Délmagyar logó

2019. 02. 18. hétfő - Bernadett -1°C | 12°C Még több cikk.

Kínzó kérdés: mennyi járművet lát a fotón?

Szegeden nincs olyan vastag köd, ami minden autóst arra sarkallna, kapcsolja fel a tompított fényszórót.
Tejköd, kefirköd, ki, éppen minek nevezi a ma reggeli időjárást. Egy biztos, a látótávolság alig 100 méter. Nem tudjuk, mi járhatott azoknak az autósoknak a fejében, akik úgy döntöttek, fel sem kapcsolják a lámpát, hiszen ők jól látnak.

Ködlámpa? Fotó: Segesvári Csaba.
Tompított fényszóró? Fotó: Segesvári Csaba.

Ha már a KRESZ-t nem ismerik – ami előírja, hogy „a forgalomban részt vevő járművet éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ki kell világítani." – akkor legalább arra gondolhatnának: ha őket nem látják, baleset lesz az út vége.

Olvasóink írták

46 hozzászólás
  • 46. varadipal 2013. november 24. 11:45
    „Kormoska: Elég lenne egy is. :-)”
  • 45. mgabca 2013. november 23. 15:21
    „Kedves Tatter!
    A 9-es kommenthez szeretnék oktatóként hozzászólni!
    Én sem oktatok hétvégén, Az egyik oka, hogy csak 196 órát oktathatunk egy hónapban, tehát, ha hét közben 10-10-10-10-8 órákat dolgozom, akkor nem dolgozhatok többet azon a héten már!
    A másik, hogy hiába tanítunk meg valamit, és hiába szerez valaki jogosítványt, utána az ő felelőssége, hogy mennyire tartja be a szabályokat.
    Egyéb kérdéseddel, ami az oktatás részleteit illeti, keress bátran, Majoros Gabriella néven megtalálsz!
    Nem kellene általánosítva ledegradálni a szakmát, ugyanúgy, mint ahogy vannak taxisok, orvosok, rendőrök jók és kevésbé jók, eredményesek, és kevésbé keresettek, ugyanúgy vannak oktatók is!
    Nem feltétlen az akciós iskolákat kell megkeresni, hanem érdeklődni kell, hogy kihez érdemes menni vezetni, és kihez nem.
    A kannás borra is az van írva, hogy BOR, a puding próbája pedig az evés.

    A címhez visszatérve, pedig: aki nem tudja hogy és mikor kell használni a ködlámpát, és a ködzáró fényt, üsse be a google-ba és megtalálja!
    A KRESZ összes módosítása is fenn van, csak meg kell keresni!
    Mellesleg tegnap este éjszakai és ködben vezetés órám volt! Mindkét tanulóm élvezte, és sokat tanult belőle! A távolsági és ködfény lámpa használatát menet közben kell elsajátítani, nem elég megmutatni!
    Az autópályás vezetés nem kötelező, de mi mindig szakítunk rá időt! Egyetlen órát sem beszélek rá soha a tanulókra!
    Sokan maguk írnak ellentmondást: sok órát kell venni a tanulónak, nem viszi el az oktató vizsgára....
    Következő mondatban meg: sok a hülye az utakon, nem tanulta meg xy ezt sem meg azt sem!
    Vagyis: gyereket is akar, meg szűz is akar maradni - hát a kettő együtt nem megy!
    a 30 óra elég kevés ahhoz, hogy megtanuljon valaki vezetni, de egy jó oktatótól, jó képességekkel, jó alapokat tud szerezni!”
  • 44. lukrecia 2013. november 23. 10:01
    „Még mielőtt azért ostoroznátok, hogy ködben ködfényzárt merészelek használni, elmondanám. Semmivel sem veszélyesebb mint a napi rendszerességgel rosszul beállított tompított fénnyel közlekedők. Érdekes ezt sem ellenőrzi a rendőrség, lehet végül is nem is dolguk. Milyen érdekes engem sosem zavar egy ködfényzár lámpa , hiszen tudom azért kapcsolták be , h időben észre lehessen venni. Ellenben nagyon zavar amikor láthatóan leveszi a szemből jövő a reflektort, és már tompított világít neki, melyből az egyik ugyanúgy elvakít. Ugyanis ha nincs beállítva a magassága, ugyanúgy reflektornak minősül az is.
    Okoskáim azt meg ne próbáljátok megmagyarázni h ködben kisebb a követési távolság :))”
  • 43. ifj. Nagy Gábor 2013. november 23. 08:25
    „38-39. okz63

    Bocsánat, elfelejtettem, hogy nálad a "hirtelen", "jelentős" és hasonló szavak új, egyedi értelmet nyernek, ha kerékpárosokkal vitatkozol, ehhez sajnos nem tudok, de nem is akarok felnőni.

    Te meg a videót is kimagyaráznád, hogy miért nem hiteles, szóval hagyjuk az ötleteidet...”
  • 42. ifj. Nagy Gábor 2013. november 23. 08:23
    „41. Linka11
    "Ja - és lakott területen belül TILOS a köd lámpa használata !"

    Ismételten kérdezem, ezt hol írja a KRESZ, mert én nem találtam!”
  • 41. Linka11 2013. november 23. 08:18
    „25.lukrecia
    Ködben a lassú haladás miatt rövidebb féktáv is általában megszokott.Az elől menő az szinte felvezetőnek számít sok esetben.Ezért van ,hogy hosszú távon pld. időnként hallgatólagosan is váltják egymást az elől menők. - Ja - és lakott területen belül TILOS a köd lámpa használata ! Annál bosszantóbb nincs, mikor tiszta időben vagy alig ködben a hátsó ködlámpával "fényszórózol"a mögöttes forgalom szemébe.”
  • 40. vélemény 2013. november 22. 23:24
    „Mi a kínzó?
    Ezt a címet kiötölni az lehetett.”
  • 39. okz63 2013. november 22. 19:56
    „28. ifj. Nagy Gábor 2013.11.22. 14:28
    "a "jelentős része" egyértelmű hazugság, tudom, mert én is számoltam akkor"
    Ha 100 kerékpárosból 10 szabálytalan, az is már eléggé jelentős rész, már megbocsáss! :-O

    "de ha nem hiszel nekem, álljunk ki egyszer együtt számolni."
    Fel kell venni videora egy adott szakaszt és vágatlanul mehet fel egy óra video a youtube-ra, aztán mindenki számolja csak a videon látottakat, ahogy akarja, ez ilyen egyszerű. Egy a lényeg, hogy a város most is tele van kivilágítatlan vagy szabálytalanul kivilágított kerékpárosokkal, ezt mindenki látja, aki nyitott szemmel közlekedik és ezt nem fogja überelni az, hogy a médiában megjelenik egy 8-10 %-os statisztika, ugyanis a lámpaszámlálókat nem tudod egyenként elemezni, mennyire valódi az eredmény, ott bizony mindenki úgy striguláz, ahogy neki tetszik. Én pontosan ezért nem veszek benne soha részt, pedig bevallom, lenne kedvem hozzá, azonban úgysem hiteles az egész úgy, ahogy van. Az ilyen felmérés nagyon szubjektív, viszont a videon fehéren-feketén mindig ott van az eredmény, azt mindenki láthatja. Ennyi, nem több. Vagy én adjak ötleteket az objektív tesztelésre? ;-)”
  • 38. okz63 2013. november 22. 19:47
    „28. ifj. Nagy Gábor 2013.11.22. 14:28
    "én is számoltam akkor, de ha nem hiszel nekem, álljunk ki egyszer együtt számolni."
    Én is számoltam már egyedül és érdekes módon az egyharmada valamilyen formában szabálytalan világítással rendelkezett. Akinek nagyjából 10 méterről se veszed észre, hogy villog, azt vajon hova sorolod? :-(”
  • 37. okz63 2013. november 22. 19:46
    „20. J.G. 2013.11.22. 13:31
    "Ez a szemely szinte mindig te vagy."
    Felhívnám a figyelmedet a 3. hsz-ra, ami jócskán megelőzött engem. ;-)
    Ciki, de most kifejezetten nem én emlegettem a kerékpárosokat, hanem a haverod. :-D”
  • 36. Lacusch69 2013. november 22. 17:41
    „28. Gyere át Makóra, ott 92%-nak semmilyen világítása sincs.
    Persze ne a városközpontban nézegesd, hanem -mondjuk- Honvédban...”
  • 35. Ebgondolat 2013. november 22. 17:29
    „A probléma forrása pont ugyanaz ezen közveszélyes autósokkal, mint a közveszélyes (kivilágítatlan) kerékpárosokkal is: a rendőrség nem bünteti őket kőkeményen!
    A rendőrség nagyon sokszor szereti hangsúlyozni, milyen fontos számukra a közlekedés biztonsága. Sajnos ez kimerül a traffipaxozásban. De amikor valóban a tettek mezejére kellene lépni és súlyos tízezrekre büntetni a kivilágítatlan kerékpárosokat és a látási viszonyok ellenére kivilágítatlan autósokat, akkor nem történik semmi.
    Meg lehetne kérdezni a rendőrségi szóvivőt, ebben a hónapban hány kivilágítatlan kerékpárost büntettek meg és a mai, sűrű köddel borított városban hány kivilágítatlan autósnak került nagyon sok pénzbe a felelőtlensége!
    Már nagyon sok újságcikk született többek között a Dugó téri behajtani tilos táblát figyelmen kívül hagyókról illetve a tér másik oldalán a gyalog- és kerékpárúton szabálytalanul parkoló autósok tömegéről, mégse történik semmi!
    Jó lenne egyszer már "elszámoltatni" az illetékes rendőri vezetőket, tétlenségükkel miért járulnak hozzá a balkáni állapotokhoz és a közveszélyesen közlekedők nagy számához!”
  • 34. J.G. 2013. november 22. 17:22
    „29. ifj. Nagy Gábor 2013.11.22. 15:17
    "álljunk ki egyszer együtt számolni"
    Hivj meg engem is :)”
  • 33. ascendum 2013. november 22. 16:27
    „Inkább a hozzászólásokra reagálva: véleményem szerint a ködzárófény jó és hasznos dolog, azonban van két rettentő zavaró dolog, amit a sofőr kollégák rendre elkövetnek vele:
    1. miután a köd véget ér, felkapcsolva marad, és éjszaka ez pl. egy piros lámpánál várakozva, vagy ilyesmi, fizikai értelemben szemfájdalmat okoz a hátul haladónak, aki sajnos - lévén csukott szemmel nehézkes vezetni - kényszerül azt elviselni;
    2. ha még mindig köd van, de például utolérnek bennünket (elvégre lehet, hogy más jobban ismeri az útviszonyokat, vagy esetleg mi mértük fel rosszul a a köd mértékét, mindegy is), és a mögöttünk haladó már egyértelműen látja azt, hogy mi hol vagyunk, és mit csinálunk, szintén felesleges égetni.
    Persze nem kötelező (ismereteim szerint) ilyenkor lekapcsolni, de igazán szép gesztus, és legalább tovább bírja az izzónk. És pontosan a _kölcsönös odafigyelés_ , az _előzékenység_ és a _jóindulatú gesztusok_ azok, amik sajnos egyre jobban kivesznek a közlekedőkből. Nem a túlszabályozottság hiányzik, abban plusz ötletek nélkül is jeleskednek a törvényhozók.”
  • 32. THK 2013. november 22. 15:49
    „25. lukrecia,
    a történettel magadat járatod le: amint látod a tükörben, h mögötted halad vki, LE KELL KAPCSOLD a ködzárófényt!”
  • 31. Zs 2013. november 22. 15:45
    „25. lukrecia 2013.11.22. 14:14

    Ahelyett, hogy lekapcsoltad volna a hátsó ködlámpát, ha valaki utolér... - a ködlámpa nem távtartó...
    Ha már utolértek, nem szükséges...”
  • 30. dadogós 2013. november 22. 15:24
    „Persze, hogy jól lát,....ha a többinek fel van kapcsolva a lámpája.”
  • 29. ifj. Nagy Gábor 2013. november 22. 15:17
    „5. kissrol
    "A másik nagyon rossz, amikor lakott területen belül ködlámpát és ködzáró fényt alkalmaznak, ami sokkal jobban zavaró és szabálytalan is."

    Megkérdezhetem, hogy ezt hol írja a KRESZ? Mert én csak ilyet találtam:

    "(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják."”
  • 28. ifj. Nagy Gábor 2013. november 22. 14:28
    „18. okz63
    "Úgyhogy ennyit a 92 %-ról, aminek jelentős része tuti, hogy ilyen sz...r lámpával volt felszerelve."

    Úgyhogy ennyit rólad - a "jelentős része" egyértelmű hazugság, tudom, mert én is számoltam akkor, de ha nem hiszel nekem, álljunk ki egyszer együtt számolni.

    De addig ne merészelj ilyeneket állítani!!”
  • 27. vélemény 2013. november 22. 14:20
    „9. Tatter
    Nem véletlenül Csongrád megyében,és Szegeden ...
    - Tompított fény szempontjából más megyékben sem jobb a helyzet napközben. Főleg a falvak közt spórolnak a rozzant autóikkal. Autópályán elsősorban a külföldiek és a feledékeny száguldozók közlekednek világítás nélkül.”
46 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bontják a szegedi Postás-sporttelepet

Rövid időn belül teljesen lebontják a Postás-sporttelep 2,5 hektáros területén álló épületét. Tovább olvasom