Délmagyar logó

2019. 01. 18. péntek - Piroska 2°C | 7°C Még több cikk.

Trolis munkát nyert a volt SZKT-vezető

Szeged - 46,6 millió forintért újította fel a Csongrádi sugárút–Makkosházi körút csomópontjában lévő trolivezetéket Dózsa Gábor cége. Az egykori SZKT-igazgató vállalkozása egy cseh céggel közösen egy 160 milliós trolis közbeszerzést is elnyert. Egy szegedi civilszervezet a városvezetést támadja emiatt.
Közbeszerzések

A Pólus közölte, a „Szeged elektromos tömegközlekedés fejlesztése" projektben a 8-as és 10-es új trolibuszvonal kiépítését, az érintett csomópontok átalakítását az SV-konzorcium végezte, amelynek a Siemens Zrt. és VIV Zrt. volt a tagja. Felújították még a vezetéket a villamosok találkozásánál, valamint a Belvárosi híd újszegedi oldalán. A kivitelezést a Szeged Villamos 2 konzorcium, az MTV-4 konzorcium, a Belvárosi Híd konzorcium végezte. A munkák összértéke meghaladta az 1,1 milliárd forintot, valamennyi kivitelezőt szabályos közbeszerzési eljárás keretében választották ki.

Botrányosnak tartja a Civil Városi Unió (CVU), hogy az egykori SZKT-igazgató, Dózsa Gábor cége trolis közbeszerzést nyert Szegeden. A Vida Sándor és Beck Gábor irányította szervezet az egyik szegedi portálnak a beruházás kapcsán túlárazásról, kapacitáshiányról, helyzetbe hozásról beszélt.

Nem tudni, miért pont most háborognak a civilek, ugyanis Dózsa Gábor cége már februárban is nyert nyílt közbeszerzésen, azért a munkáért pedig nem támadták. A mindenki számára elérhető közbeszerzési értesítő szerint a Dózsa-féle Ganz Tram Kft. egy internetszolgáltatóval közösen újította fel a Csongrádi sugárút–Makkosházi körút csomópontjában lévő trolivezetéket.

A közbeszerzést – a közlekedési nagyprojekt részeként – tavaly decemberben írták ki, a Dózsa-cég mellett két budapesti, több milliárd forint tőkével rendelkező vállalkozás is indult.

Az értesítő szerint a legolcsóbb ajánlat nyert, igaz, még ez is 13 millió forinttal magasabb volt, mint a tervezett. A szerződést eredetileg 33 millió forintra becsülték, az egykori SZKT-igazgató cége 46,6 millió forintos ajánlattal nyert. A budapesti pályázók egyike 73,7 millió forintos áron vállalta volna a felújítást.

A nyilvános cégadatokból az is kiderül, hogy a Ganz Tram Kft. 2011-ben alakult, egy évvel azután, hogy Dózsa Gábort a Fidesz–Jobbik többségű közgyűés 2010 őszén menesztette az SZKT éléről. Cége az első két üzleti évben összesen 10 millió forint megrendeléshez jutott, ami 2013-ban már 79,9 millióra ugrott. Úgy tudjuk, Dózsa keresett szakember a szakmájában, az elmúlt években Miskolcon, Budapesten is dolgozott. Névtelenséget kérő forrásunk megjegyezte, a Ganz Tram akkor is kapna megbízást, ha Szegeden nem lenne közbeszerzés.

Munkára várt a Ganz Tram. Megkapta. A szerző felvétele
Munkára várt a Ganz Tram. Megkapta. A szerző felvétele

A közbeszerzési értesítő szerint május közepén újra nyert a Dózsa-cég, immár konzorciumi tagként egy 160 milliós beruházásban. A megbízásra egyedül pályáztak, a feladat a trolibuszváltók automatikus áthaladási irányt állító rendszerének kiépítése, amelyet a cseh Elektroline-nal közösen végezhetnek. A prágai cég saját honlapja szerint már részt vett a szegedi villamosvonalak felújításában, a Pulz utcai villamostelep felépítésében, az Anna-kúti csomópont átalakításában és a 8-as troli kiépítésében.

Kerestük Dózsa Gábort, de azt mondta, a közbeszerzésekről annak kiírója, a Szeged Pólus Fejlesztési Nkft. nyilatkozhat.

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Ittas nőt erőszakolt, majd az utcán hagyta

A szegedi férfi ellen a Szegedi Járási Ügyészség emelt vádat akaratnyilvánításra képtelen személy állapotát felhasználva elkövetett szexuális erőszak miatt. Tovább olvasom