Nem szűnnek a panaszok

2022.02.17. 20:00

Továbbra sem aratnak osztatlan sikert a menzán az új ízek

A keddi közgyűlés egyik napirendi pontja eredetileg a közétkeztetési dolgozók továbbfoglalkoztatásáról szólt. Erről is esett néhány szó, de javarészt a menza minőségéről és mennyiségéről vitatkoztak a képviselők.

Kovács Erika

A vásárhelyi közétkeztetés már másfél hónapja nagy hullámokat vet. Fotó: Frank Yvette

Boros Attila, a Prizma Food vezetője beismerte, nyögvenyelősen indult a szolgáltatásuk Vásárhelyen. Azt mondta, ennek 40 százalékban a sok új szállító volt az oka, és a régiek sem tudtak mindent precízen leszállítani. 

 

Az étkezők közül 168-an az érzékeny ellátású körbe tartoznak. 43 gyermek papírjait nem kapták meg időben, ezért ők néhány napig „mindenmentes érzékeny ellátást” kaptak, vagyis leves helyett ásványvizet. Boros azt állította, hogy Vásárhelyen ed­­dig 50 százalékban tartották csak be az EMMI ide vonatkozó rendeletét, és ízfokozót is használtak. Szerinte ezért volt óriási a kontraszt a január elseje előtti és utáni ízek között. 

 

– Azzal is szembesültünk, hogy itt mindent cukorral esznek. Sosem hallottunk ilyenről, de a káposztás tésztához is cukrot kérnek. Vásárhely az egyetlen hely, ahol engedtem, hogy külön étlap készüljön, mert sok a fogyasztókat ért sokk – mondta. 

 

Márki-Zay Péter polgármester úgy látja, a kezdeti problémák enyhültek. Azt kérte, maradéktalanul tartsák be a szabályokat. Benkő Zsolt képviselő megjegyezte, nem tudja sajnálni a céget, amiért nehézségekkel vették át a közétkeztetést. Tudták, hogy mire vállalkoznak. Bálint Gabriella azt emelte ki, hogy panaszkodnak az idősotthon lakói az ételre az egyeztetések ellenére is. 

 

– A lakók idősek, sokuknak nincs foga, protézisük van, te­­hát nehezen rágnak. 70–90 éve beidegződött étkezési szokásaik vannak, amelyeken már nagyon nehéz változtatni. Mindennap elmondják, hogy nincs cukor a teában, hogy a káposztás tészta mellett a pörcös túrós tésztát is édesen szeretik. Folyamatosan jeleztük és jelezzük a jövőben is a problémákat. Nekünk azok mellett kell állni, akik a panaszokat megfogalmazták, és megoldásokat kell keresni – mondta. 

 

Krupiczer Ferenc szerint vi­­szont nem az étel készítőjét kell hibáztatni a sótlan ételért, hanem a rendeletet, amely ezt előírja. 

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!