2022.03.29. 17:30
Tavasztól a felújításokra és a javításokra koncentrál a Magyar Közút
Ez a tél kevésbé volt csapadékos, de a gyakori éjszakai és reggeli fagyok kedveztek a kátyúképződésnek. A télnek vége, innentől már a teljes körű felújítások kerülnek fókuszba a Magyar Közútnál.
A tavasz az útjavítási szezon kezdete. Illusztráció: Pusztai Sándor/MW
Fotó: Pusztai Sándor
A mérsékelten csapadékos szezonban az utakat is kevésbé viselte meg az időjárás. A burkolathibákkal kapcsolatos kárbejelentések száma 2021 első két hónapjához képest idén január–februárban 33 százalékkal kevesebb volt – írta közleményében a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
Tavaly évtizedes rekordot döntött a társaság, mintegy 1280 kilométernyi, főleg mellékút felújítása indulhatott el, míg idén erre is rátesznek 15 százalékot. Így az átfogó beavatkozások értéke várhatóan meghaladja a 300 milliárd forintot.
A tél végével a közút 95 mérnökségének brigádjai a lokális és nagy felületű burkolatjavításokra fókuszálnak. A kátyúzási munkákra csaknem 90 ezer tonna aszfalt felhasználását tervezték be 2022-ben, nagyjából 9 milliárd forint értékben. Ezenkívül az alvállalkozókon keresztüli burkolatjavításra 3 milliárd forintot fordítanak.
Csongrád-Csanád megyében a Derekegyház–Nagymágocs–Székkutas összekötő út, az Orosháza–Szentes közötti szakasz, a Soltvadkert–Szeged összekötő út és a Szarvas–Szentes közötti szakasz érintett a felújításokban. Dolgoznak majd a szakemberek a Rákos–Apátfalva összekötő úton, a Szentes–Mindszent–Hódmezővásárhely szakaszon, valamint Földeák és Maroslele között is. A leghosszabb érintett útszakasz az első két tétel, a maga 16 és 13 kilométerével, értékben is a Derekegyház–Székkutas és az Orosháza–Szentes kerül a legtöbbe, 12, illetve 9 milliárd forintba. Igaz, mindkettő tartalmaz kerékpárutat is.
A közlekedőknek érdemes utazásuk előtt tájékozódniuk az aktuális korlátozásokról a www.utinform.hu oldalon. A közút kéri az autósokat, hogy a munkaterületeken óvatosan közlekedjenek.