Szegedi hírek

2022.07.04. 14:05

Tizennyolc megyei iskola a legjobbak között

Összesen 18 Csongrád-Csanád megyei általános iskola szerepel a legjobban fejlesztő intézmények listáján, amelyet a tavalyi országos kompetenciamérések eredményei alapján állítottak össze. Van több olyan iskola is, amely már negyedik éve állócsillag a toplistán.

Timár Kriszta

Illusztráció: MTI

Illusztráció: MTI

Nyilvánosságra hozta a 2021-es országos kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal, illetve közzétette a kiemelkedő teljesítményű iskolák listáját is. 

A mérés adatai alapján ugyanis azonosíthatók az olyan iskolák, amelyek jobb eredményt érnek el, mint az tanulóik korábbi eredményei alapján várható volna, azaz az átlagosnál nagyobb az ott folyó pedagógiai munka fejlesztő hatása. A nyolcadikosok matematika és magyar eredményeit tekintve a legtöbb hozzáadott pedagógiai értéket teremtő magyar iskolák listáján összesen 18 Csongrád-Csanád megyei intézmény szerepel hátránykiegyenlítés és/vagy fejlesztés szempontjából. 

Hátránykiegyenlítésről akkor beszélünk, amikor a tanulók jobb eredményt érnek el, mint az családi hátterük alapján várható volna, azaz a pedagógiai munkával eredményesen ellensúlyozzák tanulóik hátrányos helyzetét, vagy eredményesen gondozzák a rájuk bízott tehetségeket. 

A nyolcadikosok matematikai hátránykiegyenlítésben negyedjére szerepel 5 év alatt ezen a listán a makói Kálvin Téri Református Általános Iskola, harmadjára a szegedi Arany János, másodjára pedig a csengelei általános iskola, valamint a szegedi Alsóvárosi és Bonifert Domonkos általános iskolák.

Szövegértés hátránykiegyenlítésben harmadjára került a legjobb intézmények közé a makói Kálvin Téri Református Általános Iskola, a szegedi Arany János Általános Iskola, a Szentesi Koszta József Általános Iskola és a Maroslelei Általános Iskola, másodjára pedig a Szegedi Bonifert Domonkos Általános Iskola. Új szereplőként idén felkerült a listára a Munkácsy Mihály Katolikus Általános Iskola és a szegedi Fekete István Általános Iskola is.

A fejlesztést az alapján mérik, hogy a diákok jobb eredményt érnek el, mint az korábbi eredményeik alapján várható lett volna. Matematikai fejlesztés szempontjából a legkiemelkedőbb iskolák a szegedi Béke utcai, az Arany János, a Tisza-parti, illetve az SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola, amelyek az elmúlt öt évben négyszer is a legkiválóbb intézmények közé kerültek. 

Harmadjára szerepel az országos rangsorban a Szegedi Dózsa György Általános Iskola, másodjára a Karolina Óvoda, Általános Iskola, Gimnázium, Alapfokú Művészeti Iskola és Kollégium, illetve idén először a kompetenciamérések alapján ezen a területen kiemelkedőnek ismerték el a hódmezővásárhelyi Domonkos Nővérek Liszt Ferenc Ének-zenei Általános Iskoláját, valamint a szegedi Alsóvárosi Általános Iskolát is. Szövegértés fejlesztésben negyedjére van a legjobbak között a Béke utcai Általános Iskola, másodjára a Szegvári Forray Máté Általános Iskola, idén pedig új intézményként felkerült a Földeáki Návay Lajos Általános Iskola és a Hódmezővásárhelyi Klauzál Gábor Általános Iskola székkutasi Gregus Máté Tagintézménye.

 

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Ezek is érdekelhetik

Hírlevél feliratkozás
Ne maradjon le a delmagyar.hu legfontosabb híreiről! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és mi naponta elküldjük Önnek a legfontosabb híreinket!

Rovatunkból ajánljuk

További hírek a témában