Délmagyar logó

2017. 02. 22. szerda - Gerzson 2°C | 13°C Még több cikk.

A Corsa alá ment az Opel prémiummodellje, az Adam

Az biztos, hogy nagyon sokan megnézték a rövid tesztúton, az új Opel Adam ugyanis tényleg más, mint a márka eddigi modelljei. A cégalapító, Adam Opel születésének 125. évfordulójának tiszteletére hozták ki az apróságot, ami mindent tud, amit a nagyok. Viszont nem lehet megközelíteni úgy, hogy ennyi pénzért milyen más „rendes" négyszemélyes autót lehet kapni, mert hosszú lenne a sor. Ez az autó egészen másról szól.

Itt egy kicsit enged a német racionalitásból a márka és szerelemautót készített, mint tette azt jó régen a Mini, majd a Fiat az új 500-assal, de a sorba illik talán a Citroën DS3 is, bár az Opel az előbbi kettőt tekinti legközelebbi versenytársának. A szakértők előrejelzése szerint a következő években növekedni fog ez az életstílus-orientált autóválasztás – és ha Magyarország jobban teljesít, majd mi is meglátjuk.

A külső nekem teljesen rendben van, talán hátul érzek valamit a Micrából – és keveset az 500-asból –, ami nem tetszik annyira, ugyanakkor lapunk arculatfelelőse fordítva látja: neki a hátsó traktus jön be, s a frontról jut valamiért eszébe a kacscsőr. A hűtőmaszkon egyébként szárny-alakú díszléc csillog, bele foglalt Opel emblémával, az autó oldalát az ajtók alsó részének penge-motívuma és a kilincsek körüli jellegzetes „nyomáshullám" tagolja, hasonlóan a GTC Astrához. Még mindig a külső: az A-szegmensben újdonság, hogy mind a fényszóró, mind a hátsó lámpa kapható energiatakarékos fénydiódás technikával.

Szerethető, fiatalos külső. A szerző fotói (képgaléria)

A kiskamaszoknak teljesen rendben van az Adam, igazi diszkóautó, mondják a tetőkárpitot csillagos égbolttá varázsolni képes háromajtósról. Nagyon menő, csak hátulról kikászálódni kissé nehézkes. Az üléshajtogatás még rendben, de a második sorban szűk a hely, ez azért inkább kétszemélyes autó, négy normál felnőttnek már csak kisebb távolságra alkalmas.

A vezető és a mellette ülő azonban tökéletes kiszolgálást kap, miután választott 3 eltérő stílus, a 20 különféle műszerfalborítás, 12 fajta fényezés és a 3 különböző színű tető – és persze ezek temérdek kombinációja – között. Szóval, egészen kicsi a matematikai esélye annak, hogy valaki egy teljesen azonos Opel Adam mellé parkoljon le. A dizájn tehát tökéletesen személyre, korra, lelkivilágra szabható, a trendiségnek csak az ízlés szab határt. Maga az Adam különben 3,7 méter hosszú, 1,72 méter széles, 1,48 méter magas, tengelytávja pedig 2,3 méter. Csomagtere alapból inkább csak mutatóban van: 170 liter, ledöntött ülésekkel azonban már 663, a kocsi tömege bő egy tonna.

Szerethető, fiatalos külső. A szerző fotói (képgaléria)

Az Opel Adam háromféle benzinmotorral és ötfokozatú manuális sebességváltóval kapható, a tesztautóban a legizmosabb, az 1,4 literes 100 lóerős tette a dolgát, nagyon kulturáltan. Mindháromhoz rendelhető az ecoFLEX környezetbarát csomag, amelynek része a Start/Stop, ez tette takarékosabbá a tesztautót is. A motor 11,5 másodperces százas gyorsulásra és 185 km/h-s végsebességre elég, ennél nem is nagyon kell több ebben a méretkategóriában.

Vegyes használatnál 5,5 liter üzemanyag-fogyasztás a gyári adata, tempomattal mérve 70-nél 4,5, 90 km/h-nál és 2700-as fordulatnál 5,1 litert mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő. Körülbelül, mert meglehetősen izgága volt a tizedesvessző utáni szám, de ennél nagyobb hibája ne legyen egy autónak. 110-nél 5,6 liter, 130-nál, 3800-as fordulat mellett mi 6,8 litert mértünk, mint pillanatnyi fogyasztás.

Szerethető, fiatalos külső. A szerző fotói (képgaléria)

21. század

A kocsi már jövőnek készült, kategóriájában egyedülállóan működik az Apple iOS szoftverrel és Androiddal is. Különböző okostelefonos tartalmakat tesz elérhetővé, például az Internet-alapú navigálást. Hétcolos, színes érintőképernyője ötféle menüvel biztosít gyors és egyszerű hozzáférést különféle funkciókhoz. A BluetoothTM és az USB kapcsolatot teremt a különböző lejátszókkal és a táblagéppel is. 

 
Az autó nagyon jól vezethető, ez alatt már meglehetősen peres gyári gumi voltak, ami adott egy kis gokartos élményt, s az Adam tempós kanyarokban, körforgalmakban is mindig tökéletesen az íven maradt. Nagyon fekszi az utat, s a menetstabilizáló rendszer sem veszi ki túl hamar a sofőr kezéből az irányítást, s a gumi sem nyikkan meg azonnal – hagyja az Adam az élményautózást.

A belépőmodell ára 3 millió 50 ezer forint, a felette található három felszereltségi szinthez képest ugyan kissé csupasznak tűnik, de a 70 lóerős motor mellé jár vezető- és utasoldali, valamint oldal- és fejlégzsák, az Adam valamennyi változatában alapfelszerelés az ESP, olyan hasznos funkciókkal, mint az emelkedőn elindulást segítő Hill Start Assist. Széria az elektromos és fűthető visszapillantó tükör, a normál rádió, a színezett szélvédő és hátsó ablak – persze sok más egyéb között. Leghamarabb valószínűleg légkondit kér az alapmodellhez a vásárló, 180 ezer forintért.

Szerethető, fiatalos külső. A szerző fotói (képgaléria)

Az általunk próbált Jam felszeltségű modell alapára 3,67 millió forint, ebbe még szűk egymilliónyi extrát is belerendelt a márkakereskedő. Egyebek között 180 ezer forintért egy rendes alufelni-garnitúrát, elektronikus klímát, metálfényt, hogy csak a 100 ezer forint feletti tételeket említsük. 80 ezer a tolatóradar, illetve a világító tetőkárpit, 90 a majdnem mindent tudó rádió, 70 ezer a téli csomag az ülés és a kormányfűtéssel.

Olvasóink írták

  • 4. spiler 2013. április 11. 09:26
    „A MI autónk sem olcsó..........de ez drága”
  • 3. kormoska 2013. április 10. 21:57
    „Sajnos Magyarországon még jó sokáig azt kell mondani,ezért az árért normális családi kocsit is adnak!
    A formája ütős,az egész kocsi igényes és minőségi benyomást kelt,de
    Ez a kocsi nem ide és nem nekünk született.......még nyugaton sem lesz népautó,ettől függetlenül biztosan lesz belőle pár darab Szegeden.”
  • 2. dzoli 2013. április 10. 21:21
    „Ennyi pénzért különb autót adnak nem egy kétszemélyes matchboxot. :)”
  • 1. aaronkaa 2013. április 10. 15:39
    „3,67 + 1 = 4,67 millió. Bennem csak egy kérdés merült fel eddig: ezért milyen más rendes négyszemélyes autót lehet kapni?”
Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Világelső befecskendezési technológia a Volvótól

A Volvo ősszel mutatja be az új VEA motorcsaládot, amelyben az i-ART technológia segíti az új dízelmotorok üzemanyag-fogyasztásának csökkentését.
Tovább olvasom