A 911-es pályaszámú Tatra a kecskési deltavágányon akart megfordulni. A villamos vezetője nem ment be a teljes szerelvénnyel a fordítóba. Ezért amikor tolatni kezdett a villamos hátsó forgóváza a belváros felé, az első pedig Kecskés felé fordult. A villamosvezető ekkor már nem tudta elkerülni a balesetet: nekiment a felsővezetéket tartó oszlopnak, amelyet majdnem ki is döntött. Az SZKT szakemberei a sérült oszlopot a helyszínen javítják meg. A villamosban is komoly kár keletkezett.
Jelenleg villamospotló buszok szállítják az utasokat az Anna kúttól Kecskés végállomásig és vissza. A 4-es villamos az Anna kút és Tarján végállomás között jár.
Délután fél 3-kor az SZKT dolgozói kivágták a hibás oszlopot, és először kézzel, majd egy exkavátor segítségével visszatolták a pálya végébe a sérült villamost. A Tatra-t később kamion segítségével a Pulz utcai remizbe szállítják.
A műszaki mentés több órán át tarthat a műjégpálya melletti fordulóban. A villamosforgalom legkésőbb délután 5 órára helyreáll.
hirdetés
hirdetés
hirdetés
A címoldal témái

Téli Szünet a megyekettes csapatoknál (11. rész): Nem sok pihenője volt a St. Mihály FC-nek
Lassan munkába lendülnek a Csongrád megyei II. osztályú labdarúgó-bajnokság csapatai is. A téli szünet alatt körbejárjuk, hogyan készülnek a résztvevők a tavaszi folytatásra. Sorozatunkat a St. Mihállyal folytatjuk.
Olvasóink írták
A cikk:
Szinte a tegnapi szerencsétlenül járt és kisiklott 4-es villamos történetét megelőző órákban hívta fel szerkesztőségünket egy kedves olvasó, hogy a villamosvonal lepusztult állapotára, egy kettétört (!) sínre hívja fel portálunk figyelmét. A Petőfi Sándor sugárút és a Földváry utca kereszteződésben, ahol a 10-es busz a Honvád téri végállomás felé befordul, a sínek 10-30 centire elmozdulnak, ha rájuk hajt egy nehezebb jármű, egy helyen pedig ketté is törtek.
Szerkesztőségünk ez ügyben felkereste először az Szegedi Közlekedési Társaság (SZKT) ügyeletét, ahol a hibabejelentésünket felvették, és az illetékeseknek továbbították. Majd sikerült beszélnünk Dózsa Gáborral, a cég ügyvezetőjével is, aki érdeklődésünkre elmondta, hogy napi pályabejáró ember dolgozik náluk, aki végigjárja a sínpályákat és jelzi a hibákat. A sínek nincsenek jó állapotban, ezen sokat segít a tömegközlekedési nagyprojekt - tette hozzá -, ami azonban nem érinti a 4-es szakaszát, így ott más forrásból kell felújítani. Nemrégiben sikerült a kecskési és a tarjáni végállomást teljesen korszerűsíteni. Elkezdték a síncseréket is, jelenleg a Pick megállónál tartanak. A 34 kilós síneket cserélik ki 45 kilósra. A munkálatokat hamarosan folytatják majd, de ehhez a forrásnak meg kell lennie, és csak abban az időszakban végezhető, amikor van lehetőség leállítani a villamosközlekedést. Dózsa Gábor hozzátette, hogy az akut problémákat persze rögtön orvosolják, és bejelentésünknek is utánajárnak, ha a repedés javításra szorul, akkor az úgynevezett téli eljárással, a hevederezéssel korrigálják a hibát.”
Szia Szusi! :-D
Már 22. éve nem élek otthon, és csak az emlékekből élek! Bocsi, és köszönet a kijavításért! :-D”
Ennél rövidebb villamos nincs tudtommal Szegeden. Ez nem csuklós volt hanem sima. Lehet ez volt a baj. ;-)”
Emlékszem, amikor megjelentek Szegeden az orosz trolik, nem volt olyan nap, hogy ne cibálták volna le a felső vezetéket! Mi buszosok, csak röhögtünk az eseteken, és volt olyan eset, hogy az Attila utcában a Jégkunyhó előtt tépte le a vezetéket, és mi tolattunk vissza a csuklóssal - már aki tudott tolatni -, a Guttenberg(?) irányába! Majd, miután megszokták a "tyúkbelet", aztán nem akartak a buszos stílusban, szabadon száguldozni! :-D
Esetleg, nem volt gyakorlata a "hernyós" villamoshoz, - ez lehet a mentsége! -, mert előzőleg egy "kölök" - rövidebb villamost - vezetett!”
:)”
:o)”
"Szajolt is ilyen hiba okozta: a forgóvázak közötti aláváltás..."
Ezzel duplán nem értek egyet: ez itt nem aláváltásnak tűnik, hanem rugós váltóról nem lehaladás utáni visszafogásnak (a végeredmény valóban olyan, mintha aláváltottak volna, ez igaz), Szajolban viszont tolatás közben felvágták a váltót és ott a bajt az okozta, hogy így kitérőben állt a váltó, amire az egyenesben megengedett sebességgel hajtott rá a vonat és emiatt kisiklott.”