Délmagyar logó

2019. 01. 21. hétfő - Ágnes -2°C | 2°C Még több cikk.

Nyomd a féket! - 30-as korlátozások városszerte

Szeged – Korlátozások a 43-ason, forgalomlassítások városszerte. A Bertalan hídon 4 helyen kell 30-ra lassítani, a Belvárosi híd teljes szakaszán csak biciklis tempóban lehet haladni. Miért kell a sok korlátozás? Kinek jó, ha 30-cal araszolnak az autók? Ön hova rakna még 30-as táblát? Szavazzon!

Aki Makó felől Budapestre tart, annak Szegeden több alkalommal is 30-ra kell lassítania. Alig hogy beér Makóról a megyeszékhelyre a 43-as úton: a várost jelző táblát rögtön egy 30-as korlátozás követi a szőregi dombnál. A Temesvári körútig a Makai úton még 2 alkalommal kell 50 kilométer/óráról lassítanunk a járdaszigetek miatt. Ahelyett, hogy 70-nel haladna befelé a kocsi- és kamionfolyam egyfolytában fékezni kell, időnként balesetveszélyt okozva ezzel. A Temesvári körútra is csak 40-nel lehet kanyarodni, a Bertalan hídon irányonként két alkalommal kell 30-ra fékezni – a dilatáció hibája miatt. Aki autóval a Csongrádi sugárút–Rókusi körút irányában hagyná el a várost, az épülő körforgalom miatt újra 30-ra kell lassítania. A Dorozsmai úton már nincs több tilalom, 50-nel lehet kifelé haladni a városból. Miért ez a sok korlátozás? Miért nem lehet 70-nel átzúgni a városon?

– A 43-as főút Újszeged és Szőreg közötti szakaszán, több helyen érvényben lévő „30 km/óra sebességkorlátozás" rövid szakaszokon és a meglévő autóbusz-megállóhelyeknél kialakított, a gyalogosok biztonságos átkelését biztosító középszigeteknél érvényes – tájékoztatta a delmagyar.hu-t Gádzser Gábor, a Magyar Közút Forgalomtechnikai és Kezelői Osztály vezetője.

Hozzátette: – Amennyiben a 43-as főút tranzitforgalma (várhatóan ebben az évben) átkerül az M43-as autópályára, és a főút felszabadul, felül fogjuk vizsgálni a sebességkorlátozások szükségességét, és véleményem szerint nagy esélye van annak, hogy meg fogjuk szüntetni azokat. Az 5-ös Budapesti úti és Dorozsmai úti szakaszán a nyomvályúk miatt nem lehet a sebességet 70 kilométer/órára növelni. A Bertalan hidat, amint az időjárás engedi, kijavítjuk – ez leghamarabb március közepén kezdődhet, és 3–4 hétig tarthat.

30-as korlátozás a Makai úton. fotó: Segesvári Csaba
30-as korlátozás a Makai úton.
Fotó: Segesvári Csaba

– Egy lakossági kezdeményezés kapcsán merült fel, hogy biztonságosabb átkelőket kellene építeni a Szőregi útra – mondta Iványi Aurél önkormányzati képviselő. – 5-6 utca lakói 2006-ban összefogtak, és aláírásgyűjtésbe kezdtek, hogy a buszmegállók közelében könnyebben tudjanak átkelni az úton,. A közútkezelő a járdaszigeteket és az átkelőket csak sebességcsökkentéssel együtt tudta megépíteni, ezért a 30 kilométer/órás korlátozás – magyarázta a járdaszigetek megépítésének előzményét Iványi.

Szegeden a Földmíves utcában és a Huszár Mátyás rakpart mindkét oldalán 30-as tábla várja az autózókat. A Belvárosi hídi korlátozás az új sávkialakítással együtt készült el.

Bertalan híd. Irányonként kétszer kell lassítani. Fotó: Segesvári Csaba (galéria)

– A bevezetett sebességkorlátozás a mindkét irányba közlekedő széles tömegközlekedési járművek, az úttesten kijelölt kerékpársáv, valamint a kerékpársáv egyik oldalán található magas útszegély miatti esetleges balesetveszély megelőzését szolgálja – nyilatkozta Kósa János a városüzemeltetési irodától. A rakparttal kapcsolatban Kósa hozzátette: – A le- és felhajtók, a hídelemek főként télen a Tisza miatt könnyen lefagyhatnak – a föld nem melegíti az elemeket, gyorsan lehűlnek a levegő hőmérsékletére. A Földmíves utcai 30 kilométer/órás korlátozásokat pedig az iskola és az óvoda közelsége indokolja – így fokozottabban védettek a kisgyermekek.

Szentesen 70-nel

Egy képviselői indítvány nyomán a csongrádi útra, a 45-ös út Csongrád felé vezető szakaszára 70-es táblát helyeztek ki, ezzel is gyorsítva a forgalmat. – Az út két oldalán szervízút is fut, ezért nem okoz gondot a sebességnövekedés. Az ott lakók ingatlanjaikat egyébként is a párhuzamosan futó útról közelítették meg – tájékoztatta a delmagyar.hu-t Cseuz András Csaba a szentesi önkormányzattól.

Vásárhely: belvárosi, hódtói korlátozások

Hódmezővásárhelyen 30-as övezet található az Oldalkosár utcai, illetve a Hódtói lakótelepen. Mindkét helyen nagy a gyalogosforgalom, illetve rengeteg a gyerek. Az Oldalkosár utcán az átmenő forgalom is nagy, a Hódtó pedig egyenesen célponttá vált az autósoknak az ott lévő hipermarket miatt. Tavaly még 30-as táblák álltak a 47-es főút népkerttel párhuzamos szakasza mellett is, de azokat már beszedték, mert senki sem tartotta be a sebességkorlátozást.

Olvasóink írták

116 hozzászólás
  • 116. z927 2010. március 08. 07:50
    „111. hozzászólás klj_54 2010.03.03. 13:18

    Igen is jogosan nevezi gyilkosnak. Főleg, ha emberi élet a tét, márpedig ebben az esetben az volt sajnos. Ha mind ez (ne adj´ Isten) a TE családodban fordulna elő szerintem te is ugyan ilyen véleményen lennél. Az, hogy nagyobb járművet vezet valaki, még nem mentesíti a szabályok betartása alól.”
  • 115. Larinka 2010. március 04. 10:47
    „110. hozzászólás vuk 2010.03.03. 08:47
    "102. hozzászólás Iccuka 2010.03.02. 21:45 "

    Nem kellene a belvárosba kocsival bejönni, ha
    1., lenne megfelelő tömegközlekedés is (leginkább árban)
    2., biztonságos, őrzött (mély)garázs a városokba bevezető utak mentén.

    Mert amíg ilyen a közbiztonság, és a morál hogy a munkahelyemen a ház előtti parkolóban meghúzzák az autómat és ott hagy egy szó nélkül, addig nem fogom egészre napra ott hagyni valahol a prérin, sőt annyiba vagy kevesebbe kerül az üzemanyag ha 2-3 megyünk, mintha mindannyian megvesszük a bérletet. és valljuk be őszintén elkényelmesedtünk. Sokkal egyszerűbb gyorsabb, kényelmesebb autóval menni, mint busszal.
    Viszont vannak olyan zöld vagy burkolt terek, ahova felújítás előtt milánói módszerrel leraktunk volna 2-3 szintes mélygarázst akkor nem lenne ennyi bajunk a parkolással. Tudom, hogy nem kis költség és főként óriási felfordulás, de aktuális pillanatban minden építő munka ilyen, amikor meg a hasznát élvezzük, akkor már nem is gondolunk arra hogyan jutottunk idáig.”
  • 114. Larinka 2010. március 04. 10:36
    „Agáta (115. hozzászólás)-hoz annyit tennék hozzá, hogy pont így gondolom én is, sőt 20-as táblát, nem is 30-ast. Meg a kedves felmenő ismerősét annak azt kitalálta, hogy úgy ússzunk meg olcsóban egy útfelújítást, hogy normális alap+burkolat helyett tegyünk ki műanyag táblák milliónyit.
    Van további meglátásom is, csak annyira bosszant ez a fajta mentalitás, hogy előbb lehiggadok és aztán írom le.”
  • 113. Agáta 2010. március 04. 08:56
    „Egyszerű a válasz: Sehová és mindenhová, vagyis a szeged táblához :-)”
  • 112. rebcat 2010. március 03. 15:33
    „A közlekedést - elvileg - lassítani hivatott a zebra az új KRESZ szerint. Iskolák, óvodák közelében létezett a gyermekek jelenlétére figyelmeztető tábla. DE: mondjuk este 9-kor miért kell 30-cal menni az iskoák, óvodák környékén? (Ld. Földmíves utca.) Főleg mivel a zebra miatt egyébként is le kell(ene) lassítani. A kiskörút - bár ott nincs 30-s korlátozás - a közlekedés szervezés "csúcsa". Valószínűleg azt szerették volna, hogy minél kevesebben vegyék igénybe, ezért addig lassították az áteresztő képességét, hogy szinte állandó a dugó.
    Hogy hová is kellene 30-as segbességkorlátozó tábla? Sehová. Az autósokat kellene úgy "nevelni", hogy maguktól is fel tudják mérni mikor mehetnek 50-el, mikor 20-al, vagy 30-al.”
  • 111. Dema 2010. március 03. 13:46
    „110. vuk
    Kötelező minden gépjárműbe a KM óra. Sőt teherbe még a tachograf is, amit ellenőriztetni kell 2 névente a hitelesítését. Műszakin ellenőrzik!!”
  • 110. Dema 2010. március 03. 13:43
    „107. nanemaaa 2010
    Én ma azt éreztem az új hídon, hogy gyorsabb a bringás a kis piszok mint én. De nekem muszály mennem kocsival! Mi a ..... van ott 30-as tábla. Teljesen értelmetle! főleg a második szegedről haladva. De a Trafi az élvezi! Csak 25-tel mész, ha biztos akarsz lenni a dolgodba! Elmebeteg aki kitalálta. Nem gondolkozik reálisan. Mindenki csak bosszankodik, azért mert valaki egyészen kicsi agyából kipattant a dolog. Hangsújozom a második tábláról beszélek.”
  • 109. klj_54 2010. március 03. 13:18
    „58. hozzászólás katicaa 2010.03.02. 15:09
    Részvétem,
    de ez nem ment meg párkérdés elől!
    Normális vagy?
    Milyen jogon nevezel gyilkosnak egy gépkocsivezetőt?
    Te még sosem tévedtél?
    Nem ismerve a körülményeket kérdezném: Öcséd minden szabálynak eleget tett?

    Könnyű ám feleslegesen ítélni, a valós tények ismerete nélkül.”
  • 108. vuk 2010. március 03. 08:47
    „102. hozzászólás Iccuka 2010.03.02. 21:45
    Tudod miert nem jarhato a belvaros kocsival? Mert tul sokan akarnak azzal menni. A problema ellen lehet tenni: te magad tehetsz ellene: ha nem muszaj nem kocsikazol. (A masik megoldas nem jarhatobb: le kell dozerolni egy csomo hazat es utat es parkolokat epiteni a belvarosba - az jo?).

    107. hozzászólás nanemaaa 2010.03.03. 00:09
    Autoba kotelezo a km-ora? Ezt hol olvastad?
    Es amelyikben van, az hiteles? Szerinted?”
  • 107. reagens 2010. március 03. 08:36
    „Biciklivel is túllépöm a 30-at.
    :))”
  • 106. sagan 2010. március 03. 00:52
    „Akit zavar a dugó, a harmincas tábla, nem talál parkolóhelyet ott ahol szeretne és épp nem visz 100 kiló befőttet és 3 gyereket, 10 -15 perc bringázással 20 km2-nyi területet tud elérni. Ez elég nagy darab Szeged belső területén.
    http://picasaweb.google.hu/saganbp/10percbringa#5441903051655148690”
  • 105. nanemaaa 2010. március 03. 00:09
    „Csak csendben kérdeem: Ha eg ybiciklis gyorsabban meg y, mint 30, mit csinálnak vele?
    Vagy rá nem érvényes a tábla? Miért nem kötelező a kerékpárra a km-óra+rendszám?
    És a görkorcsolya pl lakóövezetben? (Jó, mondjuk ilye nutakon nem is lehet görkorcsolyázni...de az elvekkel mi lesz?)”
  • 104. franzvon 2010. március 02. 22:37
    „ifj. Nagy Gábor

    Ha el se indulunk otthonról, vagyis pl. a klotyóban maradunk újságot olvasva -az valóban csökkenti a halálos veszélyt...
    Viszont az életüket a klotyón olvasva letöltők is meghalnak egyszer-ha más nem, a klotyón ülve...”
  • 103. Csecs 2010. március 02. 22:11
    „Ahol szükséges, ott legyen. De NE útjavítás helyett! És városon kívül SEMMI KERESNI VALÓJA a 30-as táblának, mint ahogy a kátyúnak sincs (életveszély!!!)”
  • 102. unknown 2010. március 02. 22:10
    „Iccuka "...A Makai úti fotón éppen a másik oldalon van a tönkretett váró. (És azóta sem lett megcsinálva.)..."
    Már elvitték a roncsokat.”
  • 101. ifj. Nagy Gábor 2010. március 02. 22:01
    „96. hozzászólás franzvon 2010.03.02. 21:19
    "30 Km/h?

    Egy közepes, két szamár vontatta kordé sebessége."

    Meg a halálos baleset bekövetkezésének lényegesen kisebb esélye! De hát az emberélet nem számít, haladjunk... gratulálok...”
  • 100. Iccuka 2010. március 02. 21:45
    „Üdv mindenkinek!

    Én az autós társadalomhoz tartozom, ezért nagyon felbosszant hogy az egész városban csak lépésben lehet haladni. Néha úgy érzem, hogy leparkolok és inkább megyek gyalog tovább. Ha már ennyi pénzt fizetnek az autó tulajdonosok, akkor miért nem lehet használni az utakat?! Ha nem is 70km/h-val, de legalább egységesen 50-nel.

    A 30-as korlátozások a főutakon arra jók, hogy még egy kis bőrt tudjanak az emberről húzni... ugye véletlenül bele lehet futni a trafipaxba (akár csak 40-nel).
    A 43-as úton az ominózus buszmegállóhoz pedig nem 30-as tábla kellene, hanem egy JELZŐLÁMPA. Több embernek kellett meghalnia ahhoz, hogy legalább egy járdasziget legyen. De mint látjuk ez sem megoldás, mert a kamionosok így is 90-nel zúgnak végig. Tönkreteszik a buszmegálló fedett váróját, és az utakat. Az említett megállóban szinte minden héten történik valami. A Makai úti fotón éppen a másik oldalon van a tönkretett váró. (És azóta sem lett megcsinálva.)

    Egy szónak is száz a vége. Az egész város szinte teljességgel járhatatlan már évek óta. Nem a táblákat kellene egymás mögé sorakoztatni, hanem tenni a probléma ellen.

    Imádom ezt a város, mert gyönyörűen megszépült, csak az autóutak brutálisak.

    Mindenkinek balesetmentes és jó utat kívánok!”
  • 99. mgabca 2010. március 02. 21:42
    „" Miért ez a sok korlátozás? Miért nem lehet 70-nel átzúgni a városon?"

    Ez ugye költői kérdés volt????”
  • 98. szsmith 2010. március 02. 21:42
    „moderálva off”
  • 97. mgabca 2010. március 02. 21:40
    „Sok helyen kell a korlátozás, bár szerintem ne a gödrök miatt tegyék ki!
    A 30 as övezetekben néha életveszély közlekedni, mert a jobbkéz szabályt csak így lehet betartani!

    De van, ahol senki sem tudja, hogy mi oldja fel.. pl. a következö kereszteződés! ...és csak mennek hosszasan a korlátozott sebességgel, vagy pedig egyszerűen figyelmen kívül hagyják!

    A szabályokat be kell tartani, és kész...
    Felülbírálni nem az autós dolga!

    Egyet nem érteni azt szabad, de a büntetés attól még kijárna!”
116 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Az átlagos csapadék duplája esett februárban

Februárban az átlagos csapadékmennyiség duplája, 71 milliméter esett. Emiatt egyre nagyobb területek merülnek belvízbe, elnyúlik a Tisza tetőzése. Tovább olvasom