Délmagyar logó

2019. 02. 15. péntek - Kolos, Georgina 0°C | 9°C Még több cikk.

Tilos megállni a hajóállomásnál

Szeged - Zsúfoltság van a Huszár Mátyás rakparton: az autósok az ingyenesség miatt minden talpalatnyi helyet kihasználnak a parkolásra – 50 ezer forintos büntetést kockáztatnak.
50 ezres büntetés

A megállni tilos jelzés figyelmen kívül hagyásáért 30 ezer forintos közigazgatási bírságra számíthatunk. A kiegészítő tábla szerint még el is szállíthatják autónkat a helyszínről – ez további 21 ezer 900 forintba kerülhet.

Szeged egyik legvonzóbb parkolóhelye a Huszár Mátyás rakpart. Nem a kilátás, sokkal inkább az ingyenesség miatt népszerű a Tisza melletti várakozóhely. Gyakori látvány: miután beteltek a szabályosan kialakított parkolóhelyek, az autósok elfoglalják a hajóállomás felé vezető út mindkét oldalát, a ponton bejáratát is. Az egyébként sem széles út emiatt bedugul. Ki- és beállni csak hosszas tili-toli után lehet.

Úgy tűnik, az áldatlan állapotnak vége: a kikötő magasságába, a menetirány szerinti jobb oldalra megállni tilos tábla került. A pontos és informatív tájékoztatás kedvéért – gondolva arra, hogy kevesen sétálnak el a hajóállomásig, hogy megnézzék, milyen tábla is szabályozza a várakozást – a rámpa kezdeténél is megismételték a táblát. Ennek ellenére tegnap délelőtt több mint tízen parkoltak tilosban – egy audis pontosan a tiltó tábla alatt hagyta autóját.

A megállni tilos tábla sok autóst hidegen hagy. A szerző felvétele
A megállni tilos tábla sok autóst hidegen hagy.
A szerző felvétele

– Több alkalommal jelezték, hogy a várakozó autók korlátozzák a hajókhoz, parti úszóházakhoz vezető út forgalmát. A Környezetgazdálkodási Nonprofit Kft. munkatársaival felmértük a helyszínt, majd kihelyeztünk a megállni tilos táblát – tájékoztatott Kósa János, a Városüzemeltetési Iroda munkatársa. Január 17-én szerelték fel a korlátozó jelzést, azóta csak figyelmeztettek a közterület-felügyelők.

Olvasóink írták

64 hozzászólás
  • 64. okz63 2012. március 01. 18:23
    „63. vuk 2012.03.01. 09:22
    "Es ez a folyamat nem fog mar megfordulni szerencsere.
    Hatha kevesebben halnak meg attol, hogy megmergezik oket."

    Ó, te hős lovag, te nép megmentője!
    Csak így tovább! Abba ne hagyd!
    De előtte talán menj el egy intelligencia-tanfolyamra.
    Ahogy olvasgattalak, szükséged lenne rá :-D”
  • 63. vuk 2012. március 01. 09:22
    „62. kakoszeged 2012.03.01. 08:23
    Felolem azzal mesz, amivel akarsz (BTW orulok, hogy kerekparozol :)), de parkolobol mar nem lesz tobb a belvarosban, sot. Tudtommal a kovetkezo, ahonnan kiszorulnak az a Dugonics/Arpad ter es a Somogyi utca. Es ez a folyamat nem fog mar megfordulni szerencsere. Hatha kevesebben halnak meg attol, hogy megmergezik oket.”
  • 62. kakoszeged 2012. március 01. 08:23
    „vuk! te vagy a megmondó ember? ...biztos jó néven szoktad venni, amikor megbüntetnek valamiért...egyem meg a kis szíved...ej-ej...
    azért azt még leírom, hogy jó időben kerékpározok (mindenhova!), rossz időben autóval megyek...nem haragszol? Köszi!”
  • 61. vuk 2012. február 29. 23:18
    „59. okz63 2012.02.29. 17:39
    Felolem mindenki ugy all a dugoban ahogy akar. Csak gondolni kell arra, hogy ezzel magukat is mergezik, nem csak masokat.
    Onzoseg? Lustasag? Mindketto?

    Ho eso es latyag az evnek kis hanyadaban van csak. Szaraz meleg idoben miert van dugo?
    Te allsz elebe tesztnek? Szamodra az utoljara az volt, hogy kozolted, hogy a varos egyik vegebol a masikba hajnal 2-kor x perc alatt eljutottal, ezt ugyse tudjuk uberelni, ugyhogy az auto gyorsabb MINDIG. Ezzel nehez vitatkozni :)”
  • 60. okz63 2012. február 29. 17:51
    „58. vuk 2012.02.29. 15:59
    "Egyebkent a cikkben szereplo helytol parszaz meter csak a parkolohaz. Ja, hogy az nincs ingyen?"

    Igen, ott van kihasználatlanul, mert használhatatlan számomra is a parkoláshoz, mivel nem lehet odamenni közben az autóhoz bármiért, vagy bármit beletenni. Márpedig erre is gondolni kell, amikor parkolóházat hoznak létre...”
  • 59. okz63 2012. február 29. 17:39
    „57. vuk 2012.02.29. 15:57
    "Most probalj meg Szeged belteruletere koncentralni, es azokra, akik nem szallitanak semmit (semmi nehezet vagy nagyot) es senkit (akit ne lehetne maskepp)."

    Na igen, és akkor szerinted az ilyen emberek lusták mind, ugye? Vagy esetleg elnézed nekik, hogy ők így sokkal gyorsabban és hatékonyabban jutnak el "A" pontból a "B"-be? Megnyugodhatsz, hogy ők így látják, ahogy írtam. És bizony az általatok egyfolytában szajkózott dugó sincs mindig, ha pedig mégis, akkor a rettentően rosszul beállított lámpaciklusok miatt alakul ki, mivel valamiért az az érzésem, hogy vasárnap hajnalbani forgalomhoz méretezték őket és eszük ágában sincs a napközbeni járműmennyiséget lemérni, hogy esetleg hatékonyabb legyen egy-egy kereszteződés áteresztő képessége.

    Egyébként me elégedj meg azzal, hogy te kerékpározhatsz, hogy megteheted, és talán hagyd meg másoknak is a szabadságot a közlekedési eszköz megválasztására. Úgy gondolom, ez kijár mindenkinek, mint ahogy neked is a lehetőség, hogy kerékpározhatsz addig, ameddig csak kedved tartja. De egy dolgot soha ne akarj: leparancsolni másokat az útról csak azért, mert te ott akarsz haladni. Mert bizony akkor nagyon utálni fognak. :-)

    "Nem ketlem, hogy mindenkinek meglesz a kifogasa, hogy miert autozik. Eddig is megvolt. Az mindig van, csak akarat nincs."

    Vagy csak szimplán lehetősége nincs más, mert - már ne is haragudj - nem fogom elhinni, hogy hóban-esőben-latyakos időben te mindig a topon vagy, amikor megérkezel és vasalt nadrágban, fehér ingben és nyakkendőben egyből le tudsz ülni mondjuk tárgyalni bármilyen ügyben. És nem beszélve arról, hogy állandóan azzal jössz, hogy te sokkal gyorsabban érsz oda bárhová biciklivel, nos állok elébe egyszer egy tesztnek. Garantálom, hogy esélyed se lesz velem szemben ;-)”
  • 58. vuk 2012. február 29. 15:59
    „55. la-za 2012.02.29. 09:23
    Az, hogy tul sok az auto a varosban az a cikkhez kotodik. Azert parkolnak teli mindent, mert "keves" a parkolohely.
    Egyebkent a cikkben szereplo helytol parszaz meter csak a parkolohaz. Ja, hogy az nincs ingyen?.. Na igen, a zoldterulet meg a tilosban parkolas az ingyen van (sajnos, egyelore).”
  • 57. vuk 2012. február 29. 15:57
    „56. okz63 2012.02.29. 14:04
    Aki nem szegeden belul autozik, az nem is fog szegeden belul dugot okozni. Ergo nem roluk van szo eleve.
    Azokrol van szo, akik miatt reggel es delutan be van dugulva a belvaros - na ok reggel es delutan autoznak, a belvarosban :) Remelem ezt igy erted.
    Egy szoval sem mondta senki, hogy Kecskemetre/Kistelekre/Hmvhelyre biciklivel menjen barki. Nem ertem honnan veszed (illetve tudom, de hagyjuk ;)) Most probalj meg Szeged belteruletere koncentralni, es azokra, akik nem szallitanak semmit (semmi nehezet vagy nagyot) es senkit (akit ne lehetne maskepp).

    Nem ketlem, hogy mindenkinek meglesz a kifogasa, hogy miert autozik. Eddig is megvolt. Az mindig van, csak akarat nincs.”
  • 56. okz63 2012. február 29. 14:04
    „53. vuk 2012.02.29. 08:57
    "Nem "mindenkit". Csak aki nem szallit senkit es semmit.
    De ezt te is tudod.....<moderálva> szerinted aki nem szállít semmit, és egyedül ül az autójában, az valójában mind lusta gyalogolni, vagy bringázni. Pedig ez nagyon nem így van! Nos, az még sohasem fordult meg a fejedben, hogy esetleg ő jóval gyorsabban fog eljutni a céljához, jóval hatékonyabban végzi a munkáját? Mert egyrészt nem a nap 24 órájában van dugó a városban és nem mindenki csakis Szegeden belül autózik, ergo neki más közlekedésnem nem perspektíva a munkavégzéshez.

    Na de ha ennyire nem érted meg, fel se fogod, akkor talán egy független közvéleménykutató céggel kellene felmérést csinálni az autósok között, hogy vajon ki miért használja az autót. Lehet, meglepődnél az eredményén.”
  • 55. la-za 2012. február 29. 09:23
    „Tök jó, hogy mind a biciklis "tiltsukkiazautókatavárosból" aktivisták, mind a köcsög "miattatokszennyezettalevegő" autósok a cikkhez szóltak hozzá :) További jó acsarkodást :)))”
  • 54. Krampampuli 2012. február 29. 08:59
    „helyes”
  • 53. vuk 2012. február 29. 08:57
    „51. okz63 2012.02.29. 07:50
    Nem "mindenkit". Csak aki nem szallit senkit es semmit. De ezt te is tudod..<moderálva>

    52. kakoszeged 2012.02.29. 08:21
    Zoldteruleten parkolni a sikk dolog? EN megertem, ha feljelentik oket.
    Miert kell tonkretenni azt a kis maradek zoldet is ami van a varosban?”
  • 52. kakoszeged 2012. február 29. 08:21
    „Kósa, meg a barátnője, a Zoli ÖNSZORGALOMBÓL szokták feljelentgetni a zöld területen parkolót, illetve állítom, hogy ez is egy saját maguk által indított akció volt! Nem semmik! Két rosszindulatú alak!”
  • 51. okz63 2012. február 29. 07:50
    „49. bélabá 2012.02.28. 21:58
    "Egyébként szerintem lényegesen kevesebb autó van a városban amióta a forradalmi kurmányunk kondicionálja az üzemanyag árát."

    Így igaz! A nagy hó idején is alig voltak autók az utakon, de ezeknek az ominózus kampányolóknak még ez is sok volt. Én csakis akkor kezdtem igazán támadni egyébként őket, amikor engem, aki kifejezetten nap mint nap sok cuccal a hátam mögött munkára használom az autót, engem is triciklire akartak ültetni. De hát ez a demagógia mindennapos azóta is tőlük. Pedig tudomásul kellene venni, hogy a tömegközlekedés is alternatíva lehet, ha megfelelő áron biztosítják az embereknek.

    48. vuk 2012.02.28. 21:51
    "Ellenben aki nem szallit arut, azok viszont tenyleg gondoljak at, hogy kell-e 1 tonnat mozgatni csak azert, mert lustak."

    Nekem nem is ezzel volt bajom, hanem azzal, hogy mindenáron kerékpárra akartok mindenkit ültetni.
    Nos, ez az a demagógia, amivel mindig is bajom volt. Márpedig a tömegközlekedés lehetőségét is meg kell hagyni annak, aki nem akar, nem szeret bringázni, és ez a része már nem rátok tartozik. Talán ezirányba kellene lobbizni, hogy ne egy havi fizetés legyen a bérlet ára, hanem valami elérhetőbb áron lehessen buszra-villamosra szállni.”
  • 50. CsImre 2012. február 28. 23:13
    „Nahát ilyen fotót... biztos fényképbolt, mert kizárt, hogy valaki, akinek jogosítványa van, az a menetirány szerinti bal oldalon álljon meg, meg a megállni tilosban, csak azért, mert neki így jó. Ez egyszerűen lehetetlen. Egyébként meg ha már biciklitározó van a Klauzál téren, legyen autóparkoló is, mert a kettő tök ugyanaz, és ez így igazságos. (csak azt nem értem, hogy autópályán akkor miért nem szabad biciklizni, természetesen autópálya-matricával...)

    Az pedig - már elnézést - köztudott, hogy minden autós befőttet szállít, vagy beteg nagymamát, vagy szekrényeket és szerszámosládákat, különösen reggel munkakezdéskor, és délután, mert ilyenkor a legpraktikusabb ezeket szállítani. A tömegközlekedés a szegényeké, a bicikli a sötétzöld ökoterroristák, és a tömegközlekedőknél is szegényebbek közlekedési módja, és még bevételt sem hoznak a városnak.”
  • 49. bélabá 2012. február 28. 21:58
    „46. okz63

    Én is pontosan így gondolom. Szánalmas némelyik kampányoló " minden a kerékpár és lehet gyalogolni...." duma. Írom ezt annak ellenére, hogy mindennap tömegközlekedéssel járok dolgozni, a gyerekeim pedig suliba. Ennek ellenére használom az autót is mert kb 1,5 órát nyerek vele alkalmanként. Meg lehet találni a középutat, a szélsőségekkel csak a baj van. Egyébként szerintem lényegesen kevesebb autó van a városban amióta a forradalmi kurmányunk kondicionálja az üzemanyag árát. Persze ez az ár nagyon tetszik néhány fanatikusnak, de akkor is kéretik majd lelkesedni amikor az emelt ár szép lassan beépül mindenbe.
    Egyébként ez egy gumicsont amin el lehet rágódni.”
  • 48. vuk 2012. február 28. 21:51
    „46. okz63 2012.02.28. 19:19
    Te meg csak a demagog aruszallitassal tudsz ilyenkor jonni, aminek pont nem kell tul sok parkolohely, es senki nem is kivanta kerekparon szallitani. Ellenben aki nem szallit arut, azok viszont tenyleg gondoljak at, hogy kell-e 1 tonnat mozgatni csak azert, mert lustak.”
  • 47. man 2012. február 28. 21:01
    „42. Akkor a Nagyállomásnál is kérjük, hogy a bringákat ne a bejárati korlátokhoz, hanem a tárolóba láncolják!”
  • 46. okz63 2012. február 28. 19:19
    „Úgy bírom, hogy ha megjelenik egy autó-parkolással kapcsolatos cikk, akkor egyből a kommentelést ellepik a bringások és ontjáka "Tiltsuk ki mindenhonnan az autókat" kampánydumát.

    Pedig bizony két keréken kívül is van élet, csak ők ezt a részét valahogy nem ismerik. No de még mindig nem látok kenyér- meg tejszállító biciklit Szegeden, na meg a sörösrekeszek se két keréken kerülnek a boltba. Szóval a száj az hatalmas, de a tettek mindig elmaradnak, amivel jó példát mutathatnának. Biztosan a beszállítók nagyon örülnének, ha naponta harmada, negyede kerülne ki a portékának az üzletekbe... :-)

    Egyébként meg a cikk nagyon rosszkor jelent meg! Én ma többször arra gurultam és már csak a Tisza felöli korlátnál parkolnak autók. Mellesleg a sok okostojásnak csak annyit, hogy a rakpart nem véletlenül lett ismét ingyenes, az ugyanis nem a város tulajdona és kiderült, hogy eddig is jogtalanul szedtek ott parkolási díjat...”
  • 45. valaki_a_sok_közül 2012. február 28. 19:16
    „Mi értelme ennek a vitának? A ha jól tudom hamarosan elkezdik építeni a mobil partfalat, az egész parkoló le lesz zárva!!!”
64 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Öt hónap után sem temetheti el családja Rékát

5 hónapja találtak rá a nyomozók a kübekházi B. Réka elásott földi maradványaira egy battonyai ház udvarán. Tovább olvasom