Villamosítottak a szakújságírók

2021.12.14. 07:00

Melyik lesz a 2022-es Év Autója?

Februárban választják majd meg a 2022-es Év Autóját, ehhez a 39 modellből álló listát nemrég szűkítette le a az európai szakújságírókból álló zsűri a hét legjobbra. Egy kivételével elektromos autókból áll döntős mezőny.

K. A.

Forrás: DM

Az európai Év Autója díj zsűrije visszatért a megszokott dátumokhoz, és nem várt jövő év elejéig a döntősök bejelentésével, mint legutóbb. Mára ki is derült, hogy melyek a döntőbe jutott autók. 85 százalék az esélye, hogy villamos meghajtásút választanak meg 2022 februárjában az év autójának, ugyanis a 39-es listáról a 7 döntős között 6 modell tisztán elektromos. Így versenyben a Cupra Born, a Ford Mustang Mach-E, a Hyundai Ioniq 5, a Kia EV6, a Renault Megane e-Tech, valamint a Škoda Enyaq iV mellet az egyetlen döntőbe jutott, nem elektromos autó a Peugeot 308.

Érdekes, hogy már a 39-es listán is nagyon magas volt az elektromos modellek aránya, de a döntőbe nem jutott be egyebek között az Audi e-Tron GT, a BMW iX, az Opel Mokka, a Volkswagen ID.4, a BMW i4, a Mercedes-Benz EQS és a Tesla Model Y sem.

– A döntős Cupra Born a Volkswagen csoport legsportosabb tömegmárkája az ID.3 alapjaira építette meg ezt a villanyhajtású, vagány küllemű autóját, ami ráadásul a gyártás során sem termel feleslegesen szén-dioxidot – írta a modelleket röviden bemutató autonavigator.hu.

A Ford Mustang Mach-E esetében örök kérdés, vajon igazi Mustang-e. 

Az viszont biztos, hogy egy kiemelkedő modell. Az amerikai élményautózás ikonjainak nevét viselő elektromos crossover vérbeli erőt kínál, de mellé praktikus is.

A koreaiak több elektromos crossovert is villantottak 2021-ben, nem csoda, hogy két modell is a döntősök közé került. Az egyik ezek közül a Hyundai Ioniq 5, ami csak a fotókon tűnik kicsinek, élőben egyéb területeken is nagy durranás.

Az Ioniq 5 Kia logós platformtársa, az EV6 vadabb küllemmel és 7 év/150 ezer garanciával csábít, de ennél sokkal több van benne: praktikus, erős, tágas, és összességében is jó.

A döntős mezőny egyetlen hagyományos, tehát benzin- és dízelmotorokkal kapható modellje a Peugeot 308 lett, ezzel már most nyert saját kategóriájában. Tágas, kényelmes, jók a motorok és remek az összhang az új 308-asban.

Az új Renault Mégane E-Tech nem konnektoros hibrid, hanem tisztán villanyautó, ráadásul egy elektromos crossover. Ráadásul a zsűri szerint egy igen jó, hiszen bekerült a legjobbak közé.

A Škoda Enyaq iV az első villanyautója a cseh gyártónak. A VW ID.4 rokon küllemre és érzésre is Škoda tudott maradni, miközben olyan kényelmet és minőségérzetet nyújt, amint egyes prémium modellek.

Ezek közül kerül majd ki a győztes modell.

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!