Délmagyar logó

2017. 06. 26. hétfő - János, Pál 20°C | 31°C Még több cikk.

Dacia Lodgy: a márka második nagy dobása

Az ár/érték és ár/méret versenyben egyszerűen nincs ellenfele a Dacia új családi egyterűjének, a Lodgy modellnek – nem tudni, mikor kezdik el négyzetméterárra kínálni az autókat, de itt a szinte kihagyhatatlan alkalom.
Hét személyt eddig is elvitt a Dacia, a Logan három üléssoros változata ezt tudja, ám az még kicsit "teszkógazdaságos" megoldás. Szebben útkeresésnek is nevezhetnénk, de a klasszikus családi egyterű az más kategória, az a nemrég érkezett Lodgy. Ezzel már valóban haza lehet ugrani kéthetente Észak-Németországból a húsipari csontozó vendégmunkásoknak, kettővel kevesebb kávészünettel itthon lehetnek. És fejenként jóval kisebb, mint egy liter üzemanyaggal is megússzák 100 kilométerenként, ami azért versenyképesebb, mint az egyéb közlekedési megoldások. Úgy tűnik, a Duster után itt a második nagy dobása a márkának – lassan már megszoktuk, hogy a sztrádán minden negyedik autószállító kamion ezekkel a terepjárókkal megpakolva húz Nyugatra.

A Dacia családi egyterűje a Lodgy. Fotó: Kovács András (képgaléria)


Már a Logan modellnél is úgy kezdte a szaksajtó, hogy ennyi pénzért egyszerűen nincs alternatíva, a Lodgy pontosan ugyanez a lemez – természetesen érezhetően magasabb színvonalon. És más (méret)dimenzióban, ez az igazi buszlimuzin. Először is óriási, már-már buszos a fejtér a vezető felett, s azért kezd ennyire bele a Dacia, hogy a harmadik üléssorra is maradjon belőle. Marad is, kategóriájának egyik, ha nem a legnagyobb helyét kínálja a Lodgy a hatodik-hetedik utasnak. Helyét és nem kényelmét, mert ott hátul már nem sok mi állítható, sőt a középső üléssor sem mozgatható előre-hátra, s a támlának is egy a dőlésszöge. Viszont tágas – szóval akár légköbméterre is árusíthatnák, ott is tarolna az ár/értékarány versenyen.

Ami belül nagy, az kívül is az, a kocsi 4,5 méter hosszú, tükörrel együtt 2 méter széles és 168 centiméter magas. Mindez korrekt formatervezéssel, egyedül talán a méretes és sajátos formájú hátsó lámpa kialakítással kell barátkozni egy darabig. A hátsó ajtó viszont jó magasra nyílik, csak a langalétáknak van esélyük arra, hogy véletlenül lestukkolják. Ami feltárul, az három üléssornál 207 literes csomagtér – a háttámla magasságáig számolva. Két személlyel, lehajtott ülésekkel közel 1,9, a második és a harmadik sort kidobva 2, 6 köbméter a rendelkezésre álló csomagtér, s ez utóbbi már kisáruszállító kategória. Ráadásul a rakodóperem alacsony, a nyílás nagy, a padló majdnem sík, a szőnyeg pedig megfordítható, s a gumírozott fele könnyen tisztítható.

Dacia Lodgy - gyári képgaléria

Belül nem akar többnek látszani a Lodgy, mint ami, a műanyag burkolat dominál, a közepesnél valamivel jobb kidolgozottsággal. Messzemenőkig praktikus, ám néhány tárolórekesz még elférne benne, hogy igazi családi autó legyen. No és a tempomat, ezt a legmagasabb felszereltségi szinthez sem adja a Dacia – enélkül pedig nincs klasszikus utazóautó, sokan inkább ezt választanák mondjuk az opciós tolatóradar helyett. Alapban kínálja viszont a második sorban az ISOFIX rögzítési pontokat, vagyis gyermekvédelemből jeles. Jó ötlet az is, hogy a használaton kívüli szélső biztonsági övek csatját kis lyukakba lehet dugni, hogy ne verődjenek az oszlophoz, s ne ébresszék fel a szundikáló gyereket.

Az autó többé-kevésbé persze Renault – inkább többé –, teljesen az viszont az általunk próbált modellbe szerelt 1,5 literes dízelmotor. Annak is az erősebb változatához volt szerencsénk, a 107 lóerőhöz 240 Nm-es maximális nyomaték társult. Ezzel bőven 12 másodpercen belül van 100-on a Lodgy, végsebessége pedig 175 kilométer per óra. Vegyes fogyasztásra 4,4, országútra 4 liter gázolajat ad meg a gyár, ezt a tesztút során nem állt módunkban ellenőrizni, de az biztos, hogy egy bevált és takarékos motor. Persze a nagy homlokfelület erősebb tempónál komolyabb étvággyal jár, cserében azonban egy autó is elég oda, ahová különben kettő kellene.

A Dacia családi egyterűje a Lodgy. Fotó: Kovács András (képgaléria)

A menetkonform korrekt, a felfüggesztés inkább kényelmes, mint feszes, ahogy az egy nagy családi egyterűtől elvárható. Kicsit talán oldalszélérzékeny, de egy ekkora doboznál bőven van felület. A kormányzás rendben, az egyenesfutás és a kanyarstabilitás is, az általunk próbált – legmagasabb, Exception – felszereltségű modell ESC menetstabilizátora jó időben beavatkozott ahhoz, hogy bármilyen gond legyen.

Az ár/érték és ár/méret versenyben nincs ellenfele az autónak – nem tudom, mikor kezdik el négyzetméterárra kínálni az autót, de ha a Dacia Lodgy nem hoz áttörést ezen a fronton, akkor semmi. A 82 lóerős benzines belépőmodell ára Renault Crédit finanszírozással tízezer forinttal kevesebb, mint 2,5 millió. Ezzel az alapesetben járó 3 év/100 ezer kilométer garancia helyett 5 év/100 ezrest kap a vevő. Mi fér bele az alapárba? Az ABS elektronikus fékerőelosztóval és vészfékrásegítő rendszerrel, a négy légzsák, a valamennyi üléshez járó 3 pontos biztonsági öv,  a második üléssor ISOFIX rögzítési pontjai és persze a sebességfüggő szervokormány. Dízelbe, a kisebbik, 90 lóerősbe 3,4 millió forintért ülhetünk, ám ez már a második felszereltségi szint, az Ambiance, plusz fedélzeti számítógéppel, távirányítós központi zárral, első elektromos ablakemelővel, 1/3-2/3 arányban osztott második üléssorral, és jó néhány további opciós tétellel, ami az alapváltozathoz nem kérhető. Egyebek között például a harmadik üléssor, amiért 150 ezer forintot számol fel a Dacia.

Dacia Lodgy - gyári képgaléria

Az általunk próbált, legmagasabb felszereltségi szintbe belefér az érintőképernyős navigáció a maga komoly méretű kijelzőjével, az ESC menetstabilizátor, a könnyűfém keréktárcsa, a tolatóradar, a sebességhatároló, az hátsó elektromos ablak, valamint a bőrbevonatú kormány és a váltógomb. Mindez persze a harmadik, az Arctic felszereltségi szint felett, ahol már ott a klíma, a ködfényszóró, az állítható magasságú vezetőülés és kormány, az elektromos és fűthető visszapillantó tükör. Szóval, az erősebbik dízelmotorral szerelt, hétüléses tesztautó alapára – Renault Crédit finanszírozással – 4 millió 340 ezer forint, az Arctic szintű klubtagság a belépő benzinessel és öt üléssel 3 millió 40 ezer forint.

Olvasóink írták

  • 15. Hidegen 2012. november 13. 21:55
    „Dehogyis hibátlan a BMW... Az "aprócska hibáira" is rámegy a gatyád, pedig ezek nagyrésze típushiba...:(”
  • 14. kispacni 2012. november 09. 08:28
    „zapi.

    A 10 % százalék nagyon relatív dolog. A francia kocsikat nem a BMW, Mercedes, Audi trió áraival kell összehasonlítani. Inkáff Ford, Opel és esetleg VW árakkal. EEbben az esetben a 10% messze nem igaz. Egy Opel fékbetét kp 15 Ft, ugyanaz a Renaultba 35 ezer. Ki akartam cserélni a hátső lökhárító sarok diszelemeit (ami azért van, ha forduláskor nem vagy elég figyelmes). Nos a két szar műanyag betét írd és mond 50 ezer. Motorháztateő aljára rögzíthető motorvédő palan 35 ezer. Gyújtáselosztó 35 ezer (utánygártottban), vezérműszíj 70 ezer, és hadd ne soroljam. Ez nem 10 százalék felár. Max ha a BMW/Merci/Audi trió az német összehasonlítási alap. De azokkal a Scenic nincs egy súlycsoportban.

    Persze attól még nagyon jó autó. Szeretem. Kényelmes, jó vezetni, és bár tudom hogy ez szubjektív kategoria, de de szép is. Előtte Peugeot-m volt. Az is jó kocsi volt, de alkatrész ahhoz sem 10 %-al volt drágább. Sőt, nagyon nem az volt.
    Aki hivatalból lenézi a francia kocsit, az beképzelt. A német kocsik sem mind arany. A BMW valóban hibátlan, de a magyar középosztály szintje felett vannak sajnos.”
  • 13. zapi 2012. november 08. 20:44
    „Mogorvának:
    Három francia a autóm volt,az alkatrész kb. 10 %.al drágább,de nem kell....
    Kamu német autók......”
  • 12. roxper 2012. november 08. 20:40
    „Ahogy suzukim se lesz soha, úgy dáciám sem!”
  • 11. newdog 2012. november 08. 20:27
    „Eddig a Logan kombija volt a befutó nálam, de a Lodgy megjelenése óta ez az új autók közül az "álmom". Sajna még így is megfizethetetlen számomra, de ha majd egyszer futja másik kocsira, nem sokat fogok gondolkodni. Családom számára a legideálisabb autó, s ezt nem csak az itt olvasható iromány alapján gondolom így.”
  • 10. matkovic 2012. november 08. 19:35
    „Dacia?! Na hagyjál már...”
  • 9. Mogorva 2012. november 08. 18:40
    „Igazi <moderálva>talicska!
    Mint minden francia "autó" (???), ipari hulladék.”
  • 8. deszkás 2012. november 08. 18:14
    „Tessék. Ez lett a valamikor hírhedten rossz Daciából.És a mi megbízható Ikaruszunkkal mi is lett? Példát vehetnénk róluk. (NEM Daciám van)”
  • 7. zapi 2012. november 08. 18:01
    „Bocsesz,de a műanyag befecskendező szivattyús dízel mennyit megy majd az OV-os dízellel?
    Csak az 1,6 benzines,az még Nissan benzin motor,made in Japan....”
  • 6. Commander-V2 2012. november 08. 16:33
    „A Duster egész jól néz ki.”
  • 5. rózsakert 2012. november 08. 14:39
    „http://www.autonavigator.hu/teszt/dacia_lodgy_arctic_1_5_dci_teszt-8102”
  • 4. rózsakert 2012. november 08. 14:23
    „3.sultane 2012.11.08. 12:25

    aki lenézi az nagyon buta...a renault lélek az jó kell legyen...ha a mostani autónk cserés lesz..valszeg benevezek én is rá....nekem nagyon is bejön!”
  • 3. sultane 2012. november 08. 12:25
    „aki lenézi a Daciát, tegye. Nekünk van egy Logan, tökéletesen működik, elvitt már az osztrák Alpokba, autópályán, földúton... ott, ahol a Merci meg sem tudott moccanni, csak traktorral (aszfaltúton, hegyen), a Logan simán felment. Nem mellesleg akkor 1,9 milláért vettük meg, az Opel Zafira akkor volt 6,5. Számoltunk;vagy veszünk egy Opelt 6,5-ért, vagy veszünk Daciát, és ennyiből akár hármat is :-)”
  • 2. rózsakert 2012. november 08. 12:06
    „a vw sharan éppen tegnap mesélte egy ismerős hunniában jól felszerelve 13 misi...hát????????
    orlandó ellenfél lesz.....bár a renault motor dizel fogyasztása az mindig is legendás volt!!!

    szerintem nyerő lehet!

    szegény suzuki...lassan tényleg nem lesz konkurenciája....itt az új népautó!!!”
  • 1. pog 2012. november 08. 11:58
    „ennyi árért már autót is lehet venni..”

hirdetés

Kövessen minket, kommentelje híreinket a Delmagyar.hu Facebook oldalán!

hirdetés

hirdetés

A címoldal témái

Önnek ajánljuk

Növekedtek az Audi eladásai

Az Audi egyelőre nem érzi meg a válságot, októberben 123 600 gépkocsit értékesített világszerte,… Tovább olvasom