Délmagyar logó

2019. 02. 21. csütörtök - Eleonóra 0°C | 12°C Még több cikk.

Megállók, utasok, távolságok Szegeden

Szeged - Melyik járatnak leghosszabb a vonala, menetideje, melyiken utaznak a legtöbben Szegeden? A kategóriák többségében – mivel sokkal több járatot is üzemeltet – a Tisza Volán nyert. A 8-as trolinak azért sikerült begyűjtenie egy első helyet.
Alaposan megváltozott néhány hónapja a szegedi tömegközlekedés: járatok szűntek meg, új vonalak jöttek létre, a troliknál a 7-es és a 19-es járaton kívül mindegyiknek megváltozott a végállomása, több autóbusz rövidített, vagy éppen meghosszabbított vonalon közlekedik.

A legrövidebb járat: a 10-es busz 4 kilométeres útvonalán 10 megállót érint. Fotó: Frank Yvette
A legrövidebb járat: a 10-es busz 4 kilométeres útvonalán 10 megállót érint. Fotó: Frank Yvette


A Szegeden futó helyi járatok közül legritkábban a 90H-s jelzésű busszal találkozhatnak a nagyon korán kelők, illetve a viszonylag későn fekvők: a Lugas utca–Szegedi Logisztikai központ között munkanaponként két-két járat indul oda és vissza. A legsűrűbb járat ma a 8-as troli: csúcsidőben Makkosház és a Klinikák között 6–7 percenként indul a végállomásokról. Érdekes megjegyezni, hogy 5 esztendeje a legritkább jármű még a Személypályaudvar–Mol-központ között guruló 51-es busz volt, ami azóta megszűnt. Akkor legsűrűbben az 1-es villamos közlekedett. A tuják között most a legifjabb járat a legvirgoncabb: a 2-es villamos 7–8 percenként követi egymást a délutáni csúcsban.

– Az SZKT vonalai közül jelenleg a 2-es villamosvonal kihasználtsága a legnagyobb, ezen utaznak legtöbben. Pontos utasszámot nem tudunk mondani, a felmérést valószínűleg ebben az évben végzik el – tájékoztatta lapunkat a Szegedi Közlekedési Kft. marketing- és PR-osztálya. A Tisza Volánnál a legkihasználtabb járatként a Víztorony tér és a Honvéd tér között ingázó 10-es buszt említették, de pontos napi utasszámot egyelőre ők sem tudtak mondani. A 10-es járat egyébként nem csak a legtöbb utast szállító jármű címével büszkélkedhet. A legrövidebb menetidő – 14 perc – mellett a legkevesebb megállóban – 10 – is ez áll meg, és értelemszerűen a legrövidebb vonal – 4 kilométer – birtokosa is a 10-es járat.

A legtöbb megállóval és leghosszabb menetidővel fél évtizede a már azóta szintén megszüntetett 35Y rendelkezett: a Víztorony tértől nem kevesebb mint 40 perc alatt érte el másik végállomását, a kiskundorozsmai Czékus utcát, miközben 29 megállóban pihent meg.

Most a 90F-esen utazhatunk a legtovább: a jármű menetideje munkanaponként Petőfitelep és a Személypályaudvar között 34 perc; a járat 28 megállóban áll meg. A leghosszabb villamosvonal a 3F (8,1 kilométer), a trolibuszvonalak közül pedig a 19-es (7,9 kilométer).

És ha már a 3-as villamosoknál tartunk: 5 éve Tarján és a Fonógyári út között még Bengáli közlekedett, amely az utat a két végállomás között 32 perc alatt tette meg. A Tatrák ugyanezt a távot most 28 perc alatt teljesítik.

Olvasóink írták

  • 20. Deadman88 2012. július 18. 18:14
    „Akik megalkották az új menetrendet 1 éven keresztül csak tömegközlekedéssel közlekedhetnének. Sem autó sem kerékpár. Akkor talán átértékelnék, hogy mit is tettek.”
  • 19. bgea 2012. július 18. 11:43
    „A takarékosság jegyében a lakosság zsebéből szedik ki a pénzt és az idegeinken táncolnak.
    Egy korábbi cikk szerint pár milliót takarítanak így meg - nekik ennyit se ér a szegediek elégedettsége, kényelme, nyugalma.
    LEGRÖVIDEBB a 11-es busz hétvégén: Tarján Víztorony és Bartók tér között jár!
    Aki erről nem értesült, az a Bartók téren lekászálódhat a bőröndökkel, átgyalogolhat más megállóba, várhat még 10-20 percet, lyukaszthat újabb jegyet, míg végre kijut a pályaudvarra. Gratulálok! Megtakarított a város 20 millát... De ki akar a Bartók térre utazni?
    10-es busz, bár a legtöbb utast szállítja, RITKÁN JÁR - és párban a 20-assal. Mindkettő egyszerre elmegy, és nem csúcs időben lehet 20 percet várni a következőre pl. a Centrum előtt. Ezalatt elmegy legalább 2-3 db. 8-as troli, 2-3 db. 3-as, 4-e villamos - mire újra befut a legtöbb utast szállító 10-es.
    Lehet, hogy ezért vannak rajta annyian?
    A többi irányban lakók ennyivel fontosabbak, mint a Tarján központjában élők?
    Ilyen drága jegyárakkal és bérletekkel bővíteni kellene a szolgáltatást, NEM RITKÍTANI.
    Elvárható lenne pl., hogy a tömegközlekedés legalább éjfélig elérhető legyen. Nonszensz - és egyre veszélyesebb is - hogy este 22.30 után mehet mindenki gyalog - a drága bérlettel a zsebében. Az utolsó10-es hétköznap 23.10-kor jár, ám, valószínűleg takarékosságból, a hétvégén már nem. Pedig a város tele rendezvénnyel.”
  • 18. szegedivagyok 2012. július 17. 13:50
    „Ez nagyon tetszik.Senkinek nem teszik semmi.Hajrá szegediek!”
  • 17. saturnus 2012. július 17. 12:25
    „10 járat egész pontosan 3.8 Km oda és 4.1 Km vissza, ha írunk és mondunk akkor pontosan és csakis az igazat. Másrészt mindent elrontanak a jól be vált járatokat a tudálékos városatyák mint pl,Kalmár kábelgyári kábelgyártó romániából és ő köp bele a Szegedi közösségi közlekedésbe. Mindent elrontanak és balkán felé haladunk. Pár év és szamárháton közlekednek az emberek ők meg luxus autókon ,és ha beüt a baj akkor Svájcba lelépnek, ahol már elmentették a lenyúlt pénzeket.”
  • 16. virág25 2012. július 17. 09:01
    „Egyre inkább az a véleményem, szeretnék az embereket a ma közösségi közlekedésről leszoktatni. Ezekkel az intézkedésekkel az a baj, hogy ezt a hitet erősítik.”
  • 15. virág25 2012. július 17. 08:57
    „A trolik akkor jönnek mennek amikor akarnak. A menetidő szerint soha nem találkoztam vele. A90F-sel egyszer próbáltam a kórháztól Tápéig menni. Az 45 percembe került, plusz a várakozás a buszra! "5 éve Tarján és a Fonógyári út között még Bengáli közlekedett, amely az utat a két végállomás között 32 perc alatt tette meg. A Tatrák ugyanezt a távot most 28 perc alatt teljesítik." Ez most érdem? 4 perc?”
  • 14. Kamoca 2012. július 17. 08:54
    „Makkosháziakkal, meg az Újszegeden dolgozókkal nagyon kicsesztek és valamit kellene tenni, mert nem elég, hogy megritkították nyáron a járatot, ugyanúgy kis busz jön 7.20 kor, mint amikor még 10 percenként járt. Sokan nem férnek már fel rá a Bertalan híd lábánál, saját szememmel látom. Mikor dolgozni igyekszik mindenki, mert a 84-es vonalán nagyon sok intézmény van, ahová nyáron is megyünk dolgozni. Felháborító , és du. is a 16 órás 84-es kisbusz, szintén hering effektussal, mivel munkaidő vége. Szerintem direkt csinálják, hogy bosszantsák a népet ezzel csökkentve a rezgését. A 2-es villamos semmit nem ér, nem használom, csak végszükség esetén, piachoz messze áll meg, végállomás messze van a makkosházi végállomáshoz, időseknek pl. . HÉtvégén meg aztán nagyon ritkán jár, 20 percenként, inkább trolizok, átszállásokkal. És bár van rajta légkondi, nagyon büdös, néha komolyan hányingerem van tőle. Csak a pénz kellett amit kaptak rá és felét lenyúlhatták,azt mondom én is, a közlekedésnek a lakosságért kellene lennie, nem a lakosságnak a városvezetők jóllétéért. Ébresztő!”
  • 13. macs 2012. július 17. 08:49
    „Még jó, hogy a 2-es villamost minden gondért, bajért lehet hibáztatni. :-D”
  • 12. Rokus01 2012. július 16. 22:21
    „kettes villamos pff... MINEK??? Az1es vonalától kb 3 megállonyi kulonbseg van amit anno kivaltott vagy 5busz. Regen az egyes 4percenkent járt, most két villamosjárat is van aztan ha ne adj isten a damjanichnal epp elmegy elottem akkor jobb ha elkezdek gyalogolni mert hamarabb beerek ugy az anna kuthoz...szánalom. Elverték rá a sok lovét inkább tartották volna a régi menetrendeket. 83as is fasza volt, mert rokusrol az emberek nem csak az állomásra akarnak feltetlenul eljutni, a 2esrol nem is beszelve. Itt megint valakik elsikaltak par millat ezen a "fejlesztesen" aztan csokolom. SZKTnal nem tudom mi megy... 19es troli ?? 2es villamos? Értelmetlen hülyeségek. 8as trolit is elvették, rokust jol elinteztek.”
  • 11. offra 2012. július 16. 15:29
    „Tény, hogy a 2-es villamossal megkeverték az egész közlekedést és szerintem rosszabbá is tették. Például az Öthalmi Diáklakások fele a 79es busz jár 30 percenként hétköznap 05:00 kor indul ki a Logisztikai Központba és 05.20 kor indul vissza. 22.00 kor van az utolsó busz kifele. 22.20 kor befele. Ez egy kicsit megnehezítik a kollégista életet, de megszokható csak egy kis sűríttés vagy 23.00 busz az jó lenne. A másik, hogy a villamos nem várja be a buszt pedig nem sokat kellene várni csak addig ameddig leszáll az ember a buszrol és átsétál ez kb. 10-20 másodperc és akkor nem lenne ekkora tumultus a villamosokon. Érdekes hogy baleset nélkül is a reggeli csúcsba lehet várni a 2es villamosra 15-20 percet úgy hogy a szembelévő oldalon elment már 3 villamos. Kicsit szerencsétlen megoldásnak tartom ezt.”
  • 10. macus1958 2012. július 16. 14:58
    „Éppen ezért kellene a járatbérletek vissza állítását, ha pedig valaki más járattal akar utazni néha az vegyen buszjegyet, ez igazságosabb lenne.”
  • 9. öregvegyész 2012. július 16. 13:59
    „Csodálkoztam volna, ha nem ez derül ki,hogy a 2.es villamos a csúcs. Csak hát ez az uj felállás valamennyi ismerősömnek és nekem is idővesztést,gyalogtúrázást átszállást jelent. Ln is azt kérdem,hogy az idő pénz a közlekedő fizesse meg azt hogy a város okosai takarékosságot tudnak kimutatni, Ami aztán,mint annyiszor mint prémium ölt testet”
  • 8. Alsóváros 2012. július 16. 13:31
    „Ugyan honnan tudja, hogy a 2-es a legkihasználtabb, ha nem mérték még meg? A hasukra ütöttek? Egy PR osztálytól kb. ennyi telhet manapság.

    A 3F-es villamos meg lehet, hogy a leghosszabb, de egyben a legüresebb is. A "legkevésbé kihasznált járat az országban" címet biztos, hogy megnyerhetné. A Vadasparktól kezdve mindenképpen.”
  • 7. atomboy 2012. július 16. 11:24
    „6. pandababa
    Mert hetvegen varsz a villamosra? Akkor jarnak 15 percenkent, akarcsak hetkoznap hajnalban es este, utobbiaknal elofordul 20 perces kovetes is.
    Hetkoznap nappal 8 ill 12 perces kovetes van, a 12 perc kovetes az egyes villamos miatt van.

    2. Kaccat
    Attol fugg, mi az uticelod a Telefontoronytol.
    Vasutallomashoz van 90-es busz.
    Szechenyi ter kornyekehez 5, 9, 19-es troli.
    Anna kut, Tisza Lajos krt, Aradi ter es kornyekehez 8-as.
    Ujszegedhez 84-es

    De ha az uticelod nincs a fentiek kozott, akkor legyszi mondd meg, hova szeretnel menni, es adok otletet.”
  • 6. pandababa 2012. július 16. 10:38
    „a 2-es villamos 7-8 percenként követi egymást????-Akkor mért kell állandóan 15-20perceket várni rá??
    Valaki árulja már el?????!!!!!!!”
  • 5. nemtudom11 2012. július 16. 10:17
    „klj-54
    tökéletesen igazad van.nonszensz ez a közlekedés.De kérdem én érdekel valakit a lakosság véleménye?? NEM
    2 villamosnak a legnagyobb a kihasználtsága.... Persze mivel nincs más lehetőség.Több átszállással lehet csak eljutni az úti célhoz Makkosházáról.Pl Alsóváros,szép hogy az állomásig visz a villamos,onnan gyalog galopp.Ha a 83 busz még közlekedne a 2 villamoson alig lézengenének.Mindamellett hogy a 2 villamoson lézeng az összes ellenőr.Már enyhén idegesítő hogy nem tud az ember nyugodtan utazni.A jegykezelő szerkezet csak az új jegyet veszi be.Ha kicsit gyűrött,akkor már szállhatunk le és gyalogolhatunk.Vagy felírnak minket.Akár egy jegy automatát is eltudnék képzelni a végállomásra.Lényeg a lényeg,rossz a közlekedésünk.Egy ismerősöm az ország túl feléről költözött ide tavaly nyáron.Csodálta a tömegközlekedésünket.Most... átkozza hogy ide jött”
  • 4. klj-54 2012. július 16. 09:47
    „Az idő pénz!
    Milyen jogon garázdálkodik a város az én pénzemmel?
    Ez az új menetrendnek nevezett utas (állampolgár) megalázás egy magára valamit is adó országban a képviselő testület máglyán való megégetését vonná maga után.
    De mi szegedi birka türelmű emberek ezt is eltűrjük.
    Holnaptól patkót kell veretni magunkra az is jó lesz?
    Én abban a a hiszemben voltam, hogy a magosságos képviselő testület a mi, azaz a város lakosainak, az érdekeit nézik.
    Aztán felébredtem, mert a pártjuk és a zsebük az ami érdekli őket no meg az a pozíció ahol semmittevésért hihetetlen jól meg lehet élni!”
  • 3. ivivan 2012. július 16. 09:13
    „"Ráadásul minden mást megszüntettek, vagy úgy megritkították, hogy nincs már alternatíva azon a vonalon, mint a 2-es"

    De ez logikus - miért kellene párhuzamosan több különböző járatnak közlekednie? A párhuzamosság csökkenti a hatékonyságot és a kihasználtságot, ezért drágítja a tömegközlekedést...”
  • 2. Kaccat 2012. július 16. 08:33
    „2x2= ?
    Mennyi legyen?

    Na kb ilyen ez a felmérés :-)
    Ráadásul minden mást megszüntettek, vagy úgy megritkították, hogy nincs már alternatíva azon a vonalon, mint a 2-es”
  • 1. Dizel 2012. július 16. 08:15
    „Hétvégén a 70-esé a legrövidebb útvonal. ~2,5 km”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Edzőtáborral nyitott az újszentiváni ifjúsági szálláshely

Bár öt napig nem néztek televíziót és nem számítógépeztek a gyermekek, mégis jól érezték magukat az újonnan megnyitott újszentiváni ifjúsági szálláshelyen. Tovább olvasom