Délmagyar logó

2019. 02. 20. szerda - Aladár, Álmos 1°C | 12°C Még több cikk.

Nekiment a kerékpáros az autónak

Szeged – Mentő vitte el csütörtök délután a Brüsszeli körút–Sándor utca sarkáról azt a kerékpárost, aki nekiment egy autónak.
Egy, a József Attila sugárút irányába a járdán tekerő biciklis valószínűleg későn észlelte a Sándor utcából, a Brüsszeli körútra jobbra, kis ívben kanyarodó Skoda Fabiát, aminek teljes lendületből nekicsapódott. Az autó jobb sárvédőlemeze megsérült, eldeformálódott a kerékpár kereke, a bringást pedig kórházba szállították. Érdekesség, hogy szemben, a Brüsszeli körút páros oldalán, egyébként közös gyalogos-kerékpár út van, azaz, ha szabályosan közlekedett volna a kerékpáros, elkerülhette volna a balesetet. A biciklisek nemtörődömségét jelzi, hogy miközben a rendőrök a balesetnél helyszínelnek többen is a záróvonalon, a 43-as úton keresztbe a Dugonics utca felé tekernek.

Nekiment a kerékpáros az autónak. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

A sofőr lapunknak azt mondta, esélye sem volt megállni, a bringás egyszerűnek nekiment az autójának.

Olvasóink írták

152 hozzászólás
  • 152. J.G. 2013. március 10. 22:38
    „150. okz63 2013.03.10. 14:12
    Akkor az esetek 50-60%-ában kellene biciklit használni. Az a baj, hogy most kb. 12-15% körül járhatunk.
    Tény, hogy növekszik. Pl. az ilyen intézkedések is elősegítik.”
  • 151. TZiky 2013. március 10. 16:26
    „148. ifj. Nagy Gábor
    "Azért normális esetben oda kéne festeni, ahova a pozicionálást is javasoljuk..."
    "Normális esetben" sem a Makkoserdő soron, sem a Nagykörút kerékpározható szakaszán nem dudálnak sem mögöttem, sem mellettem...

    Juteszembe...
    _THX_.
    Mert teljesen jó hogy Dugó téren a körforgalmakban explicit módon az úttestre lett téve a kerós haladás... Ha van ráhatásod, légyszi konfigoltasd már újra ugyanezen tervezővel a Csillag tér környékét is, mert ahogy érzem, ő gyakran szokott nyeregben is ülni, nem csak az íróasztal mögötti székben. Nagy valószínűséggel hajtanám úgy a csőcsacsit, hogy az ő kezében van a kormány...

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 150. okz63 2013. március 10. 14:12
    „144. ifj. Nagy Gábor 2013.03.10. 10:57
    "Tudod minél kisebb, annál hatékonyabb rövid távon és szűk helyeken!"
    Ez a lakossági közlekedés kb. 50-60 %-ban megoldható, de ott van az összes többi.
    Tudod, egy párszor kielemeztük, hogy a kerékpár még mindig nem alkalmas mindenre.”
  • 149. tol 2013. március 10. 11:43
    „a hozzászólásokból nekem az derül ki, hogy a tolerancia hiányzik a szegedi emberekböl. Pax vobiscum, testvéreim és mindjárt könnyebb lesz egymás mellett - közlekedni! A téma aktualitását mutatja hogy egyszer véletlenül egy szerencsétlen pillanatban a pasas ráfordult egy autóba, máris 149 szösszenet született. Türelem békés egymás mellett élést terem! Jobbulást a bamba polgártársnak!”
  • 148. ifj. Nagy Gábor 2013. március 10. 11:13
    „142. atomboy
    "A kerekparos nyom azt jeloli, hogy az uttest kerekparozasra ajanlott, es a tobbi kozlekedonek fokozatosan szamolniuk kell a kerekparosokra. Vagyis nem pozicionalast javasolja, csak azt, hogy uttesten haladj jarda helyett."

    Azért normális esetben oda kéne festeni, ahova a pozicionálást is javasoljuk...”
  • 147. ifj. Nagy Gábor 2013. március 10. 11:13
    „135. Egyszercsak
    "A Bercsenyi utcan ott a sav (de minek..),megis minden reggel kozepen tekernek..gyerekestol."

    Sáv nincs, csak a kereszteződésekben néhány terelővonal, figyelemfelhívásul a szembeirányú kerékpáros forgalomra.”
  • 146. ifj. Nagy Gábor 2013. március 10. 10:59
    „115. Ebgondolat
    "Én teljes mértékben egyetértek veled abban, hogy a kerékpározás kapjon bizonyos előnyt az autós közlekedéssel szemben!
    De a kerékpáros szabálytalankodók is kapjanak akkora büntetést, mint az autósok! A kerékpáros közlekedőkre pont úgy vonatkozik a KRESZ, mint az autósokra. A súlyosan szabályszegő kerékpárosoknak is nyugodtan ki lehet osztani 30-50 ezres bírságot!"

    Ezzel én is egyetértek, bár a bírságolás mértékében bizonyos fokozatosságot azért jónak tartanék.

    "Jó pár hónapja a Gutenberg utcában sétáltam, amikor egy mellettem elhaladó kerékpáros szóvá tette, miért fújom rá a füstöt. Felvilágosítottam, hogy a kijelölt kerékpáros közlekedés az úton van, amit tábla is jelez. Ekkor szó nélkül elsomfordált.... a járdán. Akkor miről is beszélünk?"

    A Gutenberg utca érdekes eset, nem vagyok benne biztos, hogy ott a hagyományos definíciók szerint létezik külön úttest és járda, de ha hosszában végigmegyek rajta, akkor azért a középső útpályát választom.

    "Ahogy korábban is mondtam: lehet itt akár milyen fejlett kerékpárutat kiépíteni, amíg a biciklizők többségének nem vezet nyíl egyenes út az otthonától a célállomásig, addig úgy is birka módjára közlekednének."

    A belterületi kerékpárút akkor a legfejlettebb, ha nincs! Ha ugyanis megépül, azonnal plusz konfliktuspontok keletkeznek az esetek nagy részében!”
  • 145. ifj. Nagy Gábor 2013. március 10. 10:57
    „111. TCHGabika
    "Ket iranyu bicajut van, nem mehetsz az uton. Es pont Atomnak, a bringas kerekparozas elharcosanak"

    Tetszik ez a "bringás kerékpározás", azon töprengek, vajon milyen lehet a nem bringás kerékpározás. :-))))

    Ami az első részét illeti, vagy az Oskola utcai táblázást nem ismered, vagy a kerékpárút nevű jelzőtáblát. Vagy ismered mindkettőt és szándékosan állítasz valótlanságot...”
  • 144. ifj. Nagy Gábor 2013. március 10. 10:57
    „109. okz63
    " 107. atomboy 2013.03.08. 09:49
    "En nem szeretem azt az alternativat, a macskako, a korzozo gyalogosok miatt. En Var utca - Deak utca - Hid utca viszonylatban megyek tovabb a hidrol. De en is orulnek, ha lehetne egyenesen lejonni. "

    Rendben, ha elintézed nekünk, autósoknak, hogy a Nagy J. utca felöl is be lehessen hajtani a Belvárosi híd felé és ne kelljen fél Szegedet ezért körbe kerülni, akkor cserébe mi, autósok is elintézzük ezt nektek. Áll az alku? Ja, hogy ez már nem tetszik? Látod, nekünk sem akadálytalan az életünk a városban. ;-) "

    Megismétlem, ha ugye a repülővel se lehet bemenni mindenhova, ahova autóval, úgy autóval se mindenhova, ahova biciklivel.

    Tudod minél kisebb, annál hatékonyabb rövid távon és szűk helyeken!”
  • 143. okz63 2013. március 09. 20:06
    „130. kvendi 2013.03.08. 19:33
    "de mi van ha pl.: egy kocogó, vagy buszhoz futót, csap el az alárendelt útról jobbra bekanyarodó autós...? "
    Azoknak sincs ott elsőbbsége az autóssal szemben, mivel a tábla csakis a járművekkel szemben jelez elsőbbségadást. ;-)”
  • 142. atomboy 2013. március 09. 18:24
    „140. sóska66
    A kerekparos nyom azt jeloli, hogy az uttest kerekparozasra ajanlott, es a tobbi kozlekedonek fokozatosan szamolniuk kell a kerekparosokra. Vagyis nem pozicionalast javasolja, csak azt, hogy uttesten haladj jarda helyett.

    Egyebkent, van egy konyvem, "A nagy kerekparkonyv" (2005) kiter erre a korforgalomban valo kozlekedesre is, 106. oldal bal also sarokban van egy kep arrol, hogyan kell kerekparral balra menni a korfogalomban. Ugy, ahogy rajtam kivul masok is tanacsoltak: minel inkabb a korfogalom belso korhez kozeledve.”
  • 141. TZiky 2013. március 09. 14:19
    „Hát ne a kerékpáros piktogramon menj, mert az a piktogram csak ajánlás...

    Én amikor mentem egy kört mindkét körforgalomban, egyből kiszúrtam, hogy ha a piktogramon megyek, akkor esetleg némelyik bádogkasztnis meg fogja próbálni, hogy mellém jöjjön ami viszont erősen csökkenti az én biztonságomat... Szóval simán mentem beljebb, hogy eszébe se jusson mellém jönni. Ugyanez van a két körforgalom közötti szakaszokon is, mert ebből a szempontból szerintem ott is eléggé az úttest szélére került a piktogram.

    Üdv:
    TZiky:-))”
  • 140. sóska66 2013. március 09. 12:58
    „136. atomboy 2013.03.08. 23:08
    134. sóska66
    Ezert kell korforgalom kozepe fele minel jobban behuzodni, hogy ne tudjanak elozni.

    Szerintem én ott mentem ahol a kerékpár jel van. és az a kör nagy ívére van felfestve...nem pedig a a kör kisívére.”
  • 139. vélemény 2013. március 09. 01:56
    „20. CsImre
    .. aki így nekihajt egy autónak, az olyan, mint a bágyadt őszi légy, és egyértelműen hibás.
    - Ez nagyon jó hasonlat lenne, ha most szeptember lenne és nem március. :))”
  • 138. eleonóra 2013. március 08. 23:15
    „Egy szó ,mint száz.Nincs rendben minden ezekkel a biciklis utakkal.Hol a járdán, hol az úttesten vezetI.Tudom ! így van kijelőlve.Annak van igaza, aki az úttestre a járda mellé küldené őket.Akkor mindenki tudná a szabályt / talán /.Én régebben szerettem biciklizni ,de ma már életveszélyesnek tartom.Igaz kocsival se egyszerű a sok változást követni.”
  • 137. CsImre 2013. március 08. 23:10
    „134. sóska66:

    Nem szabad helyet hagyni az előzéshez, középen ajánlott menni, azért is van odafestve a jel. Hülyebiztos megoldás nincs.”
  • 136. atomboy 2013. március 08. 23:08
    „134. sóska66
    Ezert kell korforgalom kozepe fele minel jobban behuzodni, hogy ne tudjanak elozni.”
  • 135. Egyszercsak 2013. március 08. 22:50
    „Torom a fejem, hogy ugyan mennyivel tekerhetett a bringas es szetnezett-e, amikor az elsobbsegadas kotelezo tabla elott lassan kozlekedo autoba igy bele tudott rohanni..... Mert azt kizartnak tartom, hogy az autos mert volna 50-nel rakanyarodni a nagykorutra.

    En ugyan autoval jarok, de az a tapasztalatom, hogy az idosebb biciklisek ismerik a kreszt nagyreszt, de a jobbkez-szabalyt biztosan. Nem feltetlenul a bicikliut kizarolag, hanem a kresz ismerete is segitene megoldani az ilyen problemakat. A Bercsenyi utcan ott a sav (de minek..),megis minden reggel kozepen tekernek..gyerekestol. Egyebkent ha nekem kreszvizsga kell ahhoz, hogy az uttesten kozlekedjek, akkor az ugyanott kerekezo kerekparostol is el lehetne varni. Mellesleg tisztelet a kiveteleknek, sok biciklis igenis komolyan veszi a kozlekedest.

    Ettol fuggetlenul jobbulast a bringasnak!”
  • 134. sóska66 2013. március 08. 22:23
    „Nem tartom magam felelőtlen kerékpárosnak. Még is kerülök veszélyes szituációba . A minap a körforgalomban haladtam mikor egy autós balról előzött majd azonnal jobbra fordult és meg is állt---szinte keresztben előttem....mert a zebrán gyalogos ment át. Én meg éppen, hogy megtudtam állni mögötte....Ja és ez a Dugonics téren na körforgalomban volt...ugye ott most már kijelölték a kerékpárosok ,,helyét",,,,.....ennyit a biztonságról.”
  • 133. J.G. 2013. március 08. 20:59
    „78. Elendur 2013.03.08. 07:02
    Pl.?”
152 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Vigyázzon! Csalók gyűjtenek az újszülöttmentők nevében

A Szegedi Újszülött Életmentő Szolgálatra hivatkozva gyűjtenek adományokat csalók. Tovább olvasom