Szeged – 30 kilométeres sebességkorlátozás és sávelhúzás mellett javítják a Bertalan híd újszegedi hídfőjéhez közeli, 13 éves dilatációs elemét.
Májusban készült el a híd szegedi oldalán található, kamionoktól megsérült dilatációs elem cseréje. Most az újszegedi oldalon kell javítani, ezért csütörtök délelőtt irányonként egy sávosra szűkítették a Bertalan híd újszegedi oldalát, és 30 kilométer per órára korlátozták a sebességet. A reggeli csúcsban így jelentős torlódás alakult ki, ami november végéig tarthat.
– A hídon a felhajtóágak dilatációs szerkezeteit javítják. Azért szükséges most ismét ilyen beavatkozás, mert a korábbi javítások elsősorban a mederhíd „nagy" dilatációs szerkezeteit érintették. Most a felhajtóágakon lévő „kis" dilatációs szerkezeteket kell cserélni. Noha mindkét esetben dilatációjavításról van szó, a meghibásodás jellege és oka teljesen más. A „kis" dilatációs szerkezeteket 1998-ban építették be, egy olyan szerkezeti megoldással, amelyet aránylag olcsón, kevés munkával el tudtak végezni. Ez nem bizonyult kellően időtállónak. A forgalomból származó állandó, ütésszerű terhelés hatására a leerősítő idomacél elemek tönkrementek. Kétségtelen, hogy a híd rendkívül nagy forgalma – amelynek jelentős hányada az M43-as autópálya idei átadása előtt kamionforgalom volt – is hozzájárult az állapotromláshoz – közölte Székely Tamás, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója.
A mostani javítás alig több mint 1 millió forintba kerül, célja a forgalom biztonságának fenntartása. – A javítást még novemberben szeretnénk elvégezni. A közlekedést hátráltató forgalomterelésre is eddig lehet számítani – tette hozzá az igazgató.
– A hídon a felhajtóágak dilatációs szerkezeteit javítják. Azért szükséges most ismét ilyen beavatkozás, mert a korábbi javítások elsősorban a mederhíd „nagy" dilatációs szerkezeteit érintették. Most a felhajtóágakon lévő „kis" dilatációs szerkezeteket kell cserélni. Noha mindkét esetben dilatációjavításról van szó, a meghibásodás jellege és oka teljesen más. A „kis" dilatációs szerkezeteket 1998-ban építették be, egy olyan szerkezeti megoldással, amelyet aránylag olcsón, kevés munkával el tudtak végezni. Ez nem bizonyult kellően időtállónak. A forgalomból származó állandó, ütésszerű terhelés hatására a leerősítő idomacél elemek tönkrementek. Kétségtelen, hogy a híd rendkívül nagy forgalma – amelynek jelentős hányada az M43-as autópálya idei átadása előtt kamionforgalom volt – is hozzájárult az állapotromláshoz – közölte Székely Tamás, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. megyei igazgatója.
A mostani javítás alig több mint 1 millió forintba kerül, célja a forgalom biztonságának fenntartása. – A javítást még novemberben szeretnénk elvégezni. A közlekedést hátráltató forgalomterelésre is eddig lehet számítani – tette hozzá az igazgató.
hirdetés
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!
Lájkolom és követem a Delmagyar.hu-t
Megosztom a cikket a Facebookon
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Emlékeznek a rekorder szegedi tornádóra? Videó került elő a pusztításról
A meteorológusok szerint az országban még sohasem mértek ilyen szélerősséget, a tornádószerű vihar derék vastagságú fákat csavart ki tövestől, 20 ember megsérült, egy időre megbénult a város közlekedése - írta lapunk 1993-ban. Most videón láthatjuk a pusztítást.
Olvasóink írták
Ez akkora hülyeség, hogy szóra sem érdemes.
Gondolom vágod a kérdést, elvégre ????????????????????? vagy !
lásd. az érdeklődési körét xenenek!
http://www.soundhead.hu/forum/viewtopic.php?f=7&t=2192”
Ez a sávlezárás meg... Tegye fel a kezét, aki meglepődött! :D”
Nem vagyok jártas hídépítésben, hogy ez milyen sok idő hídéletben, de sztem 13 évenként egy fél hónapos karbantartási kellemetlenséget elviselhetünk. (most konkrétan erről a dilatációs elemről beszélek, nem a korábbi agyament dolgokra)”
A legutóbbi sokmilliós és garanciális "tartalékban" levő dila lattáció cseréjekor: "- Nem, ezt már nem kell 1-2 évente cserélni, ez egy speciális és új és modern és minőségi elem, amit pont ezért és pont ide, és pont önöknek... stb."
És lám, már ismét valakinek hiánycikk némi bevétel, és ismét gondoskodnak egyben arról, hogy jövőre is legyen, vagy ne adj isten 2 év múlva. És kifejezetten érdekes, hogy az árak emelkedése és a forint inflációja mellett, már csak "alig 1millába kerül" ami nem olyan rég még sokmillába, az elem árát nem számolva. Mert ugye az állítólag a tartalékelem garanciába volt... :)”
Egyszer kéne jól megcsinálni és akkor lehet hogy 10 évig nem nyúlnának hozzá. "
De akkor nem lenne bevétele a dilatáció-javító vállalkozásnak...így meg félévente csurran-csöppen valami :). És hány embert foglalkoztatnak ilyen ínséges időkben :).
Támogassuk a kis- és középvállalkozásokat!
Ahogy Viktor mondaná Hajrá Magyarország, hajrá "magyar-rock"! :)”
Röhej ami itt folyik”