Délmagyar logó

2019. 02. 16. szombat - Julianna, Lilla -2°C | 10°C Még több cikk.

Járatritkítást javasol Kalmár az SZKT vonalain

Szeged - A tervezet szerint június 16-tól például az 1-es villamos vonalán 8, az 5-ös troli vonalán 14, a 7-es vonalán 22 százalékkal csökkenne a járatszám.

Jelentős járatszám-csökkentést kezdeményez a Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) vonalain Kalmár Ferenc (Fidesz-KDNP) – közölte szerdán a sajtóval Nagy Sándor (Szabad Város Egyesület) Kalmár javaslatára hivatkozva, amelyet a városüzemeltetési tanácsnok a városüzemeltetési és fejlesztési bizottság csütörtöki ülésére terjesztett elő.

Nagy Sándor elmondta: munkanapokon 10-20 százalékos járatritkítást jelent a javaslat, amely ellentétes a város korábbi céljaival, vagyis hogy minél vonzóbbá tegyék a szegediek számára a tömegközlekedést.

A tervezet szerint június 16-tól például az 1-es villamos vonalán 8, az 5-ös troli vonalán 14, a 7-es vonalán 22 százalékkal csökkenne a járatszám.

A megszorításoktól ebben az évben 37 millió forint megtakarításra számít az SZKT. Ez azonban – közölte a képviselő – a cég idei, 3,7 milliárd forintos költségvetésének mindössze egy százaléka.

Nagy hangsúlyozta: a járatszámok csökkentése a futott kilométert is csökkenti, így kevesebb lesz az SZKT-nak járó állami normatív támogatás, ami egy teljes évben akár 20 millió forint veszteséget is jelenthet. A módosítás továbbá ellentétes a közlekedési társaság üzleti tervével is, amely növelné a létszámot a társaságnál. A menetrend-módosítás azonban várhatóan a járművezetők számának csökkentésével jár.

Az előterjesztés a közösségi közlekedés színvonalának romlásához, az utasok által megvásárolt bérlet értékének csökkenéséhez vezet – hangsúlyozta Nagy Sándor.

Hozzátette: Szegeden a helyváltoztatások 47 százaléka történik tömegközlekedéssel, és az emberek 60 százaléka mondja magáról, hogy több-kevesebb rendszerességgel használja a tömegközlekedést. Ez országosan kiemelkedőnek számít.



Kalmár Ferenc a szegedma.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy Nagy Sándor több bizottsági ülésen hangoztatta, hogy elkerülhetetlen a tarifaemelés. "A Fidesz-KDNP és az SZKT vezetése nem akar újabb sarcokat akasztani a szegediek nyakába, ezért inkább úgy dönt, hogy szakít ezzel a berögzült nézettel, és inkább a takarékosságot választja. Szerintünk a polgárokat sokkal jobban megviselné egy újabb jegyáremelés, ahogy ezt sajnos majdnem minden évben megkapták.

Az SZKT szakemberei ezért egy kisebb járatátszervezéssel olyan megtakarítást dolgoztak ki, amit alig éreznek majd meg az utasok. Ami pedig a normatívákat illeti, Nagy Sándor téved, hiszen jól tudjuk, és számoltunk is azzal, hogy már ősszel elfogadja a Parlament az új közlekedési törvényt, mely rendelkezik majd új normatív rendszerről, a MÁV és a Volán társaságok új egységét is szabályozza, úgyhogy teljesen újra kell majd gombolni a kabátot."

Olvasóink írták

116 hozzászólás
  • 116. L0GARITMUS 2011. június 07. 05:35
    „Járatritkítást javasol Kalmár a 2-es vonalain
    :D”
  • 115. pandababa 2011. június 03. 11:29
    „Ez felháborító! Ha reggel megyek dolgozni, 5és 6között szinte negyedóránként jár az 5ös,sokszor késik is,este meg 9után amikor mennék délutános műszakból haza,akkor is alig van már troli...
    Remélem nem az időt ritkították,hanem csak a járatok számát..bár az sem megoldás...”
  • 114. aquila0126 2011. június 02. 22:51
    „A capite foetet piscis”
  • 113. alak 2011. június 02. 19:30
    „A másik cikkből kitűnik Dr Dózsa Gábornak nincs mitől tartania- túl azon, hogy van NÉMI igaza. Magabiztos, ez derék! A háttérben komoly tárgyalások lehetnek. Az új szcenárió szerint a következő közgyűlésen lehet személyi kérdések napirend?
    Akkor Dr Tóth István Tibor széke is veszélyben lehet, most már nemcsak a prémium ugrik.
    Dr Tóth és Nemes szemléletmódjából, - amit korábban képviseltek - tudjuk mi jön ki, LEÉPÍTÉS, ELBOCSÁJTÁS, KISZERVEZÉS. Az SZKT-ra ismét a feldarabolás várhat.
    Mottó: Egy közlekedési cég fő profilja a közlekedés azt csináljuk jól, a javítást meg rá kell bízni a profikra. (Vivaép) A parkolás legyen önálló (Szepark) és már ott is vagyunk ahol 2002-ben voltunk. A befektetők alig várják hogy átvegyék a tevékenységet. A jogi tevékenységet már kiszervezték, jöhet a többi is. A telephelyek kiadásából bevétel származik, erre van szükség nem? Most készítik elő a terepet, a forgatókönyvet meg már ismerjük. A trolikat később a villamosokat lízingelni kell, nincs gond a beszerzéssel fenntartással.”
  • 112. jozko 2011. június 02. 15:09
    „A tömegközlekedés világszerte veszteséges üzem!
    Nincs ez másképpen Szegeden sem.
    Atámogatások mellett "képzett" nyereség - játék a számokkal!
    A "nagy projekt" befejezése elképzelhető? , hogy tovább növeli a veszteségét?!
    /Ámbár erről többen, ifjú és nagy szakértő is másképp vélekednek/

    Fenntartásához -esetleg az indokoltnál "szintebb"" tartásához társadalmilag nem lenne igazságos
    több költségvetési pénzt beforgatni-mert nem minden adózó tömegközlekedik!
    A színvonalat /a nyereségszínvonalat is/ gondolom a közlekedők nem a jegyárak és tarifák emelésével
    akarnák emelni...esetleg a pókos szállítás költségeinek növelésével...

    Így aztán nem is látszik olyan rossz ötletnek a járatszámok átrendezése, szükséghez /is/ igazítható
    csökkentése!

    Mellesleg Dózsa Gábort nem emmiatt menesztették.
    Szóval a sértett hiúsága nem indokolt-szerintem.”
  • 111. kowalsky 2011. június 02. 15:01
    „Javaslat elfogadva. Egyszer majd talán a Dm is megírja.”
  • 110. teebee 2011. június 02. 14:59
    „Szokásos delmagyar cím! Szegeden a Fidesz mikor zárja el a a pénz csapot? A megyén aszem már megtette!”
  • 109. Bendegúz007 2011. június 02. 14:45
    „Szegeden nem kell villamos,de Vásárhelynek nagyon szüksége van rá.
    Mert ha páran nem tudnák,Hódmezővásárhelyen keresztül fog menni és úgy fog bejönni Szegedre.
    Tizen pár milliárdért építenek villamost ahol csökken a népesség,nálunk ahol növekszik inkább építsük le.
    Szerintem emberek tüntetni kell,ez már felháborító.”
  • 108. zoolii 2011. június 02. 13:58
    „Ismét szép volt fidesz! <moderálva> csak így tovább, ha - rajtatok kívül - mindenki beledöglik is !”
  • 107. aqaba 2011. június 02. 13:57
    „Kalmár képviselő nem tudja mi a közlekedés,mert honnan is tudná mikor évekkel ezelőtt még gumikerekü lóvaskocsival közlekedett,maradt volna ott ahonnan származik a szőrőstalpuaktól.”
  • 106. rozator 2011. június 02. 13:42
    „87. Vanek 2011.06.02. 07:11! Ott a pont!! A szegedi Volán eddig minden évben nyereséges volt, ha a MÁV-val összevonják marad a hiány! Ez a Kalmár meg évek óta feji a várost, húzzon már vissza Dácia-ba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!”
  • 105. SP 2011. június 02. 12:54
    „Jó hír
    a Szeged városi közlekedésből drága, gazdaságtalan, eladósító, ritkított járatú, megalomániás tömegközlekedéssel meggondolatlanul túlzottan kiszorított autósoknak.

    Budaörs M1-M7 busz sáv okozta káosz miatt módosítani tervezik a KRESZ-t.
    Miszerint a busz sáv személykocsival is használható lenne akkor, ha minimum 3 utas utazik benne.”
  • 104. Carlo 2011. június 02. 12:53
    „szüntessük be a villamosokat
    aztán a trolikat
    aztán a buszokat is
    szamaraknak nagy lesz az ázsiója....”
  • 103. Larsson 2011. június 02. 12:41
    „Hány munkanélküli lesz így pluszban a városban??? :((( Hol van az 1 millió munkahely? :D”
  • 102. succmorgo 2011. június 02. 12:31
    „Nagyon egyszerű a képlet. Mivel Szeged nem "narancs színű", ez a "bűnös város". Lehetőleg alávágnak mindennek mint 8 évig országos szinten, majd vinnyognak hogy Botka alatt ment tönkre a város. Megjegyzem: kár volt Viktoréknak oly sokat (árok)áskálódni azért hogy most így bénázzanak.”
  • 101. nanemaaa 2011. június 02. 12:03
    „És ha Kalmár úr javaslata (mert valóban az övé, ugye?) alapján az SZKT hirtelen átmegy veszteségesbe, netán összeomlik a tömegközlekedés, akkor majd legfeljebb azt mondja, "mit tudom én, nem értek hozzá, hiszen én csak villamosmérnök vagyok".
    Oszt jónapot. A lényeg, hogy az ember kezdeményezzen. :(”
  • 100. macs 2011. június 02. 11:43
    „Azt hallottam már, hogy a Volánt és a MÁV-ot össze akarják vonni, de ez hogy fogja érinteni a Volánok helyi közlekedési ágazatát? Debrecenben már kinyomták a Volánt a közösségi közlekedésből, Miskolcon is csak a MKV szolgáltat, Szegeden mit terveznek?”
  • 99. vári 2011. június 02. 11:34
    „balraat

    "Amennyiben ezt a járatritkítást a város vezetése javasolta volna, akkor lenne ám hörgés és tiltakozás és sajtótájékoztató."

    Ez jutott eszembe nekem is :/”
  • 98. 10karakter 2011. június 02. 11:08
    „96. alak 2011.06.02. 09:57

    És ha Szegedet a földdel tennénk egyenlővé - lehetőleg felszántva és sóval is beszórva a helyét - akkor még sokkal többet tudnánk megtakarítani!!!”
  • 97. deszkás 2011. június 02. 11:05
    „VANEK! Egészen jó ötlet.”
116 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Dózsa Gábor: szakmailag megalapozatlan a járatritkítás

Az SZKT korábbi igazgatója levélben reagált a Kalmár-féle előterjesztésre. Szerinte ismét… Tovább olvasom