Délmagyar logó

2019. 05. 27. hétfő - Hella Még több cikk.

Kálvária a Kálvária téren

Szeged - Olvasónkat a 3-as villamosvonal Kálvária téri felújítása bosszantja: a parkolóhelyek megszüntetése és a közlekedés ellehetetlenítése miatt. Válaszokat kértünk.
Vajda Péter olvasónk, a Kálvária téri cukrászda tulajdonosa arra panaszkodik: a Veres ács utcai körforgalom miatt „jogutód nélkül" megszüntették a parkolókat. Emiatt, úgy látja, nemcsak az építkezés ideje alatt, hanem az elkészült Kálvária sugárúton is nehéz lesz megközelíteni a lakóházakat és üzleteket. Nem érti, miért kellett egyszerre feltúrni az egész Kálvária sugárutat, hiszen szerinte megoldható lenne a rekonstrukció úgy is, hogy az egyik felét addig használni lehetne. Tapasztalatai szerint szervezetlenül folyik a munka.

Látta, hogy a kivitelező visszabontott egy lerakott járdaszegélyt, kiszedett egy lebetonozott villanyoszlopot. Érzékenyen érinti a garázs- és üzlettulajdonosokat, hogy látszólag feleslegesen ástak ki árkokat, mert a boltokat, házakat megközelíteni nem lehet, ellehetetleníti a beruházás az életüket. A cukrászda tulajdonosa úgy becsüli, üzlete forgalma az eddigi felére esett vissza, és fél, hogy elveszti a vevőit, ha csúszik a felújítás.

Az épülő körforgalom a Veres ács utcánál: parkolóhelyek szűnnek meg, nehéz a közlekedők dolga. Fotó: Frank Yvette
Az épülő körforgalom a Veres ács utcánál: parkolóhelyek szűnnek meg, nehéz a közlekedők dolga.
Fotó: Frank Yvette

– Harminc év lemaradását kell bepótolnia a városnak a közlekedési infrastruktúra fejlesztésével, amire egyedülálló lehetőség a tömegközlekedési nagyprojekt. Az építkezések azonban átmeneti kényelmetlenségekkel járnak – kezdte válaszát a nagyprojektet irányító Szeged Pólus Kft. projektigazgatója, Csanádi Zoltán. – A 3-as villamosvonal felújítását a kivitelező ütemterv szerint végzi. A közműnyilvántartás pontatlanságai, hiányosságai miatt többször kényszerült átírni az ütemtervet, ez valóban okozott késést. A villamosvonalak korszerűsítésénél az üzemeltetés is fontos szempont.

Szakaszos felújítással a villamosvágányzár lényegesen tovább tartana, sokkal tovább húzódna a rekonstrukció. A közműkiváltás ugyancsak azt indokolta, hogy egyszerre újítsuk fel a Kálvária sugárutat. A Kálvária tér sugárúti oldalán mindössze négy parkolót szüntettünk meg a körforgalom miatt, a Remény utcai részen megmaradt három. A környező keresztutcákban változatlanul lehet parkolni.

Olvasóink írták

60 hozzászólás
  • 60. SP 2011. január 06. 21:43
    „A nagyárvíz után a szakértők
    modern körutas és sugárutas rendszert alkottak meg Szegeden. Világvárosi struktúrát kaptunk. A Kálvária s u g á r u t a t mellék utca szintre degredálták. A Dugonics tér dugó tér lett, a Kálvária sgt. közlekedési kálvária mellékút lett.
    A dinamika és a struktúra egysége megbomlott.”
  • 59. Lehiggadt 2011. január 06. 14:36
    „"53. ifj. Nagy Gábor 2010.11.03. 09:43"
    Tudod, T. Ifj. Nagy Gabi, Te véded a NEM TUDOM MILYEN mundér becsületét, DE
    A villamosokat eddig sem a személygépkocsik veszélyeztették, de ha bármi gond van a leszűkített (korlátozoztt) sávban, akkor a személygépkocsik és utasaik kerülnek veszélybe!
    Ha én politikai feltűnési viszketegségben szenvednék - mint ahogy nem -, akkor nép-Savazást kezdeményeznék a gömbsüvegek ellen!
    A Kálvária sugárúton pedig eltűntek a parkolóhelyek. Ez különösen a - leánykori nevén - II-es kórháznál lehetetlen állapotokat teremtett! Ha valaki pácienst hoz vagy páciensként érkezik, annak km-eket kell gyalogolnia, ha egyáltalán meg tud állni! Ez NAGYON el lett qrva!
    A szakmunkásképzőhöz rengeteg autós ment! Például az esti iskolások! Azok hol a francban férnek el?”
  • 58. pietrozingaro 2010. november 04. 08:12
    „Az sem európai, hogy a síneknek vágott gödrön nincs gyalogátkelő. Ha mondjuk a Felhő utcából a Zoltán utcába szeretnél átjutni gyalog, akkor a nagykörútig kell sétálni, ahol a közlekedő autók sávjában (!) át lehet jutni a túloldalra. Máshol nem találtam átkelési lehetőséget a kórházig, tehát a sárkupacok között kell átvergődni. Nehezítésként nincs közvilágítás! Tessék bakancsban jönni:-)”
  • 57. Virtuozo 2010. november 04. 00:27
    „56. hozzászólás ifj. Nagy Gábor 2010.11.04. 00:03

    Hagyjad. Épp most bizonyította be, hogy észérvekkel nem tud a vitába beszállni, marad tehát az óvodás szintű gúnyolódás, terelés. Nem kell az ilyenekkel leállni vitatkozni.”
  • 56. ifj. Nagy Gábor 2010. november 04. 00:03
    „55. hozzászólás barkzso 2010.11.03. 19:17

    ???

    Kérdeztem egy autószélességet meg hivatkoztam egy topictársra.”
  • 55. barkzso 2010. november 03. 19:17
    „Tudom Gáborka elvtárs, neked mindig (hivatalból) igazad van.”
  • 54. koszone 2010. november 03. 11:19
    „makákó

    Nekem is eladó a boross-ba!

    Akár azonnal,viheted ,tudod jó biznisz:))))”
  • 53. ifj. Nagy Gábor 2010. november 03. 09:43
    „46. purgator 2010.11.03. 01:43
    "Aki ezt a kőcicik határolta külön villamos, külön autós sávokat kieszelte, gondolom amikor egyszer rosszul lesz és a mentőben fog megpusztulni, mert az képtelen lesz átmászni a tengelytörő bravúrjain"

    Ma már szerencsére elég sok mentős videó van fönt a neten. Rögtön a másodikban megtaláltam, amit kerestem:

    http://www.youtube.com/watch?v=TfwHxaBqSmo&feature=related

    6:55-nél tessék nézni, ahogy a mentő "képtelen átmászni a tengelytörő bravúrokon".

    Amúgy meg a mentősöket sem kell hülyének nézni, mert ahol lehet, fölmennek a villamospályára a kereszteződésben, ahol ugye nicns gömbsüveg.”
  • 52. ifj. Nagy Gábor 2010. november 03. 08:58
    „39. barkzso 2010.11.02. 19:43
    "Leszűkített "sugárút-acska", szélesebb autó már alig fér el a villamossín 10-15 cm magasra megemelt pályálya és a növényeknek kikanyarított öblök között."

    Milyen széles autód van? 3,5 méter széles a sáv, ezen még egy busz is elfér...

    "A napokban a Boldogasszony sgt.-on lerobbant egy jármű - mi mögötte állók semmit nem tudtunk tenni jobbról óriási szegély balról kőcicik (azon ugrass át úgy hogy ne qrja szét a gumid)"

    Érdekes, amikor frakk topictárssal beszélgettünk a Ságvári előtti szakaszról, ő pont azt magyarázta, hogy így is kikerülik a sávban megállókat reggel, csak lassabban.”
  • 51. ifj. Nagy Gábor 2010. november 03. 08:52
    „37. geza 2010.11.02. 19:20

    Ezekre sajnos nem tudom a választ.”
  • 50. makákó 2010. november 03. 08:34
    „Aki nem tud áthajtani a kőciciken, az tuti agyhalott, vagy minimum Maserattija van. Én már számtalanszor áthajtottam rajta, kb alacsonyabb, mint egy sima útpadka, és még le is van kerekítve. Nyilván nem 80-nal kell rárobogni!
    Aki hülye, az meg álljon a sorban....”
  • 49. makákó 2010. november 03. 08:31
    „Kispacni: már vettem lakást szemben az Árkáddal két éve nagyon-nagyon olcsón. Már most 30%-kal többet ér!!!!
    Nem én mondom, hanem az értékbecslő!
    Erről lekéstél....”
  • 48. teca27 2010. november 03. 06:17
    „Érdekes, én villamossal sem tudok járni...:-)
    Nagyon várom, hogy elkészüljön.”
  • 47. gombika 2010. november 03. 05:25
    „Úgy látom nekünk már semmi sem jó!!?,
    Gondolom ez a jelenlegi "Kálvária" a mindenhová autóval járóknak nem tettszik!
    De azért majd,ha elkészül Ők is örömmel mennek majd végig ezen a szakaszon!?Nézzük már valaminek a jó oldalát is,ebben a rohanó,stresszes világban!!!!
    Pont tegnap jártam ezen a szakaszon,valóban elég "durva" a helyzet,elismerem!
    De:kapunk ismét(mint már megannyi) szép és járhatóbb utat!
    Ezt is értékeljétek,Ti autósok!!!!”
  • 46. purgator 2010. november 03. 01:43
    „Aki ezt a kőcicik határolta külön villamos, külön autós sávokat kieszelte, gondolom amikor egyszer rosszul lesz és a mentőben fog megpusztulni, mert az képtelen lesz átmászni a tengelytörő bravúrjain, akkor majd a pokolból üzenhet a kollégáknak:ilyet soha többé!
    Mire a villamosmánia? Valakinek az üvegzsebéről szólhat - a 2. vonal helyett legalább nem lett volna logikusabb trolit telepíteni?”
  • 45. Jáki 2010. november 03. 00:17
    „A Lucky-nál korábban is szabálytalanul parkoltak sokan, a járdára felállva, meg úgy, hogy az autók hátulja félig belógott az egyenesen menő úttestre, úgy kellett kerülgetni őket, hogy félig a kanyarodósávra ment mindenki.”
  • 44. szeti 2010. november 02. 23:47
    „nyugi már, péterkém. kész lesz, szép lesz, nagyobb forgalom lesz. nem lehet csendben, kellemetlenségek nélkül felújítani.”
  • 43. nellyke11 2010. november 02. 22:30
    „EGY GYÁR EGY UTCA”
  • 42. szpalika 2010. november 02. 21:18
    „Az uniós projekt csak a Vadasparkig tart. A külső szakasz SZKT saját projekt, ott nincs határidő, de igazából vsz. pénz sem sok”
  • 41. Attis2 2010. november 02. 21:10
    „Az egész 3-as vonal felújitása biztos nem lesz kész decemberig,úgyanis a Fonogyári úti fordulót,még el sem kezdték! A Vadasparki fordulónak is kb 1 hónap kell még kész lesz,ebből gondolom! Én még azt nem értem,hogy a Fonogyári úton,össze-vissza vannak felbontva a sinek! A többi részét miért nem bontják fel? Elnézve azokra is ráférne a felújitás!”
60 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hozhat hasznot a vörösiszap?

Eldőlt: energianövényeket fognak termeszteni a vörösiszappal szennyezett földeken. Tovább olvasom