Szentes

2022.01.18. 15:00

Szentesi diákok bizonyították, hogy segíteni menő

Szentesi diákok nyerték a Segíteni Menő program középiskolai kategóriáját. A Boros Technikum tanulói harminc napon keresztül formálták jó cselekedeteikkel oktatási intézményük közösségi életét.

M. A.

A Hódmezõvásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum 9. c osztályos tanulói. Fotó: Boros Technikum

A Hódmezõvásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum 9. c osztályos tanulói. Fotó: Boros Technikum

A pedagógiai szakszolgálat által szervezett versenyen vettek részt a Boros-technikum tanulói. A cél az volt, hogy ezzel a kihívással elinduljon egy olyan folyamat az oktatási intézményben, amelynek során egy mindenki számára elfogadó, biztonságos, szerető iskolai környezet alakul ki. 

 

A Hódmezővásárhelyi SZC Szentesi Boros Sámuel Technikum 9/C osztályos tanulói nyerték meg a Segíteni Menő program középiskolai kategóriáját. A versenyt a Csongrád-Csanád Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Szentesi Tagintézménye szervezte, ennek során a diákok egy harmincnapos kihívást teljesítettek. 

 

– A tanulóink mindennap megpörgettek egy szerencsekereket, majd az ott kisorsolt feladatot kellett mindenkinek egyénileg teljesítenie. Ezek elvégzését kérdőív kitöltésével igazolták a diákjaink – számolt be a versenyről Somosné Puskás Krisztina intézményvezető. Elmondta, a „napi teendők” között sokféle próba szerepelt. Például, ha a diákok magányos tanulót láttak, akkor oda kellett menniük, és valamiféle interakciót kellett kezdeményezniük. 

– Vagy olykor maguk elé kellett engedni egy diáktársukat a büfénél álló sorban, ami komoly lemondással járt, amikor pont emiatt maradtak le az utolsó kakaós csigáról. Vagy olyan osztálytárssal próbáltak meg beszélgetést kezdeményezni, akivel amúgy nem igazán kommunikálnak, illetve figyelni kellett arra is, hogy a közösségi térben se legyenek bántóak, hanem építő jellegű hozzászólásokat rögzítsenek – részletezte az intézményvezető. 

 

Mint megtudtuk, a pedagógiai szakszolgálat által szervezett megmérettetés fő célja az volt, hogy ezekkel a kihívásokkal elinduljon és megerősödjön az a folyamat, amelynek során egy olyan társas, iskolai környezet alakulhat ki, amelyben nincs helye az iskolai agresszió­nak, piszkálódásnak, hanem egy mindenki számára elfogadó, biztonságos, szerető közeg szilárdul meg. 

 

A legtöbb kérdőívet a Boros-­technikum 9/C osztályos tanulói küldték vissza a kihívások során szerzett tapasztalataik leírásával, így bizonyították azt, hogy segíteni igenis menő. A győztes diákokat Vinczéné Szabó Éva osztályfőnök támogatta. 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában