Délmagyar logó

2019. 07. 16. kedd - Valter 13°C | 26°C Még több cikk.

Jobbra tarts - sajátos, buszos megoldással

Szeged - Két busz keveredett konfliktusba néhány nappal ezelőtt Szegeden, a Tisza Lajos körúton. Mindkettő kanyarodni akart - sajátos megoldással. Olvasónk fotójával.
Pár nappal ezelőtt, péntek délután készítette olvasó-tudósítónk az alább látható felvételt a szegedi Tisza Lajos körúton. Mint írja, a bal oldali jármű egy 74 A-s, míg a jobb oldali egy 83-as számú helyi járatú autóbusz.

A buszos konfliktus pedig a következőképpen alakult: az egyenesen tartó sávból jobbra fordult az egyik busz, ezzel a többi, egyenesen haladó járművet is feltartva. A szabályosan, a jobb sávból forduló busz viszont irányjelző nélkül tette ugyanezt.

Természetesen majdnem össze is akadtak a kereszteződésben - írta olvasónk hozzátéve még egy gondolatot: "...mindezt hivatásos jogosítvánnyal, veszélyeztetve a közlekedésben résztvevőket, s az utasokat".

Buszos konfliktus a belvárosban. Fotó: Tudósító
Buszos konfliktus a belvárosban. Fotó: Tudósító

Olvasóink írták

63 hozzászólás
  • 63. Teo 2010. október 20. 15:20
    „:)”
  • 62. flexsnake 2010. október 13. 14:41
    „a fényképész éppen piros lámpánál várakozz mit látható. Védd a buszost, de ne csodálkozz, ha a boltos meg úgy szolgál ki: na mit kérsz kisköcsög! Mert ugye a boltos lenne a vevőért és nem fordítva. Nem mintha nem találkoznék napi 100 tuskó ügyféllel, gondolatban összehozom az anyjával nagy mosoly kíséretében, de nem lehet bukózni azzal aki által a fizetésed felveszed. Ilyen a szolgáltatóipar.”
  • 61. CID 2010. október 11. 22:26
    „Busdriver : Diplomás buszsofőr ? :)))) Ez csak a Magyar felsőoktatást minősíti. Gondolom könyvtár szakos, vagy tesi szakos lehet a kolléga, és valószínűleg a legtahóbb a kollégáid közül.

    Egyet vegyenek figyelembe a satuagyúak. Én fizetek azért mert utazok, ők fizetést kapnak, mert engem fuvaroznak. Én akár lehetek néha tahó, ők NEM igazán. Ha ezt nem tudjátok megérteni, és a kellemetlenséget lenyelni, akkor tényleg menjetek, szart lapátolni.”
  • 60. Teo 2010. október 11. 19:36
    „41. hozzászólás Busdriver 2010.10.10. 18:09

    Upsz.
    Hivatásos sofőr, sok utassal a buszban,szabályt szegve, leleplezve egy fotóval.
    Tényleg fontoskodó aki készítette a képet.
    Nem is értem, hogy merte a DM leközölni.A szemétládák, mit képzelnek magukról.

    ui: természetesen nem általános példa a buszsofőrökről a pillanatkép”
  • 59. Teo 2010. október 11. 19:24
    „40. hozzászólás azigazitrebitsch 2010.10.10. 18:07

    Aki fotózta, az azért állt meg a lámpánál, mert be sem fért volna a kereszteződésbe,(csak akkor hajt be a kereszteződésbe, ha biztonságosan át is ér rajta) mivel a két busz majdnem össze ment.(jól megbeszélhették)

    Természetesen nagy többségük szabályosan közlekedik, de itt a baloldali sofőr veszély helyzetet képzett a szabálytalan manőverével.”
  • 58. Teo 2010. október 11. 19:07
    „25. hozzászólás flexsnake 2010.10.10. 14:57

    Ez a tuti beírás.”
  • 57. szilmaril2 2010. október 11. 15:12
    „Kedves fórumozók!
    Minden szakmában vannak és lesznek is "idióták"! Ezek alapján nem szabad általánosítani, de sajnos
    kedves hazánkban mindig így történik! 1-2 dilis miatt nem kéne a többiről is leszedni a keresztvizet!
    Nem vagyunk egyformák......”
  • 56. ferdzso 2010. október 11. 12:57
    „Véletlenül, pont a 83-ason utaztam akkor. a jelenségen én is meglepődtem, de hamar rá jöttem: a 74/A-s sűrítő járat a 74 , gyálai mellé. Valószínűleg a vezetője egyik járatból a másikba volt beosztva, és szerintem, csak véletlenül "rossz" sávba sorolt be előtte, amit csak így tudott korrigálni. Emberből vannak ők is, semmiféle balesetveszélyt nem okozott, csak kisebb torlódást, kb. fél percre. A továbbiakban, kérem, hogy az kommentáljon erre, aki még soha nem vétett semmi hibát a KRESZ-ben. Főleg ilyen "nagy hord erejűt", hogy rossz sávba sorolt! (Az önismeret hiánya, és pocskondiázás magas foka, egy némelyik hozzászólás!)”
  • 55. flexsnake 2010. október 11. 11:23
    „49. Mondom még egyszer: ezt vállaltad, ha nem tudod teljesíteni nem kell csinálni. Az autósnak nem tilos vezetés közben beszélgetni. Olvasd el a szabályzatot, ha nem tudod betartani akkor lehet menni szartlapátolni, 20an állnak sorba a helyedre.”
  • 54. Moon 2010. október 11. 10:25
    „A sofőrök a kresz albán verzióját tanulták? A képek láttán gondolom főnökük meg dícsérte őket!”
  • 53. unhappysuncity 2010. október 11. 09:18
    „Ez az idétlen helyzet nem a buszosságukból adódik. Ezek az egyszerű lények kocsival, de még állítom, hogy gyalog is képesek lennének ugyanezt csinálni, mondjuk egy épület bejáratánál. A taxisokat bezzeg senki nem emlegeti...”
  • 52. joy 2010. október 11. 08:12
    „Előferdül -sajnos gyakran- hasonló esemény.
    A legfőbb problémát az okozza, hogy a T.V. nem képes rendes ütemezésű menetrendet összeállítani. Fél éve rendszeresen használnám a 74, 74 -A vagy épp -ha lekéstem a 83-ast. Sajnos rövid idő alatt rá kellett jönnöm, ez csak álom, mert, legtöbbször együtt mennek végig az útvonalon akár a belvárosból Hattyasra, akár vissza szeretnék buszni velük.
    Miért képtelen arra a TV menetrend szerkesztője, hogy 5-5 percet csúsztasson az idítási időpontokon?
    A 74, 74-A járatokon többször tapasztaltam, hogy" szlalomoznak", azaz azonos irányban haladva kerülgetik egymás a megállókban a járművek.”
  • 51. ifj. Nagy Gábor 2010. október 10. 22:26
    „43. hozzászólás Busdriver 2010.10.10. 18:30
    "Ja, mégvalami, csak példaként: a Dugó tér-Honvéd tér közt ugye dugó szokott lenni, nomen est omen. Namármost, a kedves városvezetés nem képes arra, hogy ott buszsávot jelöljön ki(befelé irányba), gyk 0 ft ráfordítással! MErt ott a parkolók mellett el lehetne slisszanni a Dugó téri megállóba, HA 1-1 gyökér autós nem állna MINDIG az út szélére, ezzel értékes perceket lehetne megspórolni."

    Láttam a tanulmányterveket, a 0 Ft-nál kicsit valószínűleg többe fog kerülni, de mindenesetre a szándék megvan, hogy aztán jövőre vagy éppen azután lesz belőle kivitelezés, azt sajnos nem tudom.

    "Apropó: mi van az újszegedi "zsilip"-rendszerrel a régi híd lábánál? Nagyon nagy kuss van róla.. Pedig ott is zajlik az élet reggelente.."

    Gondolom az ütemezés szerinti 2011.05-08. közötti időszak környékén csinálják majd (lásd ujpalyan.hu).”
  • 50. Busdriver 2010. október 10. 19:52
    „48. hozzászólás flexsnake 2010.10.10. 19:33

    Na persze. ÉN tudom, hogy te vagy itt a hivatásos kötekedő, de azért olvasgasd már ezt:

    http://bkvfigyelo.hu/

    És majd utána meséld el, mikor tapasztaltál itt ilyeneket, időponttal, rendszámmal :) Segítek: nem nagyon fogsz ilyen durva dolgokra emlékezni..”
  • 49. Busdriver 2010. október 10. 19:48
    „Flexikém, akkor ne buszozz itt és kész.
    Megjegyzem, az autósok is ugyanúgy telefonálnak, és bagóznak, még többen is. Inkább rágódj ezen.
    DE: havi netto 90-110 ezerért nem fogsz találni fotoszintetizálni képes, nem dohányzó, értelmes, érettségizett, diplomás, esetleg nyelvet is beszélő, és kifogástalanul vezető sofőröket. De legalábbis nem 200-300 "darabot". Ez van, ebből kell főzni.
    Én is szidhatnám az utasokat, mert ti. nagy részük egyáltalán nem tudatosan buszozik, képtelen értelmezni a menetrendet, 99%uk a buszon, felszállás után kezd el kotorászni a bérlet után, nem állnak a megálló tábla elé, hanem beállnak a 2., 3. ajtó elé, elöl szállnak le nem egy alkalommal(ha tömeg van, ez nem is probléma megjegyzem). Hátul eldobálják a szemetet, az ülések közé nyomják az üdítősflakont, és viszonylag sűrűn komplett szendvics meg süti maradváyokat kell eltávolítanom a hátsó részből. A hétvégén buliból részegen hazamenőkre meg hadd ne térjek ki külön..
    De, nekem ezek ellenére az utasok 99%-ával nincsen bajom.”
  • 48. flexsnake 2010. október 10. 19:33
    „48 elég sokat utazom az országban távolsági és helyi járatokkal is, de sehol nincs ennyi barom buszos. Sőt, bizonyos helyeken sokkal normálisabbak. Sőt pesten is érezhető , hogy ő van az utasért és nem fordítva.”
  • 47. flexsnake 2010. október 10. 19:31
    „44. szemüveges 130centis rágógumizó kményseprők még kevesebb balesetet okoznak helikopterükkel. Nyilván kevesebb a busz mint a személygépjármű, és ugye a KRESz sok helyen a buszoknak ad elsőbséget a buszsávról nem is beszélve. Vagyis a busz pont annyi baleset okozója mint azonos mennyiségű gépjármű tekintetében.
    Szar az érved. Mutasd meg mikor hozták be azt a szabályt hogy fél kézzel dohányozhat meg telefonálhat a buszos és beszélgethet menet közeben.
    A buszok tisztaságára azért nem tértem ki, mert ahhoz vajmi kevés köze van a vezetőnek. Pesten a buszok sokkal koszosabbak, a graffitiket se ők rajzolják meg gondolom az üléseket sem ők szaggatják. Ettől még nem kell tahó állatnak lennie az utassal. Abból él. A szegedi buszosok 40% seggfej, ez van.”
  • 46. flexsnake 2010. október 10. 19:26
    „33. aham...

    Oké ne általánosítsunk, nem miden buszos paraszt, de tessék csak visszaolvasni a ,,buszhuszárok" sorait ahogyan az utasokat szidják! Belőlük élnek. Nem a városból, ha nincs utas akkor nincs sofőr. A törésekről annyit: dolgoztam igen közel az szkthez és a volánhoz, jogi értelemben. Részegen felszáll a buszos, nekimegy az oszlopnak majd másnap azt mondja neki mentek.... 10perc alatt meg lehet kajálni, cigi is belefér.Végállomáson ha ügyes az ember összehoz magának plusz időt. Másik nagy találmány a nikotintapasz. 14órát kibírtam vele minden nap, a buszosnak is ki kell bírnia. Azért se pattogok ha eszik a kormány mögött, de ne menet közben ..... És ne menet közben telefonáljon. Nem egy esetben a piroson hajt át, mert ugye ki az a rendőr aki buszt megállít.... Pedig őket is lehetne trafizni és büntetni mert szabálytalankodnak.”
  • 45. Busdriver 2010. október 10. 18:53
    „11. hozzászólás Csabiika83 2010.10.10. 12:45

    Igazad van maci52
    Ezekre a szegedi buszosokra nem vonatkozik semmilyen KRESZ szabály, laza kéz mozdulattal elintézik. Ha véletlenül ki engedem akkor sok van aki meg se köszöni

    Itt a hangsúly a véletlenen van ugyebár.. Merthogy neked és kollegáidnak 90%-ban esze ágában sincs megállni vagy lassítani, csak mentek mint a mérgezett egér(egyébként valahol megértem, mert tudom, hogy gané munka a teritőfuvarozás..).
    DE, ha szted ennyire királyság buszsofőrnek lenni, akkor te miért is nem vagy az? C-d megvan gondolom, teritőzésnél nem rosszabb, és még pakolni sem kell.. :)”
  • 44. Busdriver 2010. október 10. 18:42
    „Na mégegy :)
    A "buszos" nem egy külön állatfaj, nem születik az ember buszosnak, hanem tehersofőrökből, katonákból, egyszerű emberekből lesz buszsofőr úgy, hogy megcsinálják a szükséges jogsikat. Egyébként van egyetemi végzettségű diplomás is. És mi az hogy hivatásos? Nincs ilyen. Az egy dolog hogy valaki épp ebből él. De ugye más meg abból él, hogy személyautóval megy ide-oda, mert szükséges a munkájához, akkor ennyi erővel az is "hivatásos".
    Inkább beszéljünk arról, évente hány baleset, személyi sérülés(ne adj isten halál) történik buszosok hibájából? Mondjuk Szegeden? Gyanítom a 0 felé konvergál ez a szám(nyilván nem 0), bezzeg a személyautósok, ugyebár..
    De mivel a buszos sem robot, előfordulhat, igen, hogy az autósnak kell kivédeni az ő hibáját, ahogy viszont is(ebből sztem valamivel több akad..).”
63 hozzászólás

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Baleset a Petőfi sugárúton, rendőr irányítja a forgalmat

Ráfutásos baleset történt a Petőfi sugárút végén, a Vám térhez közel. A nagy torlódás miatt rendőr irányítja a forgalmat. Tovább olvasom