Délmagyar logó

2019. 02. 16. szombat - Julianna, Lilla -2°C | 10°C Még több cikk.

Kerékpáros-gázolástól tartanak az autósok

Szeged - Alaposan megváltozott a Lechner tér-Bercsényi utca forgalmi rendje: külön kerékpáros nyomot kaptak a forgalommal szemben tekerő bicajosok. Az utca viszont nem lett szélesebb.
Eddig is gyakran a fogalommal szemben közlekedtek a szegedi bicajosok, ezt a nem éppen ritka állapotot legalizálták a Lechner tér-Bercsényi utca szakaszon: immár táblák is megengedik, hogy az egyirányú utcában a forgalommal szemben tekerjenek a kerékpárosok. A forgalmi rend megváltozott, viszont az utca nem lett szélesebb.

– A parkoló autók miatt eddig sem lehetett kikerülni a szabályosan tekerő bicajosokat a Bercsényin, ugyanis szűk az utca. Most a forgalommal szemben is engedik a kerékpározást, így végképp nem lehet elférni – panaszkodott péntek délelőtt egy szegedi autós a Lechner tér környékén. – Nézze meg: a Szűcs utcából a Bercsényire kanyarodó autósok mindig a kerékpársávon kötnek ki. Ez nagyon veszélyes.

Kerékpáros-gázolástól tartanak az autósok. Fotó: Segesvári Csaba - galéria

Közel fél óráig figyeltük a Bercsényi utcában közlekedőket: a Csongrádi felől érkező autósok olykor nagyokat fékezve haladtak a Lechner tér felé, a szemből feltűnő, egyébként a KRESZ szerint immár szabályosan közlekedő kerékpárosok miatt. Mivel a Szűcs utca-Lechner tér közötti részre felfestették az eddig is meglévő parkolóhelyeket, felmerül a kérdés: az összefüggő, várakozó kocsisor mellett milyen oldaltávolságot kell tartani?


Nagyobb térképre váltás
Erre a szakaszra festetettek kerékpáros nyomot.

A válasz egyszerű: egy ajtónyitásnyit. Jelen esetben ez azt jelenti, hogy a Bercsényi utcán autóval úgy kellene közlekedni, hogy a forgalommal szemben kialakított kerékpáros nyomot az autóval teljesen elfoglaljuk. Problémát okozhat a Szűcs utca sarkánál kialakított parkoló, ugyanis innen a Bercsényire jobbra – a parkoló autók miatt – csak nagy ívben, a kerékpárosok útvonalat jócskán keresztezve lehet kanyarodni.

Olvasóink írták

105 hozzászólás
  • 105. Koszta 2012. szeptember 12. 09:44
    „28. ifj. Nagy Gábor
    Mindkét gyerekemnek ment neki bicajos, járdán, illetve sétányon...
    Engem egy nap háromszor akart elütni bicajos, járdán... a Kossuth Lajos sugárúton... Boltból illetve kapualjból kilépve... Azon az oldalon amelyiken nincs bicikli út... Ebből egyszer koccantunk is...
    Másnap a Centrummal szemben a Károlyi utcában a sarkon jött nekem bicajos a járdán... Holott ott is lenne kerékpár út... Mégse azt használják sokszor még ott sem...
    Elég bizonyíték? Elméletek helyett...
    Ezek közül mindössze egy bicajos volt annyira "inteligens", hogy elnézést kérjen...
    Persze ezek nem jelentek meg a rendőrségi statisztikában... amiket te oly bőszen nézegetsz... Az élet ugyanis nem a statisztikákban zajlik... mert nem lett belőle rendőrségi ügy... De ha helyettem baba kocsival jönnek majd egyszer akkor az nem tud olyan gyorsan reagálni, elugrani, mint én... Biztos meg kell várni, hogy bekövetkezzen?
    Vagy végre tudomásul veszi mindenki, hogy a járda a gyalogosé, a kocsi út az autóké, a bicikli út a bicikliseké...
    Még a biciklisek is, akik ma azt hiszik, hogy minden az övék, a szabályok pedig csak másokra vonatkoznak... Lassítani, kitérni, kerülni csak másoknak kell...
    ?”
  • 104. okz63 2012. szeptember 11. 16:00
    „102. ifj. Nagy Gábor 2012.09.10. 15:58
    "Persze, a biciklis meg menjen át kétszer az úton azért az 500 méter kerékpárútért (hogy ő ne haladjon emiatt)"

    Így viszont szabálytalan. Vajon miért nem lepődöm meg ezen? :-(”
  • 103. okz63 2012. szeptember 11. 15:43
    „96. CsImre 2012.09.09. 17:26
    "Kényszeres kötözködő vagy, de legalább valami értelmet ad az életednek. "

    Lám-lám, ahol ma láttam kiírva - még mindig - a neved, ott rólad volt kicsit érdekes a vélemény - amit kérés nélkül mondtak - a közelmúlt történéseiről, de hát úgy látszik, jól leplezed az igazi éned. Kár, hogy ezen a képmutatáson én réges régen átlátok. :-)”
  • 102. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 10. 15:58
    „101. Nicky8404
    "az autósok pedig nem haladnak!"

    Mert gondolom abban az iszonyatos nagy forgalomban folyamatosan jönnek szembe és nem tudnak előzni mi? ne hülyéskedjünk már...

    Persze, a biciklis meg menjen át kétszer az úton azért az 500 méter kerékpárútért (hogy ő ne haladjon emiatt), előtte-utána úgyis az úttesten fog menni, mert nincs más...”
  • 101. Nicky8404 2012. szeptember 10. 12:56
    „Béketelep! Van biciklis út, mégis az úton kóvályognak a biciklisek, az autósok pedig nem haladnak!”
  • 100. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 09. 22:34
    „92. Tham

    Valami rendőrnek a valakijét elütötte ott egy kerékpáros, azóta ez a járda egyenlőbb az egyenlők között...”
  • 99. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 09. 22:21
    „86. bzoli-41
    "Mindíg is abnormálisnak tartottam a menetiránnyal szemben való közlekedést, mégha kerékpár vagy görkorcsolya legyen is."

    Azt én is annak tartom, de ez az úttest menetirány szerinti jobb oldalán történik, teljesen általános közlekedési szabályok szerint. Csak itt autós nem mehet szembe, mert nem férne el (más kérdés, hogy amint előttem is írták, a Sóhordó utcában ugyanilyen szélességnél a szembemenő autós se gond, itt meg még a kerékpáros is - pár száz méterre hogyhogy ennyire más a megítélés...?).”
  • 98. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 09. 22:13
    „77. okz63

    Ne játszd a sértődöttet, nem áll jól. :-)

    80. okz63
    "Mellesleg azt tényleg nem értem, hogy ha már kétirányúsították ezt a szakaszt számukra, akkor azt miért nem a Csongrádi sgt-ig tették?"

    Na látom, továbbra sem tudsz olvasni (se), már kb. háromszor írták előtted, hogy rossz a térkép. :-)))”
  • 97. ifj. Nagy Gábor 2012. szeptember 09. 22:13
    „47. Ebgondolat
    "Azért azt leszögezhetjük, hogy abban a szűk utcában nem fér el egymás mellett két autó és két kerékpáros."

    Nagyon igazad van.

    Az ötös úton, ahol rendszeresen közlekedem autóval, ott sem férek el az előttem menő busz mellett, ha szemből is jönnek, na ilyenkor van az, hogy várok, amíg elfogynak szemből és utána előzök.

    Hidd el, ez a módszer a Bercsényi utcában is működik autósok és kerékpárosok között.

    "Nem tudom megérteni, hogy a kerékpárosoknak miért kell a legszűkebb utcába is behajtaniuk."

    Mert a szélesebb utakon meg a nagy forgalom miatt mondják pl. a tisztelt dm-kommententelők, hogy ne biciklizzenek...

    Amúgy meg a mondanivalód hitelességéről csak két idézet így egymás mellett:

    26. Ebgondolat
    "Most megnéztem a térképet is és végképp nem tudom, mit gondoljak: ezek szerint a Csongrádi sgt-Hullám utca közötti szakasz marad továbbra is egyirányú?"

    44. Ebgondolat
    "Minden nap többször is arra járok, télen-nyáron, úgyhogy némi fogalmam azért van az ottani közlekedési helyzetről."

    Ha naponta többször is jársz arra, hogyhogy nem vetted észre, hogy ott is kétirányúsítottak? Netán mégsem jársz arra naponta? Vagy igen, de ennyire nem figyeled a közúti jelzéseket? mert akkor tényleg félhetsz attól, hogy baleset lesz - de nem a kerékpáros vagy a közlekedésszervező hibájából!

    Nem is tudom, melyik verzió a rosszabb a kettőből...”
  • 96. CsImre 2012. szeptember 09. 17:26
    „93. okz63: Vagy megy tovább a dolgára a város túlfelére. Kényszeres kötözködő vagy, de legalább valami értelmet ad az életednek.

    95. Tham: Ha a bicikliseket is úgy tanítják meg közlekedni, mint az autósokat, sok jóra nem számítok...”
  • 95. Tham 2012. szeptember 09. 16:16
    „Ha már mindenféle feltétel nélkül bevezették a suliban ezt az idétlen mindennapos testnevelést, lehetne a gyerekeket legalább "biciklis" KRESZ-re oktatni... A városban a mai állapotokhoz képest már amúgy is kissé felülreprezentált az autósiskolák száma, tehát oktató is van elég, vezetni tanulóból van kevés. Az iskolákba igazán átjárhatnának az autósoktatók, szerintem a szülők is jobban örülnének, ha gyerekeik némi KRESZ elmélettel vérteződve közlekednének.”
  • 94. okz63 2012. szeptember 09. 15:42
    „92. Tham 2012.09.09. 15:08
    "a Kossuth Lajos sugárút és a Nagykörút sarkán, a megyei rendőrkapitányság épületén van egy tábla, miszerint ott a járdán biciklivel behajtani tilos."

    És még ennek ellenére is hányan tekernek azon az oldalon...nem érzed ezt szégyennek kicsit? :-(”
  • 93. okz63 2012. szeptember 09. 15:41
    „83. CsImre 2012.09.08. 10:12
    "Nézzünk egy fiktív lakót, aki a Bercsényi u. - Hullám u. sarkán lakik, és el szeretne pl. jutni a Csongrádi- Nagykörút sarkán lévő gyógyszertárba. Eddig ezt legrövidebben a következő útvonalon tehette meg: Bercsényi u., Imre utca, Szent istván tér, Csongrádi sgt, összesen 700 méter. Ma ez Bercsényi-Csongrádi, 220 m, vagyis majdnem fél km a spórolás. A kerülő miatt 3x akkora utat kellett megtenniük, mint így. "

    Vagy eleve gyalog megy, mint mindig szokott. Ugye nem képzeled, hogy arra a néhány száz méterre bárki is előveszi majd, mert azzal a te nyamvadt statisztikádat javítja? Bár aki oda kerékpárral jár, az még a wc-re is azzal mehet, ugye? Ezt valahogy az eddigi, autósokról írt véleményetek alapján írtam... :-D

    91. CsImre 2012.09.09. 13:58
    "a biciklizést, mint tevékenységet kell előnyben részesíteni, mert csöndes, helytakarékos, olcsó, környezetkímélő, gyors, stb. "

    Ugye nem lesz kötelező a MK ajánlása alapján? Mert akkor lehet, hogy csak néhány aktivista fog közlekedni az utakon. ;-) Néha olyan érzésem van, hogy számotokra a bringa hasonló egy tehénhez Indiában...”
  • 92. Tham 2012. szeptember 09. 15:08
    „A helyszín más, de "biciklis" témába vág: észrevette-e valaki, hogy a Kossuth Lajos sugárút és a Nagykörút sarkán, a megyei rendőrkapitányság épületén van egy tábla, miszerint ott a járdán biciklivel behajtani tilos. Ez azt a téves képzetet keltheti egyes, a KRESZ-hez nem konyító kerékpárosban, hogy úgy egyébként meg a járdán szabad biciklizni. Pedig nem! Sürgősen le kéne szedni azt a táblát, mégiscsak egyszerűbb, mint telitáblázni a város összes járdáját... (kivéve persze a kerékpár/gyalogos szakaszokat).”
  • 91. CsImre 2012. szeptember 09. 13:58
    „89. Linka11:

    A biciklisek egyenlők, a biciklizést, mint tevékenységet kell előnyben részesíteni, mert csöndes, helytakarékos, olcsó, környezetkímélő, gyors, stb.

    90. TZiky: Bizony kéne. Ha holnap sem pótolják a műszaki átadásig, akkor jelezni fogjuk.”
  • 90. TZiky 2012. szeptember 09. 13:25
    „Nincs kinn EAK tábla a Csongrádi-Bercsényi sarkán. Szerintem kéne hogy legyen.

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 89. Linka11 2012. szeptember 09. 10:09
    „Én magam autózom és kerékpározom már néhány évtizede, mindkettőnek előnyét és hátrányát is megtapasztaltam már.Lassan azt veszem észre,hogy a biciklisek egyenlőbbek az egyenlőknél időnként már különleges jogokkal bírnak.
    És ezekkel a bátorításokkal már,már veszélyesebb kerékpározni mint eddig.Ráadásul, sem az autósok sem a kerékpárosok nem alkalmazzák egyértelműen a szabályokat. Van aki tudja, van aki nem is tudja bizonyos helyzetekben mi a teendő,ez mindkét félre majdnem egyformán igaz.Persze ezekben a kérdésekben lehetnének
    logikus és praktikus szabályozások , amik a hétköznapi közlekedők rutinjába is belefér.”
  • 88. Lámpion 2012. szeptember 09. 09:28
    „Higgyétek e, mindenki elfér ezen a szakaszon. hiszen nem vonatoznak a biciklisek ott. Azért nincs ott akkora forgalom.l”
  • 87. alfoldi 2012. szeptember 09. 09:04
    „Azokban az egyirányú szegedi utcákban, ahol a szabad hely legalább 3 m széles, gondolkodás náélkül be kell engedni két irányban a bicikliseket. 3-1,6-1 = 0,4 m. Mi a gond?

    Ezek az utcák nem egyirányú utcák szembeni kerékpárossal, hanem olyan kétirányú utcák, amelyeknél az autó csak az egyik irányban közlekedhet!

    Túlbonyolítjuk az életet!”
  • 86. bzoli-41 2012. szeptember 08. 21:09
    „Mindíg is abnormálisnak tartottam a menetiránnyal szemben való közlekedést, mégha kerékpár vagy görkorcsolya legyen is. Bezzeg a Felső Tisza-parton nem csinálnak 4 sávot, arra hivatkozva, hogy akkor már nem szabvány szerinti lesz a szélessége... Pedig simán elférne. Tökéletes példa ami a Tisza Lajos és Takaréktár utca sarkánál van, a szűk sávokkal... Arra milyen szabvány vonatkozott?”
105 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Szoftverfejlesztés az InfoPólustól

Szeged - A Szoftveripari Innovációs Pólus Klaszter tagjai által alapított szegedi InfoPólus 2009… Tovább olvasom