédiák száma azon a 20 főúton és autópályán, amelyeken a legtöbb személyi sérüléssel járó baleset volt. 18 százalékkal több halálos baleset történt (133), mint egy évvel korábban (113), a legfrissebb rendőrségi adatokból pedig azt tudtuk meg, hogy a 2017-es 16 489 után 2018-ban 16 916 személyi sérüléssel járó baleset történt az országban.
A legtöbb balesetet továbbra is az autósok okozták, az összes 60 százalékát, őket pedig a biciklisek követik, 18 százalékkal. A balesetek 80 százaléka azért történik, mert az egyik fél nem adja meg az elsőbbséget.

Autópályák az élen

Az ország északkeleti negyede kiemelkedik a régiók közül: a 4-es fölött húzódó M3-as és a 3-as főút is rengeteg baleset helyszíne - a részletes országos elemzést itt elolvashatják. A külföldi statisztikák szerint az autópályák sokkal biztonságosabbak a közvetlen szembeforgalmat bonyolító átlagos közutaknál – nálunk azonban a második és a harmadik helyezett az M3 és az M1. Ha pedig Egy-egy kilométernyi szakaszukra vetítjük az éves balesetszámot, a többihez képest rövidke M0 ugrik az élre, az M1 követi.

Két út a top tízben


Bár a Top 3-ba ezen a "versenyen" szerencsére nem került Csongrád megyén is áthaladó út, a húsz legveszélyesebb magyar útba három pályázóval is belefértünk - bár az első kettőnek nem Csongrád megyei szakasza a legveszélyesebb. A húszas listán kilencedik a 47-es főút - 99 balesetből 2017-ben 4 járt halálos, 29 súlyos, 66 könnyű sérüléssel. Az út már jó ideje a veszélyesek közé számít a megyében, lapunk is többször foglalkozott a témával, és sokszor számoltunk be balesetekről is.
 
Három autó ütközött a 47-esen, az algyői híd előtt tavaly áprilisban. Többen megsérültek. Fotó: Karnok Csaba
Három autó ütközött a 47-esen, az algyői híd előtt tavaly áprilisban. Többen megsérültek. Fotó: Karnok Csaba

Tizedik az M5-ös autópálya, ahol 96 balesetből tíz volt halálos, 31 esetben súlyos, 55 esetben könnyű sérüléssel járt. Ha pedig itt is összevetjük a balesetszámot a kilométerrel, az M5 a hetedik helyre ugrik.
 
Egy halálos baleset az M5-ösön: szembement a forgalommal a Suzuki. Fotó: police.hu
Egy halálos baleset az M5-ösön: szembement a forgalommal a Suzuki. Fotó: police.hu
A "régi 5-ös", azaz az 5. számú főút a 14. helyezést érte el 87 balesettel, amiből 5 végződött tragédiával, 28 súlyos, 54 könnyű sérüléssel a KSH statisztikái szerint. Az 5-ös főútról a közelmúltban írtuk meg: négysávosra bővülne a sztrádáig.
 
A régi 5-ös négysávossá bővülhet a sztrádáig. Fotó: Török János
A régi 5-ös négysávossá bővülhet a sztrádáig. Fotó: Török János
Ma még csak régi 5-ösnek hívjuk, de egykor ugyanazt várták a Calais-Szeged-Horgos nemzetközi úttól, mint később az M5-östől: fellendülést.




 

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Két versenybíró lett a Telekosár utolsó nyertese

Két versenybíró lett a Telekosár utolsó nyertese
Fogathajtóversenyekről lehet ismerős a maroslelei Fári János, aki maratonbíróként 25 éve járja a Dél-Alföld lovas rendezvényeit. Felesége, Fári Jánosné Árva Irén sem marad le sokkal a 66 éves férfi mögött, ő legalább 20 éve harmadosztályú versenybíró. Ezt akkor mesélték el, amikor Telekosár-nyertesként elköltötték 25 ezer forint értékű vásárlási utalványukat a szegedi Príma Nova szupermarketben. Tovább olvasom