Délmagyar logó

2019. 01. 16. szerda - Gusztáv -1°C | 8°C Még több cikk.

Kiírták a tendert a Szeged-Vásárhely közti vasútvonal felújítására - ezen jár majd a tramtrain is

Kiírta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. a tramtrain kiépítéséről szóló tendert - adta hírül a Hír TV. Tévedett: az iho.hu szerint a 135-ös vonal Szeged-Rókus és Hódmezővásárhely közötti szakaszának felújítására írták ki a tendert.
A nyílt közbeszerzési eljárás a 135-ös vonal Hódmezővásárhely és Szeged közötti szakaszának felújításáról szól. A kiírás szerint a nyertesnek – sok minden más mellett – a szegedi Rókus állomás és a hódmezővásárhelyi Népkert állomás közötti 21,3 kilométer hosszú vasúti vonalszakasz fővágányait kell átépítenie 80–100 kilométer/órás pályasebességre, két új második vágány építésével. Az építési beruházás becsült költségét 1 forintban állapította meg az ajánlatkérő NIF Zrt. Az ajánlattevők augusztus 8-áig jelentkezhetnek a tervezésre és kivitelezésre kiírt tenderre. A felhívásban az is szerepel, hogy „jelen közbeszerzési eljárás feltételesen kerül megindításra". A beruházásra rálátó forrásunk szerint ez azt jelenti, hogy a nyertes ajánlattevővel történő szerződéskötés valószínűleg csak akkor lép életbe, ha a kormány támogatását is megkapja.
Citylink Hybrid Tramtrain száguld majd százzal a felújított vonalon, ha minden összejön.
Citylink Hybrid Tramtrain száguld majd százzal a felújított vonalon, ha minden összejön.

Az Indóház weboldala szerint Brüsszel csak akkor ítéli meg az uniótól szerezhető támogatást, ha számokkal bizonyítható, hogy a sokmilliárdos beruházásnak köszönhetően javulhat a Szeged és Vásárhely közötti tömegközlekedés. Ha a nagyvasúti pályaszakasz rossz állapotban marad, hiába lesz átszállásmentes összeköttetés a két belváros között: ha az átlagsebesség alacsony, nem lehet az autósokat kötött pályára csábítani jobb menetidővel. Úgy tűnik, a kormány mégis felvállalja a pluszköltséget: a kedden megjelent közbeszerzési értesítés alapján felújítanák a két város közötti nagyvasúti pályát is, amit a vasútvillamosok is használnának.
 

Átépítenek, cserélnek, korszerűsítenek

A nem nyilvános költségű projekt során a szelvényezés alapján a Szeged-Rókus elágazás után kezdődő és a Hódmezővásárhelyi Népkert megálló-elágazóhellyel végződő, 21,3 kilométeres vasúti vonalszakasz nyíltvonali és állomási átmenő fővágányait építenék át nyolcvan-száz kilométer per órás pályasebességgel használhatóvá. A felújítás során Hódmezővásárhelyi Népkertnél teljesen, Algyő állomáson részlegesen újulna meg a nagyvasúti vágányhálózat. Két szakaszon, Szeged-Rókus elágazás és Baktó elágazás, valamint Sártó elágazás és Kopáncs forgalmi kitérő között új második vágányt is létrehoznának. Az állomásokon és forgalmi kitérőknél térvilágítást építenének ki, korszerűsítenék a négyszáz voltos villamos energiaellátást, Algyőn P+R parkolót alakítanának ki. Átépítenék, cserélnék a biztonsági berendezéseket, új kábelhálózatot építenének ki az állomásokon és a vonalakon. A korszerűsítés integrált vasúti távközlési rendszer és korszerű utastájékoztató berendezések létesítését is magában foglalja - további részleteket találnak az iho.hu-n.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Hat napja áram nélkül - Hűteni kellene az idős asszony inzulinját

Hat napja áram nélkül - Hűteni kellene az idős asszony inzulinját
Nem tudják hűteni egy idős, beteg asszony inzulinját abban a hatlakásos szegedi házban, ahol… Tovább olvasom