Délmagyar logó

2016. 12. 03. szombat - Ferenc, Olívia -2°C | 4°C

500 lóerő felett a Mercedes kombija

Az első rajtkockából indul a Mercedes E osztályának csúcsmodellje, az új 63 AMG T kombi teljesítménye 525 lóerő, s 4,6 másodperc alatt százon van.

Ha kombi, akkor fontos a csomagtér, az 1950 liter maximális befogadóképességgel nem kell szerénykednie a Mercedesnek. Családi autó nem ezzel a motorizáltsággal lesz az E-osztály, de a 12,8 literes fogyasztás a teljesítménykategóriában korrektnek mondható. A 6,3 literes, 525 lóerős V8-as motor 11 lóerővel tud többet a típuselődnél, fogyasztása viszont 12 százalékkal kisebb. A hatásfokot növelte az igény szerinti benzinellátás és a fékezési energiát visszanyerő generátorvezérlés is. A nagyfordulatszámú AMG szívómotorja 630 newtonméternyi nyomatékával élénken reagál, erőteljesen húz, és készségesen pörög fel. 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, csúcssebessége 250 km/óra – természetesen elektronikusan határolva. Az újonnan komponált V8-as hang szerethető, a motor sima járása pedig a márkára jellemző komforthoz járul hozzá.

Kombiban kevés versenytársa van az AMG T modelljének.
Kombiban kevés versenytársa van az AMG T modelljének.

A nagy terhelés melletti jó állóképességről az újonnan tervezett hűtőrendszer gondoskodik. A lassítás is felnő a feladathoz – meggyőző a nagyteljesítményű kerámia-kompozit fék. Ezen túl a háromfokozatú ESP egyéni beállítási lehetőségeket is kínál. Az erőátvitel „masszív tagja" a SPEEDSHIFT MCT 7 sportváltómű, amelynek olajban futó elindulási tengelykapcsolója helyettesíti az eddigi nyomatékváltót, és fogyasztásra optimalizált programja már alacsony fordulatszámnál felkapcsol. A vezető választhat a normál a sport, a sport+ és a maniális program között. További „finomság" az automatikus gázfröccs és a RACE START versenyrajt-funkció, amely önműködően hozza ki az autó maximális gyorsítási képességét.

Az erő vele van és 4,6 másodperc alatt százra gyorsít a motor.
Az erő vele van és 4,6 másodperc alatt százra gyorsít a motor.

Meggyőző az újonnan kifejlesztett RIDE CONTROL sportfutómű is: míg elöl acél rugóstagokat alkalmaztak, hátra az AMG légrugóit építik be. A megoldás előnye, hogy az acélrugók finoman reagálnak, míg a légrugók a terheléstől függetlenül állandó szintet tartanak. Új, elektronikus szabályozás illeszti a mindenkori menethelyzethez a csillapítást, és csökkenti a karosszéria megdőlését. A vezető gombnyomással hívhat le háromféle hangolást: ezek a Comfort, a Sport és a Sport plus.

 Az utastérben exkluzív részlet az optimális oldaltartású, elektromosan beállítható sportülés, a négyküllős, két alumínium váltóbillentyűs sportkormány, és az érintő-logikával ellátott választókar. Újdonság az E-SELECT választókar a középkonzolon: egyszerű megérintésével, elektromos kapcsolással lehet váltani R, N és D között, a P parkolási reteszelést pedig egy gomb működteti. Széria a háromféle színben választható bőrkárpit, az AMG kombinált műszer és a szálkefélt nemesacél sport-pedálsor – persze egyebek között.

Belül is igényes a kidolgozás a Mercedes csúcskombijában.
Belül is igényes a kidolgozás a Mercedes csúcskombijában.

Biztonság, kompromisszum nélkül

Miként az E 63 AMG limuzinban, az új T-modellben is magas az aktív és passzív biztonság. Széria az éberség-figyelő, a megelőző utasvédelem, a fékasszisztens PLUS, a hét légzsák és az aktív fejtámla. Kapható hozzá a sáv- és a holttér-asszisztens, az automatikusan megállásig fékező PRE-SAFE  fék, az adaptív távfény-asszisztens, az éjjellátó- és a sebességhatár-asszisztens is.

Olvasóink írták

  • 7. klj_54 2009. november 07. 18:03
    „Én több pacinak parancsolok:)”
  • 6. barta132 2009. november 07. 16:30
    „A lámpái nekem kicsit a Saabra hasonlít!”
  • 5. daimler 2009. november 07. 11:55
    „miért kellene a kaszninak behatárolnia a teljesítményt? ha a puttony nem rontja le az autó stabilitását, miért ne? nekem bejön.
    bár nem sunáznám.”
  • 4. abrakapokusz 2009. november 07. 08:17
    „Agyrém. Elképesztő pazarlás.
    Miért kell 525 LE, és 4,6-os gyorsulás egy kombinak?”
  • 3. antikos 2009. november 04. 15:14
    „Nagyon jó kocsi lehet! Csak a lámpája nem tetszik elölről...
    Kár, hogy szétválasztották!”
  • 2. Mike3 2009. november 04. 08:52
    „nincs perverzebb egy vadállat kombinál. állatos!”
  • 1. KolompárRómeó 2009. november 03. 14:48
    „(X)”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Magabiztos az új Mégane RS

Megérkezett az új Renault Mégane R.S., a márka sportos modellpalettájának legújabb tagja. A 250… Tovább olvasom