Délmagyar logó

2019. 01. 20. vasárnap - Fábián, Sebestyén -4°C | 2°C Még több cikk.

Motorost gázoltak Makkosházon - galéria

Szeged - Megbénult a reggeli forgalom Szegeden, a Makkosházi körút környékén - a sportmotor vészfékezéssel sem tudta elkerülni az ütközést.

- A rendőrségi helyszínelés befejeződött - tudtuk meg Szenti Szabolcs sajtószóvivőtől - a forgalom újra zavartalan. Kérjük, vezessenek óvatosan, visszavonhatatlaul itt a motoros szezon.

Korábban írtuk:

Információink szerint egy motorost gázoltak el kora reggel Szegeden, a Makosházi körút és a Csongrádi sugárút kereszteződésénél. Jelenleg is folyik a helyszínelés, emiatt hatalmas a torlódás a körúton, Rókus irányába.

Egy Peugeot Partner és egy 750-es Suzuki motorkerékpár ütközött az Európa liget megállónál, Vértón. A jelek szerint a Peugeot bal tükrével és sárvédőjével találkozott a Suzuki. A motoros elesett és súlyosan megsérült. Úgy tudjuk, a személyautó Sándorfalva irányából érkezett és a Csongrádi sugárútról kanyarodott a Rókusi körútra, a motoros Makkosházáról tartott a Kossuth Lajos sugárút felé. Információnk szerint a védett úton haladó motoros elé vágott ki a Peugeot.

Motorost gázoltak Makkosházon. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A rendőrségi helyszínelés nyomai arra utalnak, hogy a suzukis megpróbálta az ütközést vészfékezéssel elkerülni, de ez nem sikerült. Aki teheti, válasszon alternatív útvonalat, a tömegközlekedés is lelassult.

Információink szerint a Peugeot vezetője a Csongrádi sugárúti jobbos kanyar után rögtön balra akart menni, ezért húzódott a belső sávba, ahol összeütközött a motorossal.

Olvasóink írták

52 hozzászólás
  • 52. CID 2013. április 27. 07:55
    „51. Te milyen messze voltál tőlük, amikor összeölelkeztek?”
  • 51. bishop75 2013. április 26. 19:00
    „Csak egy apró hozzászólás : Én Voltam az első autós a Körút lámpájánál mellettem még egy autó . nem volt egyszerü az autós manővere 3 sáv keresztbe.. de ha nálad ilyen az állórajt .....”
  • 50. partsap 2013. április 26. 13:24
    „Ott a pont, nagyon jó és vitathatatlan megállapítás!
    "Tapasztalatból állítom: csak szabályokkal nem lehet biztonságos közlekedést produkálni - még ha feltételezzük is, hogy a közlekedés minden részvevője pontoan ismeri és be is tartja a szabályokat.
    Az egész szabályozott rendszernek "leggyengébb" pontja az ember"”
  • 49. jozko 2013. április 26. 12:48
    „39. dendri:

    Naponta többször átkelek azon a kereszteződésen.
    És több mint 40 év alatt több másikon is átmentem már /a fél világban/és - hála az Istennek, sem nem okoztam, sem nem szenvedtem el ilyen balesetet.
    Tapasztalatból állítom: csak szabályokkal nem lehet biztonságos közlekedést produkálni - még ha feltételezzük is, hogy a közlekedés minden részvevője pontoan ismeri és be is tartja a szabályokat.
    Az egész szabályozott rendszernek "leggyengébb" pontja az ember /és bár van némi műszaki vénám, a lélektan az a terület, amiben itt lépni kell - és van is ebben némi jártasságom./
    A munkahelyi balesetek megelőzésére és következményeik enyhítésére sem hagyatkoznak csupán a szabályokra - mint ahogyan a járművek tervezői a primer és szekunder biztonsági megoldások alkalmazásával igyekeznek védeni a "tökéletlen"
    embert..
    Egyszóval: azt a kanyarodó sávot rosszul alakították ki és nincs kellően átgondolva a szabályozása.
    Pedig a nemrégiben elkészült közlekedési csomópont kialakításakor lett volna lehetőség a tökéletesítésre!
    Ez csak egy szimpla vélemény.
    Viszont a baleseti helyzetkép igazol/ni/ fogja.
    Jobb lenne balesetmentesen!

    A balesetet szenvedett motorosnak mielőbbi teljes gyógyulást kívánok!”
  • 48. v.imre 2013. április 26. 10:00
    „Át nem gondolt, buta, mesterkélt ez az egész "jó oldali kitakarás" ügy. A rendőr éppen úgy egy köztiszteletben álló közember, mint egy tanár, bolti eladó, tervező, vasutas, katonatiszt... Ha megjelenik az utcán egy magyar ruhás ember, egyszerűen lefasisztázzák. Ha egy zsidó... De nem is folytatom. Miért ne lehetne vállalni az öltözetet, az arcot, a hivatást...? Ki szólt a médiának, hogy a képeken takarni kell egy egyenruhás arcát? Senki nem szólt. Buta ostoba nézet, rögzült szokások. Magunkat butítjuk el, de ezerrel! Mint a nyelv szlengje itt Szegeden: "Dugó tér" A Dugonics tér helyett. És erre tetőzik Európában a könnyű drogok és az azonos neműek házassága...! Nem kérek sem ebből, sem abból. Maradjunk meg embernek.”
  • 47. czindi 2013. április 26. 08:56
    „Érdekes ország ez. Vagy már tényleg ennyire félelemben kell élni? (Szinte) soha, senki nem meri vállalni az arcát, semmilyen riportban?! A hétpróbás, gazember bűnöző arcát meg nem lehet mutatni, emberiségi jogokra hivatkozva. Csak egy törvényt kellene hozni ( most a kétharmaddal (?!) mosolyogva meg lehetne tenni): emberiségi jogai csak a tisztességes embereknek vannak! Aki bűnt követett el, annak nincs, mert lemondott róla! ( Tudják: "Ön dönt: iszik vagy vezet?!") Ön dönt: emberiségi jogok, vagy a bűnözés.
    Legyen már jogom nekünk, tisztességes embereknek tudni, hogy ki az az állat, késsel fenyegetőző vadbarom, akitől óvni kell(ene) magamat és a családomat? Ha szembejön az utcán, állhassak készen a védekezésre? Kevés dolog volt jó a SZU-ban, de ez igen: borotválatlan (bár ma szinte mindenki olyan?!), ápolatlan arc a szégyen-táblára, mindenki láthassa!”
  • 46. v.imre 2013. április 26. 05:28
    „"Szolgálati" kérdésem volna: A nyitó oldali képen (sorban a 11-en) miért kell kitakarni a bennünket védő és szolgáló rendőr barátunk arcát? Külföldi és hazai sajtó és tv példákat látva nem tapasztalok hasonló gyakorlatot.”
  • 45. czindi 2013. április 25. 20:37
    „Tegnap Makóról mentem Szegedre, a megengedettnél kicsit gyorsabban. Kb 95-tel. Csak az a motoros nem előzött meg engem, aki nem járt arra. ( úgy szeretnék már egyszer végre szabályosan közlekedő motorossal találkozni! Úgy tűnik, ez lehetetlen, mert amikor meg én vagyok motorral, akkor - ugyi - nem lehet ott autóval is...) Persze gyógyulj meg, de: az ötven az ötven...”
  • 44. Lacusch69 2013. április 25. 20:03
    „41. Szóval rajtad volt a komplett jelmez. Nagyon helyes, legalább ennyi esélyt adjatok magatoknak!
    Anno nekem valószínűleg az életemet mentette meg a bőrruha-gerincprotektor-sisak-csizma kombó.
    Soha nem értettem a rövidgatya-póló-strandpapucsos lökötteket...”
  • 43. Antiszociális 2013. április 25. 18:13
    „Na örülök hogy jol vagy testvér :) Igazából nem is számítanak az idiótábbnál idiótább hozzászólások , csak ez a lényeg.
    Gyógyulj meg mihamarabb , hogy újra élvezhesd a vasat ebben a jo időben. :) Szép napot . Üdv egy motorostól.”
  • 42. igazságkatonája 2013. április 25. 18:06
    „Dendri jól mondod!

    (24. § (3) Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékát jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (jobb szélső sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről.)”
  • 41. SuzukiGSX750F 2013. április 25. 17:59
    „Mindenkinek köszönöm a jókívánságokat. Én voltam az a motoros ma reggel. A zöld lámpánál állóhelyzetből indultam el . Ennyit a száguldásról. Kb 60 méternyire történt a baleset. De sajnos mindkét oldalon(autós, és motoros) követnek el hibákat. Rendesen fel voltam öltözve, megúsztam egy bordatöréssel és lehorzsolódott végtagokkal. Mi történik ilyenkor a rövid nadrágos robogósokkal? Motorral a testén csúszik a betonon. Vigyázzon mindenki a másikra. Széles utat!”
  • 40. Lacusch69 2013. április 25. 16:29
    „38. Egészen pontosan GSX 750 F.
    Sport túra? Hmmm... Annak is nevezheted ha akarod (meg a marketing is), de én nem tudom, hogy mi a sport benne...”
  • 39. dendri 2013. április 25. 15:05
    „31. jozko
    Csak néhány dolog... Meg kell állni. Ilyen egyszerű. Nem nagyon divat mostanában, de ahol ilyen bonyolult helyzet áll elő (gyalogos, bicajos, védett útvonal, buszöböl), ott bizony meg kell állni, körülnézni, kivárni a megfelelő pillanatot. Nem kell gördülve, sietve megoldani és kész. Kellene oda egy STOP tábla, bár manapság már azt sem tiszteli senki.
    A buszöbölből a buszos nem vághat ki eléd, hiszen kötelező kiengedned. Eleve úgy kell megközelíteni a buszöbölben álló buszt, hogy a jelzése esetén azonnal ki tudd engedni: neki van elsőbbsége.

    A gyalogos sem érhet váratlanul, úgy kell megközelíteni a zebrát is, hogy el tudd engedni akár az átfutó gyalogost is. A villogó és a prizma pedig csak jelzés, nem védelem. Aki a felfestett zebrát nem tiszteli, azt a villogó és a prizma sem fogja meghatni. Egy járdasziget viszont elférne ott, kifelé a külső sáv úgyis csak parkolónak van használva, egy kis sávelhúzással lenne is helye, no az javítana a helyzeten, nagyobb figyelemre intené az autósokat.”
  • 38. atti414 2013. április 25. 15:02
    „25. Lacusch69 2013.04.25. 11:34

    Ez nem GSX750, hanem GSXF750. És hivatalosan a sport-túra kategória. Szerintem.”
  • 37. állatbarát3 2013. április 25. 14:42
    „33. partsap
    "ha elegendő hely áll rendelkezésre"
    Bocsi, de ezen van a hangsúly.”
  • 36. babar 2013. április 25. 14:22
    „"
    15. CID 2013.04.25. 10:37
    Tizenketteske, ezt nagyon el<moderálva>tad.
    "
    12. CID 2013.04.25. 10:17
    "
    Keményen beszóltál magadnak!
    Hehehe!”
  • 35. ráérő 2013. április 25. 13:43
    „29.
    .." körforgalomba befelé indexelő nőről meg ne is beszéljünk... DE legalább indexel!"
    Kár volt ki röhögnöd,mert semmi szabálytalanságot nem követett el...
    Nem fogsz röhögni viszont ha nem igy csinálod és 100-200 euróra megbüntetnek valamelyik külföldi országban(akár nyugaton is).”
  • 34. fazer 2013. április 25. 13:23
    „#30
    koma! :D
    A szövegértelmezést tanítják az elemiben. Hogy hova sorold magad? Rád bízom. Ha ezzel megvagy, szerezz be egy ékezetes klaviatúrát! Peace!
    Üdv,
    egy g astrás”
  • 33. partsap 2013. április 25. 12:49
    „Üdv mindenkinek!
    Jobbulást a balesetben megsérült motorosnak, remélem maradéktalanul felépül a sérülésekből.
    Több figyelmet az utakon, kevesebb ellenségeskedést, több toleranciát, stb,stb...
    18. állatbarát3
    "Ismét leírom, nem védem az autóst, a meglévő infók szerint hibázott, de a motorosok a szlalomozással pillanatok alatt ott teremnek melletted, vagy előtted még akkor is, ha az autósok a piros jelzésnél szabályosan várakoznak.
    Képesek pár centikkel elmenni melletted.
    Hidd el ezt tapasztalatból írom."
    A félreértések elkerülése végett felhívnám figyelmedet egy ezzel kapcsolatos jogszabály változásra ami már 3 éve érvényben van, engedd meg hogy ideklónozzam szó szerint.
    "A kerékpárosok a továbbiakban az álló járművek mellett előre sorolhatnak. A forgalmi okokból, pl. a piros lámpánál álló járművek mellett jobbról haladhatnak előre. Ez akkor lehetséges, ha elegendő hely áll rendelkezésre, és az irányváltoztatásban nem akadályozzák az e szándékukat jelző járműveket. Így elkerülhető, hogy a lassabban induló kerékpárok a zöld jelzésre a környezetükben meglóduló gépkocsik közé szoruljanak. A motorkerékpárok és a segédmotoros kerékpárok nem csupán az egyéb járművek mellett, hanem akár közöttük is előre gurulhatnak.

    Megengedőbb sávhasználat a motorkerékpárosoknak. A módosítás minden forgalmi sáv használatát lehetővé teszi a motorkerékpárok számára a három vagy több sávos utakon. Eddig ezekre a balra bekanyarodás esetét kivéve csak személygépkocsik hajthattak rá. A módosítás a kétkerekű motorkerékpárok és kétkerekű segédmotoros kerékpárok számára megengedi az autóbuszsáv használatát. Ezek a járművek a jelentős sebességkülönbség miatt nem lassítják a buszközlekedést.

    További balesetmentes közlekedést mindenkinek!”
52 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ötven kínai gyerek érkezik

A több mint 200 halálos áldozatot követelő, 7-es erősségű kínai, szecsuani földrengés helyszínéről ötven gyermeket hívott meg Ujhelyi István Tovább olvasom