Délmagyar logó

2018. 12. 19. szerda - Viola -9°C | 1°C Még több cikk.

Szegeden is egyre több a variáció a számla rendezésére

Szeged - Két szegedi vendéglátóhelyen már nemcsak készpénzzel és bankkártyával, hanem mobiltelefonon is rendezhetjük a számlát. Az új szolgáltatás lehetővé teszi az autópálya-matrica vásárlást, a vizitdíj fizetését és különféle rendezvényekre a jegyvásárlást is.
– Mobiltelefon segítségével szeretnénk fizetni az ebédet – mondtuk a pincérnek a szegedi Port Royal étteremben. Kérésünkön nem csodálkozott a felszolgáló, hozta a számlát. Telefonunk megfelelő menüjéből kiválasztottuk az étterem nevét, beírtuk a számla összegét – és kész. Fizetés elintézve.

Két szegedi vendéglőben már telefonon is fizetheti számláját a vendég. Fotó: Karnok Csaba

A Port Royalban egy hete üzemel egy új szolgáltatás, mely az iziSHOP nevet viseli, és lehetővé teszi, hogy maroknyi telefonunkkal rendezzük a számlát. Egyelőre ezenkívül még csak a Mojo Clubban van erre lehetőségünk. Ugyanezzel a programmal autópálya-matricát, több egészségügyi szolgáltatónál vizitdíjat fizethetünk, és különböző rendezvényekre, például a Szegedi Nemzeti Színházba, a Reök-palotába, illetve egyes sporteseményekre, koncertekre is vásárolhatunk így belépőjegyet.

– A vevőnek egyszer kell telepíteni telefonjára az alkalmazást, melyet egy SMS elküldésével pár perc alatt megtehet. A beüzemeléshez szükséges információkat az iziSHOP honlapján lehet megtalálni. A fizetéshez rendelkezni kell egy elektronikus vásárlásra alkalmas Visa, vagy MasterCard típusú bankkártyával is, mivel az összeg levonása bankszámlánkról történik. Emiatt a telepítés során egyszer a bankkártyánk adatait is meg kell adnunk – magyarázta Fejes Sándor, a mobil fizetési rendszert kifejlesztő és üzemeltető szegedi Hedz Kft. ügyvezetője. Elmondta, a módszer a mobilszolgáltatóktól teljesen független, akár külföldi mobiltársaságok ügyfelei is használhatják, angol és német nyelven. Terveik szerint a szolgáltatással hamarosan a közlekedési menetjegyek vásárlása is lehetővé válik Szegeden is.

A Port Royalban nem csodálkoznak, ha telefonon akar fizetni a vendég. Fotó: Karnok Csaba

– Nálunk egy hete üzemel a rendszer. Már több vendég is volt, aki a mobilján rendezte a számlát. Nekünk ez nem jelent pluszterhet, hiszen maga a tranzakció szinte még a kártyás fizetésnél is gyorsabb. A számla rendezését bizonyító visszaigazolás néhány másodperc alatt megérkezik a műszakvezető telefonjára, és az internetes felületünkre – tájékoztatott Mák Tibor, a Port Royal üzletvezetője.

Fapados étterem

A légitársaságok mintájára Magyarországon is majd egy éve megjelent a „fapados" éttermi foglalás rendszere. A szolgáltatást Szegeden is igénybe vehetjük a Klauzál téren található Kárász csárdában. A vendéglátóhely tulajdonosa, Puskás László elmondta: a szolgáltatás lényege, hogy minél korábban – több héttel a látogatás előtt – helyet foglalunk a „fapadosetterem" honlapon, és előre megjelöljük étel-ital választásunkat a teljes étlapról. Így akár 30-50 százalékkal olcsóbb ebédre, vagy vacsorára is számíthatunk. November közepétől a kedvezményhez már az is elég, ha csak helyet foglalunk. A csárdában eddig háromszáz vendég használta ki a lehetőséget. Átlagosan 25-35 százalék kedvezményt kaptak, és 2800 forintot költöttek el fejenként.

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Bordányba érkezik a Délmagyarország

Bordány - Folytatjuk a Délmagyarország és a Délvilág megyejáró sorozatát, melynek során… Tovább olvasom