Délmagyar logó

2019. 02. 17. vasárnap - Donát -2°C | 12°C Még több cikk.

Kezdődik az új 2-es villamosvonal építése Rókuson

Szeged - Kedden építeni kezdi az új, 2-es villamos vonalát a kivitelező Szeged Villamos 2 Konzorcium a Rókusi körút Csáky utca és Vértói út közötti zöldterületen. Az építkezés sem a lakóházak előtti szervizúton, sem a Rókusi körúton nem jár forgalomkorlátozással.
A beruházás az elektromos tömegközlekedési nagyprojekt része. A tervek szerint a következő két hétben elkerítik a munkaterületet, alapozzák a felsővezeték-tartó oszlopokat, gallyazzák a fákat a nyomvonal mentén, valamint befejeződik a közműkiváltás. Következő lépésben ugyanezen a szakaszon a kivitelező alapozza az új villamospályát; vagyis kiássa az alapot, és a megfelelő műszaki rétegeket helyezi el.

Füves pályán az új rókusi 2-es villamos. Látványterv
Füves pályán az új rókusi 2-es villamos.
Látványterv

A munka a későbbiekben előreláthatólag a Rókusi körút Vértói út és Csongrádi sugárút közötti szakaszán halad tovább: itt szintén kijelölik a munkaterületet, elvégzik a közműkiváltást, valamint alapozzák a villamospályát és a felsővezeték-tartó oszlopokat.

Olvasóink honlapunkon szavazhatnak arról, milyen színű villamosok közlekedjenek a 2-es vonalon. A játékról itt találnak részleteket. Szavazataikat pedig ide kattintva adhatják le.

Olvasóink írták

193 hozzászólás
  • 193. Gerard 2010. március 20. 14:42
    „nem értem miez a nagy sietség miért nem várják meg míg elkészül a körforgalom meg a K.L.sgut...ez már káosz ,vagy attól félnek ha kormányváltás lesz meg csere a polgármestert...akkor más..fogja építeni mert lapátra teszik a polus kft..is..meg a többi hozzánemértő..üvegzsebű..politikust...és kiesik a cici aszájukból..most gyorsan csinálunk 1 proba kört a talicskával..és már nem tudják szerződés szerint leállítani..a megnyert munkát,én személyesen már nem is hagynám elkezdeni a választásokig a projektet...ja és még arra leszek kíváncsi ki is a kivitelezője a munkának..”
  • 192. FIexsnake 2010. március 19. 15:19
    „204. hozzászólás FIexsnake 2010.03.19. 14:29

    ja ma elmentem megnézni a 2-es projektet :hát egy árva lélek nem dolgozott ott! mikor szoktak dolizni,délutan vagy este?”
  • 191. ifj. Nagy Gábor 2010. március 17. 23:21
    „189. hozzászólás Hummel 2010.03.17. 19:20
    "Ez a csak 4 sínszállal lesz kevesebb zöld terület nem teljesen igaz. Nem teheti rá az ember a lábát, nem lesz ott semmilyen fa. Szépnek szépen mutat, de nem az igazi."

    Ezzel egyet kell, hogy értsek.

    "A kiskörúti példa csak részben hasonlítható ezzel össze. Itt a felsővezeték tartó oszlop a 2 vágány közt van, a belvárosban meg a szélén. A belvárosban pedig a busz és a villamos sem tud normálisan menni, éppen elférnek egymás mellett."

    Az autóbusz forgalmi sáv 3 - 3,5 méter szélességű, maga a jármű 250-260 centi körül van.

    A mostani villamosok szélessége 2,2 méter, az újaké talán 2,4 lesz, amint láthatod, nincs érdemi eltérés, mert az űrszelvény itt is nyilván ennél szélesebbre adódik.

    Az, hogy az oszlopok középen vannak, szvsz csak az oszlop szélességével (pár tíz centiméter) növeli a helyigényt, tehát fenntartom, hogy érdemi eltérés a kétféle jármű által elvett területben nincsen.

    Ja és én úgy látom, teljesen normálisan járnak a buszok és villamosok a kiskörúti sávban...”
  • 190. ifj. Nagy Gábor 2010. március 17. 23:14
    „188. hozzászólás meska 2010.03.17. 19:17
    "Másik viszont szándékosnak tűnik: a villamaos sebtapasz a a 70 centis nyílt sebre, amit egyre növekvő autóáradatnak hívunk."

    Lehet.

    De ha csak egy sebtapaszom van, én inkább ráteszem azt a 70 centis sebre, mint tétlenül ne csináljak semmit.”
  • 189. Hummel 2010. március 17. 19:20
    „183. ifj. Nagy Gábor 2010.03.17. 12:24
    Csak a 73-as hozzászólás egy részére reagáltam. Ez a csak 4 sínszállal lesz kevesebb zöld terület nem teljesen igaz. Nem teheti rá az ember a lábát, nem lesz ott semmilyen fa. Szépnek szépen mutat, de nem az igazi.
    A kiskörúti példa csak részben hasonlítható ezzel össze. Itt a felsővezeték tartó oszlop a 2 vágány közt van, a belvárosban meg a szélén. A belvárosban pedig a busz és a villamos sem tud normálisan menni, éppen elférnek egymás mellett.”
  • 188. meska 2010. március 17. 19:17
    „Gábor, kérem, apró figyelmetlenség az autók számának növekedése, egyenes arányosságot illetően.
    Másik viszont szándékosnak tűnik: a villamaos sebtapasz a a 70 centis nyílt sebre, amit egyre növekvő autóáradatnak hívunk. És akkor most a további természetkárosításról ne essék szó. És ne tessen jönni azzal, hogy mit számít aza néhány fa. Azt, hogy ÖSSZESEN ennyi maradt. Nem lesz több. És nem énmiattam, hanem a közlekedés fejlesztő tervek miatt.”
  • 187. ifj. Nagy Gábor 2010. március 17. 19:04
    „185. hozzászólás majdénmegmondom 2010.03.17. 16:49
    "szóval ma jártam arra, de nagyon korán volt és nem láttam, hogy a 2 es vonal felé a síneket lerakták már?"

    De türelmetlen vagy. :-))

    Ha ennyire izgat, menj be a Pólushoz, hogy ugye le fogják és nem kell újra felbontani a körforgalmat ősszel?”
  • 186. ifj. Nagy Gábor 2010. március 17. 19:01
    „184. hozzászólás meska 2010.03.17. 16:25
    "Gábor kérem, ne kavarja meg a saját szája íze szerént Meska gondolatmenetét. "

    Nem kavarom. Nézzük, meska mit állít:

    "A villamos megváltó erejéről meg annyit, hogy mellette /ahogy a forgalom növekszik/ évente kb. 12%-kal több autó pöfög el mellette. Tudom, látom a körutat 20 éve."

    Meska azt állítja, hogy a villamosnak a körúton nincs megváltó ereje, mert 20 éve évente kb. 20%-kal növekszik ott az autóforgalom.

    Mivel villamos az elmúlt 20 évben nem volt ott, így nem is csoda, hogy nem volt megváltó ereje.

    Továbblépve, ha a következő 20 évben is tovább növekszik az autóforgalom, akkor a torlódások növekedni fognak. A most oly tökéletesnek kikiáltott buszok a közúti forgalommal együtt haladva egyre növekvő időveszteséggel jutnak majd be a városba.

    Ezek után, ha épül egy önálló felületet használó villamos, akkor az nem fog ilyen hatással szembesülni, tehát van értelme megépíteni - kivéve ha persze ellenségei vagyunk a fenntartható, az utasok számára magas szolgáltatási színvonalat nyújtó közösségi közlekedésnek.”
  • 185. majdénmegmondom 2010. március 17. 16:49
    „szóval ma jártam arra, de nagyon korán volt és nem láttam, hogy a 2 es vonal felé a síneket lerakták már?”
  • 184. meska 2010. március 17. 16:25
    „Gábor kérem, ne kavarja meg a saját szája íze szerént Meska gondolatmenetét.
    A helyes vonal: a villamos: apró ragtapasz a 70 centis nyílt sebre. Ezt mindketten tudjuk.
    Ne próbálkozzon legközelebb csavarni kérem, bármennyire is hisz saját jövőképében.
    /Mivel a közelben van a munkahelyem az én jövőképem természetszerűleg a legyöngült immunrendszerem- villamossal, de anélkül is/.”
  • 183. ifj. Nagy Gábor 2010. március 17. 12:24
    „148. meska 2010.03.16. 20:28
    "A villamos megváltó erejéről meg annyit, hogy mellette /ahogy a forgalom növekszik/ évente kb. 12%-kal több autó pöfög el mellette. Tudom, látom a körutat 20 éve."

    Pont ezért nyilvánvaló, hogy a buszok egyre elviselhetetlenebb dugókban lennének kénytelen menni, így te magad állítod ezzel azt is, hogy indokolt a villamos.

    -------------------------------------------
    164. Wolfgé 2010.03.16. 21:44
    "136. hozzászólás szunyi 2010.03.16. 19:36
    135.
    Akkor légyszi magyarázd el, hogy a 2-es ill., 83-as miért nem ment el József A. sgt-ig, mert így semmi értelme nem volt eddig nekik?
    Semmi!!!!!!!!!
    De ennek m a köze a vilgához? Az majd elmegy sín nélkül kérésre?"

    Hogy mi köze van? Rengeteg. Ez a villamos a 2-83 helyett lesz.

    Ha tehát ezekre a buszokra nem volt ott szükség, miért lenne szükség a villamosra?

    -------------------------------------------
    177. Hummel 2010.03.16. 23:07
    A külön buszsáv nem foglalt volna el sokkal több helyet. A 2 vágány egyből elfoglal majd 3 métert (2*1435 mm) és köztük meg a széleiknél is kell még a hely."

    Nézz rá a kiskörút középső részére, ha arra jársz.

    Ugyanolyan széles helyen megy a villamos és a busz...”
  • 182. ifj. Nagy Gábor 2010. március 17. 12:24
    „123. flexsnake 2010.03.16. 18:06
    "szerintem a fű itt is olyan szépen fog nőni mint a leninkörúton, jaj bocs most más a neve :D
    Ja de fű ott is csak a látványterven volt."

    Mivel oda eleve közös busz-villamos sávot terveztek, olyan látványterv aligha lehetett...

    -------------------------------------------
    126. boris013 2010.03.16. 18:24
    "117. ifj. Nagy Gábor 2010.03.16. 17:13 Mi a jó kutyagumit tud egy olyan ember a közösségi közlekedésről aki nem is utazik tömegközlekedéssel, mert hát a legelső vitánk alkalmával ez kiderült."

    Kiderült, hogy esetleg többet annál, mint amit olyan, aki rendszeresen használja - és ez téged nagyon irritál, azt látom. :-)

    -------------------------------------------
    141. Busdriver 2010.03.16. 19:55
    "Azért válaszolok :)"

    Sajnos ez nem válasz, csak az előzőek megismétlése. A feltett kérdéseim segítettek volna tisztázni az általad elképzelt hálózatot, amelyről csak egy elég hiányos képet festettél, talán azért, mert nem gondoltad végig teljesen.”
  • 181. boris013 2010. március 17. 06:26
    „138. Logaritmus 2010.03.16. 19:49
    154. macs 2010.03.16. 21:15 Nem egészen így van.... Muhahaha. A kérdés inkább arra irányult, hogy miért kell agyonvágni a vállalkozásokat adóval. Nem tudják kitermelni. Eu-s szinten is agyon vannak vágva a vállalkozások. Az APEH rekord számú végrehajtást/felszámolást indított már. Lassan nem lesz miből kifizetni a nyugdíjat, mert nem lesz aki kitermelje. Na akkor mondta a kurcsány, hogy el lehet menni. Azért így másképp hangzik, nem?”
  • 180. Logaritmus 2010. március 17. 00:13
    „maradando: szerinted a Lófarára sem kerül vissza a huszár szobor és ott sem lesz zöld felület. :D”
  • 179. maradando 2010. március 16. 23:32
    „174.Logaritmus
    Én is szeretem a meséket :de te még nálam is jobban ! Hova űlteik a fákat a parkolók,vagy a házak tővébe ?
    De a fákért cserébe mit szűntetnek meg ? a házak előtt a parkolási lehetöséget? A sétáló útat? A házak elötti szabad részt ? (Sántit a látványterv nem kicsit! Nagyon! ) Zöld az ottlakó embereknek a feje lesz !.Ha nem a terv szerint készűl el a beruházás. :-((”
  • 178. Logaritmus 2010. március 16. 23:28
    „ferdzso: esetleg az is lehet, hogy ránk szakad az ég.”
  • 177. Hummel 2010. március 16. 23:07
    „Mivel már biztosan megépül a 2-es villamosvonal, így remélem időre és jól megcsinálják majd.
    A befüvesített vágányzat szép lesz de ez nem egyenlő egy fákkal rendelkező zöld területtel. Én is jobb ötletnek tartottam volna a trolit. A külön buszsáv nem foglalt volna el sokkal több helyet. A 2 vágány egyből elfoglal majd 3 métert (2*1435 mm) és köztük meg a széleiknél is kell még a hely.
    Az SZKT egyre több vonalat szerez. Ideje lenne a járműparkon is egy nagy fejlesztést végrehajtani.”
  • 176. ferdzso 2010. március 16. 22:46
    „Lehet, hogy az átadása csúszni fog a még akkor is "épülő" lámpás körforgalom miatt?!”
  • 175. Sly7 2010. március 16. 22:42
    „172. hozzászólás Busdriver 2010.03.16. 22:17
    Azzal nem lesz gond...:D Csak reménykedtem, hátha megtudok egy-két volán hadititkot!XD De nem köpsz...:( XD
    ----
    Ja és bocs mindenkitől a témától való elrugaszkodásért:)”
  • 174. Logaritmus 2010. március 16. 22:21
    „meska: a kényszerűségből kivágott néhány fa helyett pont 2x annyit ültetnek, mint amennyi most van + lesz a villamossínen, a mostani szürke aszfalt helyén zöld felület, fű = több lesz a zöld és környezetkímélőbb lesz a közlekedés, mint előtte.”
193 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Március 15-i kitüntetettjeink

Nemzeti ünnepünk alkalmából állami kitüntetéseket, szakmai díjakat adtak át. Több Csongrád megyei személyiség is elismerésben részesült. Tovább olvasom