Délmagyar logó

2019. 02. 22. péntek - Gerzson -3°C | 10°C Még több cikk.

Vasárnaptól próbajáratként a klinikákig jár a nyolcas troli

Szeged – Vasárnaptól egy hétig próbajáratként a klinikákig jár a 8-as trolibusz. Ugyancsak vasárnaptól több forgalmi változás lép életbe az érintett utcákon.
Augusztus 8-án vasárnaptól a szegedi 8-as trolibusz meghosszabbított vonalán a tervek szerint egy hétig trolibusz-próbajárat közlekedik a Körtöltés utca és a Klinikák között.

A trolibuszok nem szállítanak utasokat; a trolibuszpótló autóbuszok változatlan menetrend szerint közlekednek és az eddig megszokott megállókat érintik. Vasárnaptól a buszok újra használhatják a Dugonics téri megállóhelyet a Reök palota előtt.

Ismeretes: a 8-as troli útvonala öt új megállóval bővül. A próbajárat az eddigi Dugonics téri végállomás után megáll majd a Tisza Lajos körúton a Honvéd téri templom oldalán, majd az Aradi vértanúk terén a Gödör étterem mellett. Végállomását a Semmelweis utcán a Klinikáknál alakították ki, ezt követően megáll a Szentháromság utcán az SZTK rendelőnél és a Dugonics téren, a konzervatóriummal szemben.

Ugyancsak vasárnaptól érvényes a troliközlekedésben érintett utcák végleges forgalmi rendje. A Semmelweis utca megnyílik a forgalom számára. A korábbi kétirányú utca egyirányú lesz a Tisza Lajos körúttól a Markovits utca felé. A parkolás rendje nem változik, ezen a szakaszon továbbra is mindkét oldalon tilos parkolni.

A Markovits utcát is megnyitják; mostantól a Semmelweis utcától lesz egyirányú a Boldogasszony sugárút felé. Az utcában megszűnik a parkolás, új kerékpársáv épült a páros oldalon, a kerékpárosok az egyirányú forgalommal szemben is behajthatnak.

A folytatásban a korábban bevezetett forgalmi rend marad érvényben. A Vitéz utca ugyancsak egyirányú a Boldogasszony sugárúttól a Szentháromság utca felé. Parkolni csak a táblával kijelölt helyen, a belváros felőli oldalon lehet. A kerékpárútra ebbe az utcába is behajthatnak a kerékpárosok a forgalommal szemben.

Olvasóink írták

60 hozzászólás
  • 60. Attis2 2010. augusztus 09. 18:27
    „Szemif

    Köszönöm a választ,bár jobban belegondolva,jó lenne,ha ez a terelés így maradna véglegesen,mert így az 5-ös meghosszabodik,és ha már felújitották Makkosházát,akkor a 8-as is ott maradhatna! Van elég hely,elfér!”
  • 59. Szemif 2010. augusztus 09. 18:03
    „58. A villamosépítés miatt, most a trolik nem használhatják a Rókusit (mondjuk várható volt, hogy ez eljön, csak én későbbi időpontról tudtam). Az 5-ös járatait buszokkal csinálják majd, tehát az eddig 8-ason dolgozó buszok mennek 5-ösre. Az 5-ös pótló meg továbbmegy a Körtöltés utcáig afféle 5-8 pótlóként. De mondjuk ez érdekes, hát legalább lesz valami pótlás Vértói úton is, mert a júniusi "pótlás" vagyis annak hiánya az szánalmas volt, hogy "Ugyan minek oda pótló, gyalogojanak". A trolik ugyan nem tudtak a Tesco felöli irányból bemenni a Vértói útra (ezért a telepről először kivonultak Makkosházára és úgy vissza a Vértói útra, tehát körbejártak) de a buszok igen pl. a 78A. Tehát Körtöltés utca-Betérés Vértói útra-Tovább Újszegedre, de mondjuk ha jól értem csak egy irányban, tehát "befelé" lesz pótlás kifelé nem. Mondjuk lehet, hogy, aki akar az körbemehet, tehát kimegy a Körtöltés utcáig és ott átszáll egy újszegedi irányba tartóra, mondjuk ez elég nagy időveszteség.

    Így mókás lesz, ha lesz átadóünnepség Makkosházán (képzeljük el a politikusokat, sajtósokat kivonulnak megnyitni a Körtöltés utca-Klinikák közti trolivonalat Makkosházára "Most ünnepélyesen átadom az új trolivonalat, de nem az itt élőknek, mert ez most csak terelés, úgyhogy ne szokjanak hozzá a jóhoz..... :-DDDDDDDDDD) Bár gyanítom az átadás az a belvárosi részen lesz, csak elfantáziáltam.”
  • 58. Attis2 2010. augusztus 09. 17:15
    „Valaki segítsen már nekem abban,hogy megmondja,hogy augusztus 14-től a 8-as miért Makkosházáról indul,illetve az 5-ös troli Újszeged felé,hogy tér be Vért végállomásra? Ez utobbi miatt megkérdem:akkor most mi értelme volt ennek a terelésnek? Ezeket az szkt.hu oldalon olvastam!”
  • 57. varadipal 2010. augusztus 09. 14:21
    „47 Szemif. Sőt van magas padlós busz is, aminek a padlója a tetején van, lift nincs benne, pedig emeletes, nyitott és zárt kivitelben is kapható. Na erre varrj gombot, és írj belőe doktori disszertációt.”
  • 56. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 08. 23:49
    „54. hozzászólás szpalika 2010.08.08. 21:19
    "De ha a 2-es villamost is be akarnák indítani az új villamosok érkezése előtt, akkor ahhoz nincs már elég villamos."

    Szűkösen kijöhet, de akkor részben bengális marad a 3-as, szólók lesznek az 1-esen, részben KT4-ek a 2-esen...”
  • 55. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 08. 23:41
    „12. hozzászólás ferdzso 2010.08.06. 22:01
    "Nem kissé a bizonytalanság készteti erre a "luxusra" az SZKT.-t, hogy egy héten át üresen kanyarognak ott? Laikus vagyok, de ha valami baj van, már egy napi próba járatás után kiderülne. Szerintem, túlzott ez az óvatosság."

    14. hozzászólás flexsnake 2010.08.06. 22:07
    "12 ennyi idő kell, hogy egy teljes hét forgalmi sajátosságairól tájékozódjanak. Minden nap más forgalmi szokások vannak."

    Nem nyert.

    Az SZKT-nak van vagy 60-70 trolivezetője. Egy hét elég arra, hogy mindegyik menjen pár kört az új vonalszakaszon és ne élesben lássa először, hogy a különböző kereszteződésekban hol van kiszigetelve a vezeték stb.”
  • 54. szpalika 2010. augusztus 08. 21:19
    „igen, lesz 6 db. De ha a 2-es villamost is be akarnák indítani az új villamosok érkezése előtt, akkor ahhoz nincs már elég villamos.”
  • 53. daveedbrown 2010. augusztus 08. 17:23
    „52! Ha jól informált vagyok, akkor vett a város új Tatrákat diekt a 3-asra. Szoktam is látni becsomagolt ülésekkel rohangálni őket”
  • 52. szpalika 2010. augusztus 08. 13:16
    „A 10 új troli mindenképpen kell majd. Illetve a most felújítás alatt levők is.
    A 8-assal együtt meglehetnek a jelenlegi állományból is. A 10-eshez mindenképpen kell több.
    A buszok elvileg a pótlás és a pihenésmegváltás miatt kellenek. Így a vonali tartalékok vsz. buszból lesznek kiállítva.

    A 2-es villamos inkább kérdéses az új járművek érkezéséig. Hiszen a 3-ason is cserét szeretnének.”
  • 51. Zsoltee0716 2010. augusztus 08. 11:28
    „50. hozzászólás career 2010.08.08. 10:24
    8-as teljes egészébe csak akkor kap engedélyt ha trolival járatja, így az 5-ösről le kapkodnak majd pár trolit, ottt meg majd busz jár. Ez Szkt rájuk nem igazán vonatkoznak dolgok....”
  • 50. career 2010. augusztus 08. 10:24
    „Zsoltee! A 8-as trolira! Áramszedő nélkül, diesel motorral jár! De mintha más trolinál is néha látnám ezt a technikai bravurt! :D”
  • 49. Zsoltee0716 2010. augusztus 08. 10:20
    „37. hozzászólás career 2010.08.07. 12:04

    Ja, gázolajjal, ahogy eddg is! Iszonyat lenyúlások mennek itt!

    Mirre gondolsz?”
  • 48. flexsnake 2010. augusztus 08. 10:17
    „inkább alacsony hőmérsékletű legyen. klimás buszokat és trolikat, ja meg villamosokat! Ingyen menetjegyet minden helyi lakosnak. Ami megvalósítható lenne ha a cigányokat is megbírságolnák, de nem merik.”
  • 47. Szemif 2010. augusztus 07. 21:57
    „Amúgy ha már alacsonypadlós, most tisztázzuk az 330-340mm-es padlómagasságot jelent, van alacsony belépésű (low entry) LE busz, itt az első ajónál/ajtóknál nincs lépcsőt hátul viszont van, és van az LF busz, ahol egyik ajtónál sincs lépcső ez az, amire általában simán csak alacsonypadlósként vagy 100%-ban alacsonypadlósként hivatkoznak. Van a középmagas padlójú, mint az ikarus 415/435 vagy épp a Skoda 15Tr az 770mm-es padlómagasságot jelent, és az "öreg" ikarusokban a 200-asokban van 920mm-es padlómagasság.
    Az első alacsonypadlós kocsi amúgy egy kísérleti Neoplan volt 1976-ból, de ez sosem került sorozatgyártásba, az első nagyobb számban gyártott alacsonypadlós buszok a 90-es években jelentek meg Nyugat-Európában. Kis hazánkban ekkor még az Ikarus 415 és 435 volt a városi forgalomban a "szuperbusz" De például Szeged kimaradt ebből a Tisza Volán és az SZKT is (arra a három vonalra 2,90,90R) továbbra is a 200-as Ikarusokat vásárolta. Igaz 4 db 435-ös így is került Szegedre.”
  • 46. Szemif 2010. augusztus 07. 21:40
    „44. Állítsd le magad! Kérdeztél, hogy miért nem vett az SZKT 1993-ban!!!!!! (mert ekkori beszerzésről van szó) alacsonypadlós trolikat. (eleve a kérdés elég ostoba, szerintem ekkor még azt sem tudtad, hogy egyáltalán létezik ilyen "lépcsőmentes" busz) Én írtam róla jó hosszan! Dátumokkal, buszok bemutatása, átvétele stb. Ha neked ez bla-bla, akkor legyen bla-bla, figyelj, attól, hogy nem hiszed el, még igazam van :-))
    További infóért keresd fel a Tisza Volánt, meg az SZKT-t, hogy miért nem vettek a 90-es évek elején egy gyakorlatilag nem létező technikából. Furcsán fognak rád nézni.”
  • 45. ifj. Nagy Gábor 2010. augusztus 07. 21:39
    „44. hozzászólás web 2010.08.07. 20:52
    "21. hozzászólás Szemif 2010.08.07. 01:59- szkt-s ? - bla-bla"

    Mi az, túl bonyolult számodra az idézett hozzászólás? :)”
  • 44. web 2010. augusztus 07. 20:52
    „21. hozzászólás Szemif 2010.08.07. 01:59- szkt-s ? - bla-bla”
  • 43. Szusi 2010. augusztus 07. 20:09
    „Csak utánad. ;-)”
  • 42. persona 2010. augusztus 07. 19:58
    „de sok itt az unatkozó emberke..menjetek inkább havat lapátolni Szibériába :)”
  • 41. Zseboroszlán 2010. augusztus 07. 17:33
    „Én örülök(és gondolom rajtam kívül sok beteg és ott dolgozó is),hogy a klinikáig megy,mert rendszeresen kell járnom,és eddig Rókusról elég nyűgös volt eljutni odáig mozgáskorlátozottként.”
60 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Jótékonysági árverés a Hair premiérjén

Árverésre bocsátja a Szegedi Szabadtéri Játékok vezetősége a hatfős igazgatósági páholyt augusztus 13-ára, a befolyt összeget az otthonukat elvesztő árvízkárosultaknak ajánlják föl. Tovább olvasom