2022.03.30. 16:06
Lázár János: 4 év alatt 10 milliárdot költött a kormány a választókerület közlekedési infrastruktúrájára
Bár jelenleg a háború minden mást felülír, ilyenkor sem szabad elfeledkezni az emberek mindennapi életét érintő egyéb fontos kérdésekről sem – hívta fel a figyelmet sajtótájékoztatóján Lázár János. Ilyen például a térségi közlekedésfejlesztés.
A körforgalom néhány héten belül elkészül. Fotó: Szabó Imre
A szerdai sajtótájékoztatót szimbolikus helyszínen, a Rákosi úti egykori „halálkereszteződésnél” tartotta, ahol a végéhez közeledik a körforgalom kiépítése. A korábbi évek legnagyobb léptékű fejlesztései között megemlítette az M43-as autópálya építését, de ugyanilyen fontosnak nevezte a vásárhelyi elkerülőt.
2018 és 2022 között mintegy 10 milliárd forintot költött a kormány a választókerületben az utak fejlesztésére. Emellett mintegy 80 milliárdból itt valósult meg a vasútvillamos is Hódmezővásárhely és a megyeszékhely között – emlékeztetett rá Lázár János, a megye 4-es számú választókörzetének Fidesz-KDNP-s országgyűlési képviselőjelöltje.
A településeket összekötő új vagy megújult fontosabb utak között megemlítette azt, amely Nagyért, Ambrózfalvát, Pitvarost, Csanádalbertit, Csanádpalotát és Mezőhegyest köti össze, amely Földeákot és Óföldeákot, illetve a Mártély–Hódmezővásárhely közötti és a Székkutas–Nagymágocs közöttit is. A leendő beruházások között a Maroslele és Vásárhely, illetve Óföldeák közti szakaszok felújítását és a Mezőhegyes–Pitvaros–Csanádpalota kerékpárutat említette meg. Utóbbihoz hasonló lesz Földeák és Makó között, illetve később a Tótkomlós–Nagyér–Ambrózfalva–Pitvaros–Csanádalberti vonalon.
Szólt egy régi adósságról is.
Már készülnek annak az elkerülőútnak a tervei, amelyek a Kiszomborról érkező nemzetközi forgalomtól mentesítik Makót – mondott jó hírt.
Az elkészült nagylaki elkerülőről is beszélt, megjegyezve, hogy az csak részben oldotta meg a problémát. Időszerűvé tette viszont a 43-as főútvonal felújítását – és ugyanígy a 45- ös út Hódmezővásárhely és Szentes közötti szakaszát is rendbe kell hozni. Szóba került még a Szeged–Debrecen közti 47-es út négysávosítása, a Tisza-híd és a székkutasi elkerülő.