2010.01.31. 21:56
Balesetveszélyes kátyúk
Szentes - Kritikussá vált az egymást érő – néhol több mint 10 centiméter mély – kátyúk miatt a közlekedés a 45-ös főút Hódmezővásárhely és Barattyos közötti, 2,5 kilométeres szakaszán. Az utat folyamatosan javítja a közútkezelő, de az elöregedett szakaszt teljesen fel kellene újítani.
Egymást érik a kisebb-nagyobb kátyúk a 45-ös főút Hódmezővásárhely és Barattyos közötti szakaszán. Emiatt katasztrofális állapotban van a mintegy 2,5 kilométeres útszakasz. A néhol 10-15 centiméteres kátyúkat kikerülni sem nagyon lehet. 50 kilométeres sebességkorlátozó táblát helyeztek ki a balesetveszélyes szakasz előtt.
Az már más kérdés, hogy az autósok egy része – nem törődve ezzel – 80-90 kilométeres sebességgel is belehajt a kátyúkba.
A hideg, csapadékos időjárás, a szélsőséges hőmérsékletek miatt a víz belefagyott az aszfalt repedéseibe, szétfeszítette azokat. A balesetveszélyes szakaszok előtt több helyen sebességkorlátozó táblát helyeztek ki, míg a javítást el tudják végezni – tájékoztatott a Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt. szóvivője, Pécsi Norbert. Arra is felhívta a figyelmet: nem kint felejtett KRESZ-tábláról van szó, csak lassabban lehet biztonságosan közlekedni. Hódmezővásárhely és Barattyos között január közepétől kellene 50-nel hajtani.
Jobb híján a sebességet korlátozzák.
Fotó: Karnok Csaba
Bár az üzemmérnökség kétnaponta ellenőrzi a kritikus útszakaszt, a burkolat repedezett, teherbírása gyenge, ezért a lokális javítások után újabb és újabb hibák keletkeznek. Az útszakaszt teljesen fel kellene újítani. Az állami úthálózat kezelésének költségvetési forrásaival gazdálkodó Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ kérésére az idei nagy felületű burkolatjavítások jegyzékét elkészítették. Ebben szerepel a 45-ös főút Vásárhely és Barattyos közötti szakasza is. A támogatott szakaszokról azonban még nem született döntés. A sebességkorlátozás a javításig érvényben marad.
A téli üzemeltetési, karbantartási, azaz kátyúzási munkákat folyamatosan elvégzik. Az idén összesen mintegy 38 millió forintot költöttek a régióban, az üzemmérnökség területén kátyúzásra.
Kritikus utak
A megyében összesen 1357 kilométer közút tartozik a Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt. felügyelete alá. Kritikus szakaszok az Algyő–Maroslele és a Derekegyház–Mindszent szakaszon, a kistőkei, a csanádpalotai bekötőútnál találhatók. Ugyanakkor a közútkezelő statisztikája szerint a Dél-alföldi Regionális Főmérnökség területén van az országban a legkevesebb kátyú, mintegy 5900.