Délmagyar logó

2019. 02. 19. kedd - Zsuzsanna -3°C | 13°C Még több cikk.

Kiserdőt kerül a 2-es villamos

Szeged - Három sor fát vágnak ki a kiserdőből Szegeden a Csongrádi sugárút és a Rókusi körút sarkán. Kell a hely az új, környezetbarát 2-es villamosnak. Közben csemetéket is telepítenek, így ezekből több lesz, mint volt.
Nem állt le a munka, csak nem látványos a szegedi elektromos tömegközlekedési nagyprojekt mostani szakasza. Már a Rókusi körút és Kossuth Lajos sugárút kereszteződésének „körforgalmasítása" és a körúti új 2-es villamos megépítéséhez készítik elő a helyet. Például: bontják a Bababolt épületét. A közművekhez várhatóan nyár elején nyúlnak. Ha majd szélesítik az utat a csomópontban és a Rókusi körúton, a munka kisebb forgalomkorlátozásokkal jár.

A nagy építkezést idén júliusra tervezik: akkor lezárják a SZVSE-pálya melletti területet, elterelik a forgalmat. Augusztusban kezdik építeni a 2-es vonalát a Rókusi körút külső oldalán a Tescótól a Csongrádi sugárútig.

– A fejlesztés miatt nem kell menetjegyárakat emelni – jelenti ki Csörög rovatunk olvasói kérdésére válaszolva Tapasztó Sándor. A tömegközlekedési nagyprojekt irányítási feladatait ellátó Szeged Pólus Nonprofit Kft. projektigazgatója elismeri: a Rókusi körút – a környező lakótelepek miatt – Szeged egyik legforgalmasabb, legporosabb útvonala, errefelé sokan választják a tömegközlekedést. Ezért készül itt – uniós támogatással – a környezetbarát villamospálya, amelyen környezetbarát járművek járnak majd.

Megpecsételték a Csongrádi sugárúti fák sorsát. Fotó: Karnok Csaba
Megpecsételték a Csongrádi sugárúti fák sorsát.
Fotó: Karnok Csaba

A lakótelephez közeli villamos-végállomás csak úgy fér el a Csongrádi sugárúton, ha a szerelvények hurokfordulóval megkerülik a kiserdőt. A leendő vágányok helyén nemsokára három sort kivágnak a fiatal és elhanyagolt kiserdőből. Ezeket a fatörzseket jelölték meg a napokban a szakemberek fehér kereszttel. A piros cövekek a villamos útját jelzik. A kivágott fák helyett a Vértó oldalában már újakat telepítettek. A Rókusi körút többi részén a három fasorból egyet kivesznek: nem kivágják, hanem áttelepítik a fákat, és még csemetéket is ültetnek.

Olvasóink írták

  • 12. szamika 2009. február 25. 12:17
    „nagyon rávannak kattanva erre a projektre,bevannak tojva,nem lesz vastag a zsebük?,t.köztisztviselők és polg.mesterúr!”
  • 11. török 2009. február 18. 16:22
    „nekem egy egyszerű kérdésem lenne: egy villamosPÁLYA mitől környezetbarát? biológiai úton lebomló fémötvözetből készült? :)”
  • 10. Alsóváros 2009. február 15. 15:41
    „Még egy példát idetennék, kicsit más szemszögből:

    1. Tegyük fel, hogy a villamosépítés 100 egység pénzbe kerül. Tegyük fel, hogy a Volánnak van 100 korszerűtlen, környezetszennyező busza. A 100 egység pénzből kiváltunk kb. 3 korszerűtlen buszt, ami már nem szennyez tovább. De marad 97, ami ugyanúgy nyomja ki a nagy mennyiségű mérget, közlekedik nap, mint nap.

    3. A másik esetben 40 egység pénzből mind a 100 korszerűtlen, környezetszennyező buszt le lehet cserélni/környezetbaráttá lehet tenni.

    Te melyiket választanád?
    (Tudom, a számoknak nincs köze a valósághoz, de a mondandóm ettől még átmegy, remélem.)”
  • 9. Alsóváros 2009. február 15. 13:12
    „Gábor!

    Menjünk soba:

    1. Úgy beszélsz, mint aki mindennel tökéletesen tisztában van. Ha így van, akkor írhatsz számokat is mellé, mert így a dolog legalábbis megkérdőjelezhető. Tippem szerint, ahhoz, hogy ezekkel a számokkal tisztában legyél, kb. az önkormányzatnál kellene dolgoznod, a kérdéses területen.

    2. Ahogy a villamosnak is, a busznak is lehet - és van is rá példa - elkülönített pályát biztosítani. Ráadásul ez is olcsóbb, mint a sínfektetés. Ehhez még hozzátartozik, hogy Szeged közlekedése elég jól van megtervezve, a dugók szerencsére nem jellemzőek. Kivéve a román inváziókat, amik az M47-es megépítésével megszűnnek majd.

    3.Ezt írod: "vannak villamosvonalaink, hogy ahol x+30 busz végigmegy, ott érdemesebb villamossal kiszolgálni az utazási igényt". Ez miért is van így? Miért érdemesebb?
    Ha tömegközlekedek, nálam fontos a menetidő. Gondolom ezzel nem vagyok egyedül. Pl: egy pláza-személyi.pu út villamossal 20 perc. Ugyanez 90-es busszal 13 perc. 83-assal se sokkal több. Az én választásom ilyenkor egyértelmű. Nem villamos. A korszerűtlen 3-as villamost is lenyomja - gondolom - a 36-os.

    A személyeskedést pedig próbáld mellőzni.”
  • 8. ifj. Nagy Gábor 2009. február 15. 10:23
    „1. Alsóváros 2009.02.12. 10:06
    "A pénz töredékéből az összes helyi járatos buszt át lehetne alakítani gázüzemre, a korszerűtleneket lecserélni, vagy korszerű motorokat tenni beléjük. Asszem többet javítana a helyzeten, mint egy felesleges villamosvonal, amelyiken már így is x+30 busz végigmegy."

    Figyelembe kell venni, hogy már vannak villamosvonalaink, hogy ahol x+30 busz végigmegy, ott érdemesebb villamossal kiszolgálni az utazási igényt, hogy milyenek a főbb utasáramlási irányok a városban, hogy a villamos elkülönített pályán haladva nem kerül dugóba, hogy a gázüzemű busz fenntartása drágább stb. stb. alig hiszem, hogy ezt mind végiggondoltad és számoltad, mielőtt a kijelentésed megtetted. :-)”
  • 7. StatusQuo 2009. február 13. 20:48
    „Zsolo!Hülyeséget ne irjál!NEM ÖNSZÁNTAMBOL MENTEM NYUGDIJBA 42ÉVESEN!Ez egyfajta leszámolás is volt a régi rendszer katonáival! Mert fiatal rendőr szinte gondolkodás nélkül végrehajt minden parancsot., mig az öreg...KAPIS,?”
  • 6. Alsóváros 2009. február 13. 10:09
    „Szunyi & atomboy!

    Csak a kedvetekért kerestem egy linket, ami az általatok leírtaknak pont ellentmond. Légyszi nézzetek utána a dolgoknak, mielőtt hülyeséget írtok:

    http://www.ktm.hu/index.php?pid=9&sid=9&hid=713

    http://www.kvvm.hu/cimg/documents/K_zlem_ny_5.8_2.xls

    Gondolom, ha kicsit tovább kutakodnék, találnék továbbiakat is.”
  • 5. Zsolo 2009. február 12. 16:15
    „Tudnak-e ebben az országban olyat tenni aminek nem volna ellenlábasa?Nem ez a rossz hanem hogy arra mennek el havonta milliárdok hogy az idö elött nyugdijba vonult rendörök meg határörök meg hasonlo naplopok nyugdiját ki kell fizetni!Meg a potlásukra állományba vonult emberek bérét!Miért mennek oly hamar nyugdijba hogy fiatalságuk derekán élvezzék a nyugdijat?A közlekedési társaság egy gazdálkodo szervezet,ha van miböl villamosvonalat épiteni hát tegye!Miért nem abba szoltok bele ami Titeket is érint,mármint az adotokat?Mert azért fizet a megmaradtt magyar ennyi adot hogy azok akik érdemi munkát nem végeztek soha elmennek 42 évesen és élvezik a nyugdijat!”
  • 4. szunyi 2009. február 12. 15:37
    „ALsóváros nézz utána nem adnak autóbuszra, innentől kezdve lényegtelen mit mondasz.”
  • 3. Alsóváros 2009. február 12. 11:01
    „Több, mint valószínű arra is adnak (adnának), csak lehet, hogy más a kiírt pályázat neve, vagy más uniós embereknél kell kilincselni a dologgal.

    Az más kérdés, hogy a város vezetésének ez nem érdeke.”
  • 2. atomboy 2009. február 12. 10:21
    „Ugye tudod, hogy arra nem adnak unios tamogatast?”
  • 1. Alsóváros 2009. február 12. 10:06
    „Ennél értelmetlenebb dologra nem hiszem, hogy el lehetne verni milliárdokat. (Esetleg lehúzni a klotyón.)

    A pénz töredékéből az összes helyi járatos buszt át lehetne alakítani gázüzemre, a korszerűtleneket lecserélni, vagy korszerű motorokat tenni beléjük. Asszem többet javítana a helyzeten, mint egy felesleges villamosvonal, amelyiken már így is x+30 busz végigmegy.”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Románia és Bulgária felé tart a Sole-MiZo Zrt.

Szeged - Regionális terjeszkedésbe kezdett a Sole-MiZo Zrt., amely a román és a bolgár piacon… Tovább olvasom